دلخوری مراکشی‌ها از اینفانتینو/ حمایت رئیس فیفا از میزبانی آمریکا در جام جهانی 2026؟

دلخوری مراکشی‌ها از اینفانتینو/ حمایت رئیس فیفا از میزبانی آمریکا در جام جهانی 2026؟

وبسایت رسمی برنامه نود - رسانه های مراکش از رفتار و حرفهای جیانی اینفانتینو دلخور هستند و معتقدند که رئیس فیفا به صورت غیرعلنی از میزبانی آمریکا، مکزیک و کانادا برای جام جهانی 2026 حمایت می کند.

به گزارش وبسایت نود، هفته گذشته فوزی لکجا، رئیس فدراسیون فوتبال مراکش به اینفانتینو نامه زده است و از وی به علت تغییرات ناگهانی در قوانین میزبانی گلایه کرده است. فیفا اما حرفهای رئیس فدراسیون فوتبال مراکش را غیرقابل قبول دانسته است.

اینفانتینو چند ماه پیش در دبی گفته بود که از برگزاری جام جهانی در چند کشور مختلف دفاع می کند و  چندی بعد به کنفدراسیون فوتبال آفریقا گفته بود که حق ندارند به صورت یکپارچه از کشوری خاص حمایت کنند که منظور وی مشخصا به مراکش بوده است.

برای اولین بار میزبان جام جهانی 2026 با رای گیری از تمامی 207 فدراسیون عضو فیفا و قبل از جام جهانی 2018 مشخص خواهد شد. مراکش احتمالا حمایت کشورهای آفریقایی و کشورهای مسلمان آسیا را خواهد داشت. دروگبا و اتوئو قرار است که به جمع آوری رای برای کشور مراکش کمک کنند. حتی الجزایر، کشوری که سالها با مراکش اختلاف داشت نیز برای میزبانی جام جهانی از این کشور حمایت کرده است. دشمنی شمار زیادی از کشورهای مسلمان با ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا ممکن است به ضرر آنها و به سود مراکش تمام شود.

1140