اختر در گفت و گو با فوتبالی: در آسیا از استقلال می ترسند/ تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود می کند

اختر در گفت و گو با فوتبالی: در آسیا از استقلال می ترسند/ تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود می کند

پایگاه خبری فوتبالی- ادموند اختر بازیکن اسبق استقلال درباره مسایل مختلف باشگاه اسبقش با فوتبالی گفت و گو کرد.

به گزارش فوتبالی، ادموند اختر در مورد دیدار استقلال و پیکان با وجود شرایط اردوی این تیم و بیماری کرونا که پیش آمده بود به خبرنگار فوتبالی گفت: برای مثال مهدی قایقی که یکی از افرادی بود که در ابتدا کرونایش مثبت و بعد منفی اعلام شد. او یکی از افراد تاثیرگذار است و امیدوارم به بازی با پیکان برسد و بتواند توقعات هواداران را برآورده کند. 

اختر در ادامه صحبتهایش از دیاباته انتقاد میرکند و می گوید:اگر دیاباته روندی که در این دو سال داشته را ادامه دهد، یعنی اینکه آقای مجیدی هم زورش به او نرسیده است. من تعجب می کنم بازیکنی مثل دباباته چرا باید اضافه وزن داشته باشد و چرا باید این قدر راحت به مرخصی برود؟ با ۲۰ روز رفتن به مرخصی در کوران مسابقات که تیم دارد می جنگد این استقلال است که ضرر می کند. 

اختر انتقادهایش را به سمت مدیریت می برد: نمی دانم بازیکن وقتی به مرخصی می‌رود مقصرش مدیریت است یا قراردادش. البته فکر نمی کنم در قراردادش هم چنین بندهای استفاده از مرخصی وجود داشته باشد. شیخ در یک سال گذشته هر موقع دوست دارد می رود و بر می گردد و هر موقع هم دلش می خواهد پولش را می گیرد. این مسأله ای است که اگر فرهاد مجیدی واقعا می‌خواهد موفق باشد باید به دیاباته تذکر دهد و همیشه یادتان باشد خود فرهاد مجیدی بازیکن باهوش، تاثیرگذار و محبوبی بوده است. بازیکنی که می‌خواهد در تیم بزرگ بازی کند باید بزرگی کند. من اطلاع دقیقی از شرایط شیخ‌ دیاباته ندارم اما انشالله که به شرایط سابقش برگردد و با یک بدن آماده بازی کند، به هرحال استقلال ۳۰ میلیون طرفدار دارد و شیخ حتما این موضوع را می داند.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که این تیم با توجه به داشته هایش و کادر فنی که در رأس آن فرهاد مجیدی قرار دارد می تواند در سه جام موفق باشد یا نه گفت: مسئله لیگ برتر با جام حذفی و بازی های آسیایی فرق می‌کند.‌ همه ما می‌دانیم استقلال یکی از پر افتخارترین تیم های باشگاه آسیا است و در گروه خیلی سختی قرار گرفته و من فکر می‌کنم آن تیم ها بیشتر از استقلال می ترسند تا ما از آنها.  من فکر نمی‌کنم در آسیا ر مرحله گروهی مشکل خاصی داشته باشیم. اگر استقلال از عدم آمادگی و مصدومیت رهایی پیدا کند شرایطش برای صعود کردن از مرحله گروهی فراهم است. در لیگ برتر هم که تیم ها از هم شناخت دارند و بازی ها برای هیچ تیمی آسان نیست. همه تیم ها قابل احترام هستند و مهم این است که استقلال سه امتیازها را بگیرد تا در کورس باقی بماند. مهم این است که بعد از تعطیلات بازیکنان آماده باشند و نتیجه بگیرند و امسال استقلال بعد از سال‌ها قهرمان لیگ برتر شود.

اختر در پایان در مورد اینکه تیم ملی با هدایت دراگان اسکوچیچ به جام جهانی صعود می کند یا نه گفت: در مورد مسئله میزبانی باید بگویم که عرب ها از لابی که داشتند استفاده کردند و‌لابی آنها قوی است و بازی متمرکز در کشور بحرین برگزار می شود. ما نباید یادمان برود که ایران پتانسیل بسیار بالایی دارد و به راحتی می‌تواند با لژیونرهایی که در خارج و بازیکنان خوبی که در داخل داریم بتوانیم در چهار بازی امتیاز کامل به دست بیاوریم و به مرحله بعدی صعود کنیم. من صد در صد مطمئن هستم تیم ایران به مرحله بعد و حتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود می کند. 

۱۱۲۲