مسی در آستانه رکورد افسانه‌ای: هشتمین آقای گلی در راه است

مسی در آستانه رکورد افسانه‌ای: هشتمین آقای گلی در راه است

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی در آستانه یک موفقیت انفرادی دیگر است و می تواند هشتمین پی چی چی خود را ببرد که رکورد لیگ های بزرگ اروپا را به تنهایی در اختیار خواهد داشت. در حال حاضر مسی مشترکا با اوزبیو پرتغالی و گرد مولر آلمانی با هفت آقای گلی رکورد دار است و حالا مسی می تواند از آنها عبور کند.

به گزارش فوتبالی، مسی با گلزنی مقابل سویا به 19 گل در لالیگا رسید آن هم در حالی که هنوز 12 بازی لالیگایی باقی مانده است. در حال حاضر لوئیز سوارز جدی ترین تقیب کننده مسی است. مسی در حال حاضر از رکورد تلمو زارا که بین سالهای 1945 تا 1959 شش بار آقای گل لالیگا شده بود، عبور کرده است. دی استفانو، کوئینی و هوگو سانچز هر کدام پنج آقای گلی لیگ اسپانیا را در کارنامه خود داشته اند.

گردمولر مهاجم اسطوره ای بایرن مونیخ هفت بار آقای گل بوندسلیگا شد و اوزبیو نیز هفت بار با بنفیکا آقای گل لیگ پرتغال شد. در تاریخ لیگ انگلیس، جیمی گریوز با شش آقای گلی در تاتنهام و چلسی رکورد دار است، گونار نوردال پنج بار با میلان آقای گل ایتالیا شده است. در لیگ فرانسه نیز سه بازیکن تجربه پنج آقای گلی را دارند: کارلوس بیانکی در رنس و پی اس جی ، دلیو اونیس در موناکو، تورس و تولون، ژان پیر پاپن نیز در مارسی. از سویی رود گیلس نیز پنج آقای گلی لیگ هلند را دارد.

کریستیانو رونالدو تا کنون چهار آقای گلی را در کارنامه اش دارد: یک بار با منچستریونایتد در لیگ انگلیس و سه بار با رئال مادرید در لیگ اسپانیا. رونالدو امیدوار است که امسال آقای گل لیگ ایتالیا شود.

4125