سوال روز/ ذهنیت مهاجمان پرسپولیس در آسیا تغییر می کند؟

سوال روز/ ذهنیت مهاجمان پرسپولیس در آسیا تغییر می کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- از دست دادن موقعیت‌های متعدد گل‌زنی در این فصل به یک اپیدمی در بین همه نفرات پرسپولیس تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی، شاگردان یحیی گل محمدی مقابل نساجی ترک عادت نکردند و مهاجمان این تیم موقعیت های گل را یکی پس از دیگری به راحتی از دست دادند تا در آستانه آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خط حمله پرسپولیس به دغدغه اصلی کادر فنی این تیم تبدیل شود.

سوالی که مطرح می شود این است که در مسابقاتی در سطح ليگ قهرمانان آسيا تيم پرسپوليس چند بار می تواند صاحب چنين موقعيت‌هايی شود که به راحتی در لیگ برتر از به ثمر رساندن آنها عاجز و ناتوان هستند.

در فينال ليگ قهرمانان آسيا دوره گذشته قرمزها با پرس از جلو و بازپس‌گيری توپ از حريف به گل رسيد، اولسان هیوندای حریف پرسپولیس در آن بازی فقط يك بار آن اشتباه را مرتكب شد و مهدی عبدی توانست از همين تك موقعيت نهايت استفاده را ببرد، آنچه مشخص است چنين تمركزی فعلا در تيم يحیی گل‌محمدی نزد مهاجمان ديده نمی شود. 

ممكن است در آسيا به دليل تغيير شرايط، ذهنيت مهاجم های پرسپولیس عوض شود و ديگر خبری از هدر دادن توپ‌ها نباشد، با اين حال با اطمينان می توان گفت كه اگر قرار باشد وضعیت مانند چند هفته گذشته در لیگ برتر باشد، شرایط قرمزها سخت خواهد شد.

پرسپولیس در حالی راهی هند می شود كه 3 مهاجم تخصصی و 4 بازیکن هجومی با كيفيت در تركيب دارد، مهدی عبدی، شهريار مغانلو و عيسی آل‌كثير در خط حمله و مهدی ترابی، اميد عاليشاه، احسان پهلوان و وحيد اميری در فاز تهاجمی بازیکنان این تیم هستند.

به اين ليست بازیکنان هجومی این تیم می توان سيامك نعمتی را هم اضافه كرد كه شايد در سمت راست خط دفاعی به كار گرفته شود، اما آمارگلزنی اين بازيكنان نشان می دهد كه آنها بايد تلاش بيشتری به خرج بدهند. 

مغانلو از زمان حضور در پرسپولیس موفق به گلزنی با پیراهن قرمز نشده است، مهدی عبدی هم آخرين گلش را در دی‌ ماه و مقابل فولاد به ثمر رساند، عيسی آل‌كثير نيز هر چند در بازي مقابل نساجی گل زد اما او هم پس از محروميتی 6 ماهه به ترکیب این تیم بازگشته است، در اين بين وضعيت ترابی،اميری و عاليشاه بهتر است اما باز هم با آنچه از آنها انتظار می رود فاصله دارند. 

کارشناسان فوتبال و پیشکسوتان پرسپولیس در صحبت های خود معتقد هستند كه كادر فنی تيم در فاصله باقيمانده تا شروع رقابت‌هاي آسيایی روی حل اين مشكل تمركز كنند، مربیان پرسپوليس بايد ابتدا آناليز كند كه مشكل گل نزدن بازيكنان تيم فنی است يا مسائل روحی و روانی در آن دخالت دارد، سپس نسبت به رفع آن اقدام كند.

مربيان پرسپوليس در كنفرانس‌های خبری بازي نسبت به بی دقتی مهاجمين واکنش تندی نشان نمی دهند و شرايط را عادی اعلام می کنند که شاید  يكی از روش های آنها برای برداشتن فشار از روی بازيكنانی است که موقعیت های گل را به راحتی از دست می دهند، موضوعی كه بايد ديد در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه مثبت خواهد داشت یا خیر.

7655