داستان باورنکردنی یک روستا در غنا: استون ویلا همه چیز ماست!

داستان باورنکردنی یک روستا در غنا: استون ویلا همه چیز ماست!

پایگاه خبری فوتبالی - استون ویلا یکی از قدیمی ترین و ریشه دارترین باشگاه های فوتبال انگلیس است که در طول تاریخ موفقیت های زیادی کسب کرده است. آنها هفت قهرمانی لیگ انگلیس، هفت قهرمانی جام حذفی، پنج قهرمانی لیگ ایتالیا و حتی یک قهرمانی اروپا در کارنامه خود دارند.

به گزارش فوتبالی، البته استون ویلا سالهاست که جامی کسب نکرده است و آخرین جامشان مربوط به سال 2001 است که جام اینترتوتو را کسب کردند. آخرین قهرمانی ویلا در لیگ انگلیس به سال 1981 برمی گردد و در سالهای اخیر معمولا برای بقا در لیگ برتر جنگیده اند. البته استون ویلا امسال عملکرد قابل قبولی داشته و فعلا با 39 امتیاز در رتبه نهم لیگ انگلیس جای گرفته است.

اما چه استون ویلا ببرد و چه نبرد، همیشه حمایت یک روستای کوچک در غنا به نام جوابن را پشت سر خود خواهد داشت. مردم این روستای کوچک در منطقه آشانتی با وجود فاصله پنج هزار مایلی تا ویلاپارک، هواداران دوآتشه و متعصب استون ویلا هستند. در روزهای بازی، ساکنان در ساعت 5 صبح بیدار می شوند، لباس های تیم استون ویلا را به تن می کنند و در خیابان ها شعار می دهند و می رقصند. 

اوسو بواکیه آرماندو، جوان 21 ساله ایست که کلوپ هواداران استون ویلا را ایجاد کرده است و می گوید بیش از هزار نفر در این روستا را راضی کرده که طرفدار استون ویلا شوند. وی می گوید:" عادت هر هفتگی ما در روزهای یکشنبه همین است. در ابتدا ورزش می گویم و بعد از آن به مدت بیش از سه ساعت شعار می دهیم. از اسامی بازیکنان استون ویلا استفاده می کنیم یا علیه حریفانمان شعار می دهیم و بعد از آن بازیهایشان را با هم تماشا می کنیم. در ابتدا بسیاری از مردم طرفدار چلسی، منچستریونایتد یا مارسلو بودند اما حالا همه آنها به ما به عنوان هواداران استون ویلا ملحق شده اند چرا که کاری که ما می کنیم، فوق العاده است."

وی در این باره که چرا تیمی نظیر استون ویلا را انتخاب کرده هم توضیح داد:" عشق من به استون ویلا زمانی شروع شد که بچه بودم. پدربزرگم در مورد بازیکنان زیادی صحبت می کرد اما از یک بازیکن به طور ویژه ای در فوتبال تعریف می کرد. وقتی به او اصرار کردم از "پل مک گرث" اسم برد. 

مک گرث مدافع اسبق تیم ملی ایرلند در سال 1989 از منچستریونایتد به استون ویلا ملحق شد و حتی جایزه بهترین بازیکن فصل را هم برد. اووسو در مورد رویای خود هم صحبت کرد" رویای ما این است که به ویلاپارک برویم و بازی تیم محبوبمان را ببینیم. همه چنین رویایی دارند. اگر چنین سفری محیا شود در هتل نمی خوابیم بلکه در اطراف استادیوم می خوابیم چرا که آن جا خانه ما خواهد بود. استون ویلا برای ما همه چیز است."

4125