نشست مجازی فیفا و کنمبول برای خروج از بن‌بست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

نشست مجازی فیفا و کنمبول برای خروج از بن‌بست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

پایگاه خبری فوتبالی- رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و مقامات کنمبول (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) امروز(شنبه) به منظور خروج از بن‌بست ایجاد شده پس از اعلام چند باشگاه اروپایی مبنی بر عدم ترخیص بازیکنان اهل آمریکای جنوبی خود در انتخابی جام جهانی، برای یافتن راه حل با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، کنمبول در توییتی اعلام کرد: ما بین رییس فیفا و کمیته اجرایی کنمبول نشستی مجازی برگزار خواهیم کرد.

مذاکرات فیفا و کنمبول پیرامون بازی‌های رفت و برگشت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ که برای ۲۵ و ۲۶ (پنجم و ششم فروردین‌ماه) و ۳۰ مارس (۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰)، برنامه ریزی شده خواهد بود.

باشگاه‌های اروپایی که شمار زیادی از بازیکنان اهل آمریکایی جنوبی فوتبال خود را در این قاره پیگیری می‌کنند، احتمالا در بحبوحه پاندمی کرونا و محدودیت‌های مسافرتی، اجازه سفر بازیکنان خود را برای همراهی تیم‌های ملی متبوعشان نخواهند داد.

تمام کشورهای آمریکای جنوبی در فهرست قرمز ممنوعیت مسافرتی دولت انگلیس قرار داشته و هیچ استثنایی هم برای ورزشکاران وجود ندارد. هر کدام از بازیکنان شاغل در انگلیس در صورت بازگشت از تیم‌های ملی خود، باید ۱۰ روز را در هتل در قرنطینه سپری کنند.

کلمبیا در پایان ژانویه و همزمان با افزایش موارد ابتلا و پدیدار شدن گونه جهش یافته کرونا، تمام پروازهای خود از این کشور به برزیل و بالعکس به حالت تعلیق درآورد.

تنها در روز چهارشنبه هفته گذشته حدود یک هزار و ۹۱۰ نفر در برزیل جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند؛ آماری که رکورد بیشترین تلفات روزانه را شکست. در برزیل بیش از ۲۶۰ هزار تن یعنی بیشتر از هرجایی خارج از خاک ایالات متحده آمریکا، جان خود را از دست داده‌اند.

6641