استقلال و پیکان در جام حذفی؛ دوئل سوم

استقلال و پیکان در جام حذفی؛ دوئل سوم

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال جام حذفی این فصل را برابر پیکان استارت می زند. دیداری که در ورزشگاه شهرقدس برگزار می شود و از مرحله یک شانزدهم است.

به گزارش فوتبالی، این سومین رویارویی استقلال و پیکان در تاریخ جام حذفی است. آبی ها در 2 بازی قبلی صاحب 100 درصد برد و 100 درصد کلین شده اند. از آخرین رویارویی استقلال و پیکان در جام حذفی بیشتر از 16 سال گذشته است. 

* 9 خرداد 1380 

مهمترین اتفاق آن دوره جام حذفی، تصمیم عجیب و غریب فدراسیون فوتبال صفایی فراهانی بود که بازیهای جام حذفی را ساعت 10 صبح برگزار می کرد. استقلال آن فصل با ترکیبی کاملا جوان وارد جام حذفی شد و هدایتش را هم به صمد مرفاوی و رضا احدی سپرد. تلفیقی از بازیکنان جوان و چند بازیکنی که کمتر در تیم اصلی بازی می کردند. استقلال و پیکان در یک هشتم و در ورزشگاه شیرودی به مصاف هم رفتند و درنهایت آبی ها با برتری 3 بر صفر برنده شدند. گلهای استقلال در آن بازی را علیرضا نیکبخت، مهدی صالح پور و حمید تبریزی زدند که به همین ترتیب هم از شهرت شان کم می شد. استقلال چنین ترکیبی را در آن بازی داشت: مسعود قاسمی، سعید بیگی، علی باقری، مجاهد خذیراوی، رامین محرم نژاد، علیرضا نیکبخت، غلامعباس اسکویی (مرتضی هاشمی زاده)، بهزاد داداش زاده (که در آن بازی، کاپیتان استقلال بود)، مهدی شعبان یزدی (حمید تبریزی)، مهدی صالح پور (حمید محمدخانی) و پیروز قربانی. استقلال با عبور از پیکان، رقیب ابومسلم در یک چهارم شد و این تیم را هم شکست داد. پایان راه این استقلال جوان، نیمه نهایی بود با شکست 3 بر 2 برابر فجرسپاسی درمجموع. 

* 29 خرداد 1383 

استقلال قلعه نویی بعد از برتری سخت برابر پاسارگاد، حریف پیکان در یک چهارم نهایی شد. قلعه نویی به ترکیب اصلی اش چندان خللی وارد نکرد و فقط مجتبی انصافی را وارد 11 مرد اصلی اش کرد. پیکان هم حریف سرسختی برای استقلال شد. بازی در پایان 90 دقیقه گلی نداشت و سرنوشت به وقت اضافه کشیده شد. طبق معمول اما رضا عنایتی به داد آبی ها رسید. گل او در دقیقه 100 پایان کار را رقم زد چراکه آن روزها، قانون گل طلایی در فوتبال وجود داشت. استقلال با این گل، خودش را به نیمه نهایی و سایپا رساند. از سد این تیم هم گذشت ولی در فینال برابر سپاهان کاظمی، هر دو بازی رفت و برگشت را باخت تا اولین فصل حضور قلعه نویی روی نیمکت استقلال با دو نایب قهرمانی به پایان برسد. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی


7474