صیادمنش و حسینی فرشته نجات استقلال می‌شوند؟/ قراردادهایی که خوب بسته شد

صیادمنش و حسینی فرشته نجات استقلال می‌شوند؟/ قراردادهایی که خوب بسته شد

پایگاه خبری فوتبالی- در صورت انتقال سیدمجید حسینی به تیم سمپدرویای ایتالیا و اللهیار صیادمنش به تیم شاختار دونتسک اوکراین مبلغ قابل توجهی به حساب باشگاه استقلال واریز خواهد شد که این روزها شرایط مالیچندان خوبی ندارد.

به گزارش فوتبالی، استقلال در چند فصل اخیر موفق شد با ترانسفر بازیکنان جوان خود همچون سید مجید حسینی و اللهیار صیادمنش درآمدزایی کند. مدیران وقت استقلال یعنی امیرحسین فتحی(سرپرست و مدیرعامل وقت باشگاه استقلال) و علی خطیر(معاون ورزشی وقت استقلال) در قراردادهایی که هنگام انتقال این بازیکنان تنظیم کردند، نکاتی را قید کردند که در صورت انتقال های بعدی این بازیکنان به تیم های دیگر باید درصدی از رقم قرارداد جدید آنها به باشگاه استقلال برسد. استقلال موفق شد در زمان انتقال حسینی به ترابزون ترکیه 600 هزار دلار و صیادمنش به تیم فنرباغچه  850 هزار دلار دریافت کند اما این پایان ماجرا نیست زیرا در قرارداد حسینی بندی گنجانده شده است که در صورت انتقال او به تیم دیگر باید 20 درصد از مبلغ این انتقال به حساب استقلال واریز شود. در قرارداد صیادمنش هم قید شده است در اولین انتقال قطعی صیادمنش 20 درصد و در دومین انتقال او 17.5 درصد به حساب استقلال واریز شود.

حالا که استقلال درگیر بدهی‌های سنگین همچون پرونده آندره‌آ استراماچونی است، انتقال احتمالی حسینی و صیادمنش می تواند این تیم را از بحران مالی خارج کند.

ماجرای انتقال حسینی به تیم سمپدوریا مدتهاست در رسانه های ترکیه و ایتالیا مطرح می شود. باشگاه سمپدوریا با استناد به باقی ماندن چند ماه از قرارداد مجید حسینی با ترابزون‌اسپور فقط حاضر به پرداخت 1.5 میلیون یورو به این باشگاه ترکیه‌ای است. این در حالی است که پیش از این رئیس باشگاه ترابزون‌اسپور گفته بود قیمت فروش مجید حسینی 5 میلیون یورو است.

حالا شنیده می شود صیادمنش که به صورت قرضی از فنرباغچه ترکیه راهی تیم زوریای اوکراین شده است مورد توجه تیم شاختار دونتسک اوکراین قرار گرفته و آنها برای جذب صیادمنش پیشنهاد 8 میلیون یورویی ارائه کرده‌اند.

اگر این دو انتقال صورت گیرد، باشگاه استقلال می تواند 20 درصد از رقم انتقال حدود 10 میلیون یورویی این دو بازیکن درآمدزایی کند که رقم بسیار نجومی خواهد بود.

قیمت یورو امروز در بازار تهران رقمی حدود 28 هزار تومان است و اگر 20 درصد حق استقلال از ترانسفر حسینی و صیادمنش  را در  10 میلیون یورو ضرب کنیم عدد نجومی 56 میلیارد تومان سهم استقلال  در این دو انتقال خواهد بود.

9697