مرزبان در گفت و گو با فوتبالی: کار با محرم زیبا، فنی و انسانی است/ حق هر تیمی است که آرزوی قهرمانی کند

مرزبان در گفت و گو با فوتبالی: کار با محرم زیبا، فنی و انسانی است/ حق هر تیمی است که آرزوی قهرمانی کند

پایگاه خبری فوتبالی- مربی سپاهان می گوید برای همه رقبا احترام قائل هستند ولی حق دارند خودشان را مدعی قهرمانی بدانند.

به گزارش فوتبالی، علیرضا مرزبان در مورد اوضاع و احوال سپاهان گفت: بعد از این که ما توانستیم در لحظه آخر صدر  نشین جدول با گل های زده بیشتر شویم طبیعتاً ادامه دهنده یک راه خیلی سخت بود که ما بعد از پنج هفته شکست پشت سر هم و این که خوب بازی نمی کردیم و از نظر تاکتیکی مشکلات بسیار بزرگی داشتیم اتفاق افتاد. تیم هماهنگ نبود ولی خوشبختانه این‌گونه بود که تیم هر روز قدم‌های بیشتری رو به جلو گذاشت و ما هر روز مسائل تاکتیکی را مرور کردیم و این مسئله خیلی اهمیت داشت چون ما بازیکنان فوق العاده قوی از نظر فنی و شخصیتی داشتیم و کادر فنی خیلی خوبی داشتیم. با وجود شخصیت بزرگی مثل محرم نویدکیا و بودن محمود کریمی، رحمان احمدی، علی ربانی به عنوان بدنساز ما و خود تکسیرا که کمک فوق العاده بزرگی در کارهای تمرینی ما است و بودن بهادرانی دست به دست هم داده بودیم که  بتوانیم بعد از پنج هفته جلوی این جریان منفی را بگیریم و هر روز در جلساتی که داشتیم تمام مسائل بررسی شد و همه مسائل را مطرح کردیم و در مورد مشکلات تیم صحبت شد و طراحی تمریناتی را انجام دادیم که بتواند مشکلات مان را حل کند. به‌خصوص روی ضربات ایستگاهی که ما آسیب پذیر بودیم و همچنین روی به ثمر رساندن گل ناموفق بودیم و همه این مسائل بررسی و نوع تمرینات مشخص شد. اعتقاد قلبی ما این بود که بازیکنان کیفیت بالایی دارند و فقط باید با کارهای گروهی تاکتیکی ما و کارهای تیمی هماهنگ باشند و این مسئله فوق العاده مهم بود که ما حل کردیم. در قسمت دفاعی خوب کار کردیم و در قسمت هجومی هم همین طور و این مسأله را ادامه دادیم. سپاهان رفته رفته بهتر شد و فوتبال فوق العاده قوی بازی کردیم به طوری که از دید مردم بازی های زیبایی به نمایش گذاشتیم و نتایج  خوبی که گرفتیم  به خاطر همین است که توانستیم کیفیت کاری مان را با امتیازاتی  که گرفتیم تطابق دهیم و این کار ما را آسان تر کرد.

مربی سپاهان در پاسخ به این سوال که چرا سپاهان همانقدر که زیاد گل می زند زیاد هم گل می خورد ادامه داد: در بررسی این مسأله باید به این واقعیت برگردیم که ما در بخش نفوذی خوب عمل می کردیم ولی ریسک بالایی داشتیم چون پوشش های دفاعی ما خوب نبود یعنی کار دفاعی ما اساسا در تیم خوب نبود و گل های بدی که ما در روزهای اول دریافت کردیم به خاطر پنالتی های بدی بود که می دادیم و همچنین روی ضربات ایستگاهی آسیب پذیر بودیم. ما تیم را جدا کردیم به نحوی که سیستم دفاعی تغییر پیدا  و تیم در حالت دفاعی خودش بهتر عمل کرد و ما فاصله ها را درست کردیم. فاصله ما زیاد بود و راحت ضد حمله می خوردیم ولی از نظر تاکتیکی خوب‌ کار و این مسئله را حل کردیم که گل نخوریم و در عوض بتوانیم گل های خوبی بزنیم.

وی در مورد دیدار پیش رو با سایپا خاطرنشان کرد: بازی بعدی ما طبیعتا در شروع دوباره  لیگ شروع بی نهایت حساسی خواهد بود چون بازی‌های اولی که وارد آنها می‌شویم نقش تعیین‌کننده برای صدر جدول یا گرفتن سهمیه دارد به خاطر همین بازی که با سایپا و بعد از آن  با نفت مسجدسلیمان داریم دیدار های بسیار مهمی هستند که ما به این مسئله کاملا واقف هستیم و می دانیم که کیفیت خیلی خوبی دارند. تیم سایپا تیم متحد و خوبی است و بازیکنان با کیفیتی دارد و ما در ورزشگاه نقش جهان به سختی توانستیم از این بازی با نتیجه تساوی بیرون بیاییم و می دانیم حریف خیلی سرسختی داریم به خصوص در فضای یک به یک خیلی محکم عمل می کنند و به خاطر همین مهم است که ما این مسائل را ارزیابی می کنیم و طبیعتا  زمانی که شما صدر جدول هستید تیم هایی که وارد بازی با شما میشوند برای شکست شما وارد آن دیدار می‌شوند و انگیزه‌هایشان خیلی زیاد تر خواهد شد و تمرکز بیشتری می کنند و به همین خاطر این مسائل را بازیکنان‌مان در میان می گذاریم و آنالیز خیلی خوبی از تیم سایپا داریم و حتی بازی دوستانه که آنها دیروز مقابل پرسپولیس انجام دادند را بررسی کردیم و برای ما خیلی مهم است در بازی با سایپا و بعد از آن نفت مسجد سلیمان پیروز شویم زیرا دیدار های مهمی  برای اینکه ما در کورس قهرمانی بمانیم هستند.

مرزبان در مورد اینکه امسال سپاهان قهرمان می شود یا خیر گفت: همانطور که اشاره کردم ما خودمان را یکی از مدعیان قهرمانی می‌دانیم چون تیم با کیفیتی داریم ‌و فوتبال خوبی ارائه می‌دهیم ولی به هیچ وجه به تیم دیگری بی‌احترامی نمی‌کنیم و هنوز هم استقلال،پرسپولیس و حتی تراکتور و فولاد می توانند به رقابت ها برگردند و برای قهرمانی مبارزه کنند. حق همه تیم‌ها است که آرزوی قهرمانی داشته باشند. آرزوی این را داشته باشند که جلوتر از همه تیم‌ها بایستند و این حق طبیعی و ۱۰۰ درصد  ورزشی است و فرپلی در آن نقش بسیار مهمی را بازی می کند که واقعا احترام به حریف خودمان بگذاریم و اگر ما این راه را برویم و احترام متقابل به رقبای خودمان بگذاریم کار برای ما آسان تر خواهد شد. همان طور که اشاره کردم ما تنها مدعی قهرمانی نیستیم و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستیم و برای این مسئله مبارزه می‌کنیم. متاسفانه سال گذشته سپاهان شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد و نتوانستند سهمیه بگیرند و ما راهی را که می‌رویم باید راهی باشد که به مردم انگیزه می دهد زیرا سپاهانی ها عاشق تیمشان هستند و مردم اصفهان عاشقانه این تیم را دوست دارند و ما سعی میکنیم وظیفه‌ای که داریم را به درستی انجام دهیم.

او در مورد همکاری با محرم نویدکیا گفت: واقعاً این یک همکاری نه تنها فنی بلکه یک همکاری صد درصد انسانی است. با  محرم نویدکیا از نظر فوتبالی همکاری کردیم و قهرمانی زیبایی  و سال آسیایی فوق العاده ای با هم داشتیم. محرم مثل یک برادر و دوست همیشه کنار ما بود‌ و ما همیشه حس برادری به هم داریم چون محرم نه تنها به خاطر محبوبیتش در اصفهان بلکه محبوبیت انسانی که در فوتبال ایران دارد زبانزد همه است. محرم از نظر فنی خیلی باهوش است و در فوتبال اروپا بازی کرده و مسائل فوتبال اروپا را می شناسد و حتی در استراتژی هایی که انتخاب می کنیم خیلی خوب هماهنگ است. در مورد مسائلی که ما چطور میتوانیم وظایف تاکتیکی خودمان را بهتر به ثمر برسانیم با هم کار می‌کنیم و به همین خاطر کار کردن با محرم نویدکیا بسیار زیبا، فنی، و انسانی است و بالاتر از همه اینها وقتی  دو انسان به هم احترام میگذارند  تمام مسائل به خوبی جلو می رود. کادر فنی ما از انسان های خیلی خوبی تشکیل شده که واقعاً مسائل دنیای فوتبال را می‌فهمند و به همدیگر احترام متقابل می گذارند.

مرزبان در پایان افزود:  چهار ستونی که شما برای موفقیت نیاز دارید را معرفی می کنم. مدیریت، کادرفنی، بازیکنان و هواداران. هر زمان این چهار ستون با همدیگر همگام و هماهنگ بودند و درگیر مسائل حاشیه ای نشدند و احترام متقابل به یکدیگر داشتند و هرکس در زمینه خودش بهترین تلاش را کند مطمئن باشید که آن مجموعه جواب می گیرد و این مسئله فوق العاده مهم است. این موضوع را در باشگاه سپاهان داریم و کیفیت و روابط درونی کادر فنی کاملاً قوی است. با کمک باشگاه و فولاد مبارکه که اسپانسر اصلی ما محسوب می شود کار خیلی خوب جلو می رود. از طرف دیگر هماهنگی و حس خوبی که در رختکن ما هست به ما کمک می کند و هواداران ما واقعا انسانیت دارند و متحد پشت سر تیم و محرم ایستادند. مهم این است شما ببرید و فراموش نکنید باختن چه طعم تلخی دارد.

1122