عضو هیات مدیره باشگاه استقلال: می‌خواستند رابطه من و مجیدی را خراب کنند/ فرهاد گفت اشتباه کرده است

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال: می‌خواستند رابطه من و مجیدی را خراب کنند/ فرهاد گفت اشتباه کرده است

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی عبدیان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: فرهاد به من زنگ زد و بابت استوری و پستی که درباره من منتشر کرده بود از من عذرخواهی کرد و من هم به او گفتم که هیچ کینه‌ای از او به دل ندارم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، پیرو تلاش‌هایی که هیات مدیره باشگاه استقلال در تابستان گذشته انجام می‌دادند تا شاید بتوانند آندره‌آ استراماچونی را به تهران و استقلال برگردانند فرهاد مجیدی هم با دلخوری از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال از همه آنها دلگیر شد و در نهایت پس از دیدار فینال جام حذفی از استقلال کنار رفت.

در این بین عنوان شد که فرهاد مجیدی بیش از همه اعضای هیات مدیره حتی احمد سعادتمند مدیرعامل وقت باشگاه از مهدی عبدیان دلخور است و او را مقصر اصلی این موضوع می‌دانسته که دنبال بازگرداندن استراماچونی بوده است.

حالا و ۴، ۵ ماه پس از آن روزها و حضور کادر فنی جدید با سرمربیگری محمود فکری بار دیگر فرهاد مجیدی به استقلال برگشته و اتفاقا با همان مدیران دست مودّت داد تا استقلال را به بهترین جایگاه برساند.

حضور مهدی عبدیان در تمرین استقلال و اهدای دسته گلی از سوی اعضای هیات مدیره به سرمربی جدید استقلال بهانه ای شد تا با این عضو هیات مدیره باشگاه استقلال صحبت کنیم. 

چه مشکلی بین شما و فرهاد مجیدی وجود داشت که حالا عنوان می‌شود برطرف شده است؟

من مشکلی نداشتم. یکسری اتفاقات رخ داد و عده ای در این بین شیطنت کردند تا بین ما را خراب کنند.

چه کسانی؟

دیگر لازم نیست به اسامی آنها اشاره ای شود. فقط این را بگویم که عده ای با حرف بردن و آوردن در این میان می‌خواستند روابط ما را تخریب کنند. در حالی که من همواره در آن دوران یکی از حامیان کادر فنی قبلی استقلال بودم.

شما از خرداد که به هیئت مدیره استقلال آمدید خیلی به تیم کمک کردید؟

قبل از آن هم همیشه کنار استقلال بودم. در دوران حضور آقای افتخاری و پندار توفیقی، زمان شفر و استراماچونی و حتی روزهایی که علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بود من کنار تیم بودم ولی در هیئت مدیره حضور نداشتم. در خیلی از سفرها کنار تیم بودم. شما می‌دانید استرا و شفر مربیان حرفه ای هستند و کسی خارج از تیم را در اتوبوس بازیکنان راه نمی‌دهند ولی من در اتوبوس تیم به استادیوم می‌رفتم. 

از فرهاد نپرسیدید چه کسی میانه شما را خراب کرده بود؟

نه! من استقلالی هستم و برایم تفاوتی نمی‌کند چه کسی سرمربی تیم یا مدیرعامل است. من همیشه از کسانی که در رأس کار هستند حمایت می‌کنم تا تیم موفق باشد. 

ولی مجیدی در آن مدت موضع تندی علیه هیئت مدیره و شخص شما گرفته بود؟

بله ولی من هرگز جوابی به فرهاد ندادم چون برایش ارزش قایل بودم و می‌دانستم که بالاخره پرده‌ها کنار می‌روند و او متوجه می‌شود که اشتباه می‌کرده است. اتفاقا در آن روزها خیلی از همکاران شما (خبرنگاران) تماس می‌گرفتند تا جوابی از قول من داشته باشند ولی من هرگز پاسخی ندادم چون می‌دانستم این موضوع حل و فصل می‌شود.

پس الان همه مسایل بین شما برطرف شده است؟

بله! اتفاقا خود فرهاد هم گفت که درباره من اشتباه کرده است. ما قبل از عکسی هم که در سایت باشگاه منتشر شد هم با یکدیگر حرف زده بودیم. یعنی در واقع فرهاد به من زنگ زد و بابت استوری و پستی که درباره من منتشر کرده بود از من عذرخواهی کرد و من هم به او گفتم که هیچ کینه ای از او به دل ندارم و اتفاقا به او گفتم که من هم از انتخاب هیئت مدیره حمایت می‌کنم.

به فرهاد چه گفتید؟

به او قول دادم که اعضای هیات مدیره با تمام توان از او حمایت می‌کنند. مانند حمایتی که تا روز آخر از محمود فکری کردیم. این رویه من با همه مدیران و سرمربیان قبلی استقلال بوده است چون من همه این عزیزان را از طریق استقلال شناختم و قبل از آن هیچ آشنایی با هیچ یک از این دوستانم نداشتم. من استقلالی هستم و بارها در دوران افتخاری و فتحی برای اردوهای ترکیه یا سفر به کویت تیم را کمک کردم. 

پس الان مشکلی با فرهاد ندارید؟

خیر. من به عنوان نماینده هیات مدیره به تمرین رفتم تا به فرهاد خوشامد بگویم. برایش گل بردم و برایش آرزوی موفقیت کردم. او هم فوق العاده به بنده احترام گذاشت. مهم این بود که قبل از این دیدار او خودش هم قبول داشت که درباره من اشتباه کرده است.

در آن جلسه یک ساعته قبل از تمرین مجیدی چه حرفهایی زد؟

خواسته‌هایش را مطرح کرد. من هم به او گفتم که الان هیچ چیزی جز قهرمانی این هوادار را راضی نمی‌کند. او هم گفت که تجربه گذشته در مدتی که سرمربی استقلال بوده خیلی به او کمک خواهد کرد تا این بار با قدرت بیشتر کارش را پیش ببرد.

نکته ای که در این مدت باعث نگرانی می‌شود این بود که همه اعضای هیات مدیره روی مجیدی اتفاق نظر نداشته باشند. آیا تضمین می‌دهید که همه پشت فرهاد هستند؟

شک نداشته باشید. اثرات اتحادی که در هیئت مدیره باشگاه است را در آینده ای نزدیک خواهید دید. همه ما معتقدیم که بهترین انتخاب را انجام داده ایم و هم بازیکنان و هم کادر فنی دنبال رسیدن تیم استقلال به اهدافش هستند. البته ما هم دوست داریم از این بهتر را برای استقلال فراهم کنیم ولی باید جیب مان را هم ببینیم. مثلا شاید من دوست داشته باشم برای سرمربیگری استقلال گواردیولا را بیاورم یا مسی را به استقلال بیاورم ولی به هر حال باید با واقعیت‌ها زندگی کنیم. ما در حد توانمان سعی می‌کنیم بهترین اتفاقات را برای استقلال رقم بزنیم. 

اوضاع مالی باشگاه چه زمانی روبراه می‌شود؟

اتفاقا به موضوع خوبی اشاره کردید. سئوال من از نمایندگان محترم مجلس این است که چرا در ردیف بودجه ورزش ۲۰۰، ۳۰۰ میلیارد برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در نظر نمی‌گیرند؟ این عدد در قیاس با ۹۰۰هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور اصلا عددی به حساب نمی‌آید ولی همه می‌دانند که موفقیت این دو تیم تا چه حد روی شادی اجتماع تأثیرگذار است. از ۸۰ میلیون ایرانی لااقل ۵۰ میلیون نفر فوتبالی هستند که اگر ۱۰ میلیون نفرشان هم طرفدار تیم‌های دیگر باشند ولی باقی آنهایی که تیم شهرشان را دوست دارند هم در رده دوم یا برخی در رده اول تیمهای استقلال و پرسپولیس را دوست دارند پس ۴۰میلیون نفر جمعیت یک کشور ارزش ندارد که برای هر یک از این دو تیم ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه در نظر بگیرند؟ ما که نه حق پخش تلویزیونی داریم! نه از سازمان لیگ پولی می‌گیریم! نه تبلیغاتی داریم! نه حق کپی رایت روی البسه باشگاه داریم! لااقل از این طریق به ما کمک کنند تا شادی و نشاط را به جامعه هدیه بدهیم. 

اوضاع تغییر قرارداد برخی بازیکنان چه شد؟

ما همین حالا هم بابت افزایش بی رویه قراردادها در دوران مدیریت قبلی از سوی سازمان بازرسی کل کشور زیر سئوال رفته ایم و فکر می‌کنم به زودی باید برای جواب دادن به دادگاه هم برویم. باور کنید اگر پولی باشد ما حتما قرارداد برخی بازیکنان را زیادتر می‌کنیم. خودمان هم قبول داریم که برخی بازیکنان در قیاس با آنهایی که قراردادشان رشد خیلی زیادی داشته دریافتی کمی دارند. 

حرفی با کادر فنی قبلی ندارید؟

قسمت اینگونه بود. واقعا ما هر کاری از دستمان برمی‌آمد برای محمود فکری و کادر محترمش کردیم. 

استقلال در این مدت از ۱۵ هفته نیم فصل اول ۸ هفته در صدر جدول بود ولی مردم راضی نبودند؟

گاهی اوقات چرخ کار آنطور که شما می‌خواهید نمی‌چرخد! کسی در این مسایل شک ندارد ولی شرایط به این سمت رفت. من فقط می‌توانم از همه این عزیزان تشکر کنم. ضمنا از همه هواداران و پیشکسوتان هم می‌خواهم که کمک کنند تا این استقلال را به بهترین نقطه ای که باید و شاید برسانیم.

7474