جباری: استقلال از هیچ تیمی در آسیا نمی‌ترسد

جباری: استقلال از هیچ تیمی در آسیا نمی‌ترسد

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت استقلال گفت: تیم‌های سرسختی رقیب استقلال هستند اما این دلیل نمی‌شود تا از آنها بترسیم چرا که استقلال، استقلال است و پرافتخارترین تیم ایران در قاره کهن محسوب می‌شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، علی جباری کاپیتان تیمی بود که با استقلال قهرمان آسیا شد و برای اولین بار مهم‌ترین و معتبرترین جام قاره کهن را برای این تیم بالای سر برد، بازیکن سال‌های دور استقلال و پیشکسوت امروز آبی‌پوشان درباره حضور استقلال در لیگ قهرمان آسیا سخن گفت که مشروح این گفت و گو در ادامه می آید.

آیا شمارش معکوس برای حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا آغاز شده است؟

لیگ قهرمانان مهم ترین تورنمنت باشگاهی قاره آسیاست و همه تیم ها با تمام قدرت در آن شرکت می‌کنند، استقلال بر خلاف سال‌های گذشته باید به دنبال این باشد تا وداعی زودهنگام با این رقابت ها نداشته باشد.

استقلال در گروه مرگ قرار گرفته است؟

استقلال در گروه سختی قرار گرفته است و این موضوع بر هیچ کسی پوشیده نیست، استقلال در چند سال گذشته بارها چنین شرایطی را تجربه کرده اما موفق بوده و از گروه خود صعود کرده است، استقلال باید به دنبال این باشد که مرحله به مرحله پیش رفته و تا فینال خود را بالا بکشد.

نظرتان درباره رقبای استقلال چیست؟

الدحیل‌ یکی از بهترین تیم‌های آسیا در چند سال اخیر بوده که سرمایه‌گذاری خوبی را انجام داده است، آنها فوتبال را تاکتیکی و قدرتی بازی می‌کنند، از یک بازیکن استقلالی به نام علی کریمی بهره می‌برند، استقلال کار دشواری را برابر الدحیل پیش رو دارد.

الشرطه‌ رقیب دیگر استقلال است؟

آنها سال‌هاست در سطح اول فوتبال آسیا حضور دارند، پیش از این با نام پلیس بازی می‌کردند، آنها فصل گذشته دو بار با استقلال بازی کردند. آبی‌پوشان شناخت خوبی از نماینده عراق در لیگ قهرمانان آسیا دارند.

الاهلی هم در خانه بازی می‌کند و در چند سال گذشته پیشرفت خوبی در لیگ عربستان داشته است، تیم‌های سرسختی رقیب استقلال هستند اما این دلیل نمی‌شود تا از آنها بترسیم چرا که استقلال، استقلال است و پرافتخارترین تیم ایران در قاره کهن محسوب می‌شود.

بازی کردن در عربستان و نیمه‌شب برای استقلال مشکل ساز نیست؟

به هر حال این یک اتفاق تلخ نه تنها برای استقلال بلکه برای فوتبال ایران است که تیم‌ های ایرانی نمی‌توانند در خانه به مصاف رقبای خود بروند، متاسفانه چنین اتفاقی افتاده است اما استقلال با تمام قدرت به مصاف رقبای خود خواهد رفت، آبی‌پوشان غیرت و انگیزه دارند و می‌خواهند دل میلیون‌ها هوادار خود را شاد کنند.

استقلال در بازی با پیکان عملکرد خوبی نداشت، دلیل را در چه می دانید؟

لیگ برتر چند هفته‌ای تعطیل بود و برخی از بازیکنان استقلال کرونا داشتند و همین عاملی بود تا این تیم نتواند شرایط خوبی داشته باشد، استقلال چند موقعیت گل هم داشت اما بهره‌ لازم را از آنها نبرد، البته نباید این نکته را فراموش کرد که پیکان بازی دفاعی و بسته را در دستور کار قرار داده بود و همین کار شاگردان فرهاد مجیدی را سخت کرد، به هر حال این بازی تمام شده است و باید به فکر مسابقات آینده بود تا کیفیت بهتری را از آبی‌ها شاهد باشیم.

قاسمی نژاد می‌توانست به استقلال کمک کند اما حضور او در جمع آبی‌پوشان منتفی شد، این می تواند تاثیرگذار باشد؟

این بازیکن در نیم فصل اول عملکرد خیلی خوبی با پیراهن پدیده داشت و بهترین‌ نمایش‌ها را به اجرا گذاشت، او بازیکن تاثیرگذار و خلاقی است که می‌توانست به استقلال در لیگ قهرمانان آسیا کمک کند و قدرت تهاجمی آبی‌ها را بالاتر ببرد اما این اتفاق نیفتاد، با تمام این تفاسیر استقلال نفرات خوبی در خط حمله دارد که هر تیمی آرزوی داشتن آنها را دارد، به هر حال باید با نفرات فعلی رفت و حتم دارم شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و مهدی قایدی روزهای خوبی را در آسیا برای استقلال رقم خواهند زد.

برخی‌ها اعتقاد دارند شیخ دیاباته و هرویه میلیچ‌ با روزهای خوبشان فاصله گرفته اند؟

این دو از بهترین بازیکنان خارجی فوتبال ایران هستند، آنها مصدوم و از تمرینات به دور بودند و همین عامل باعث شد تا از شرایط مطلوب گذشته فاصله بگیرند، شیخ دیاباته و هرویه میلیچ‌ به زودی به همان بازیکنی تبدیل خواهند شد که هواداران انتظار دارند.

7474