لیست خرید عجیب استقلال؛ رویای ماورایی

لیست خرید عجیب استقلال؛ رویای ماورایی

پایگاه خبری فوتبالی- فرصت نقل و انتقالات بین دو نیم فصل، زمانی است برای ترمیم نقص های دیده شده در نیمه اول لیگ تا در نیمه دوم، ایرادهای پیشین دیده نشود. 

به گزارش فوتبالی،این یک تعریف کامل است که گویا برای کادر فنی استقلال، مبهم و شاید هم پیش پا افتاده باشد. محمود فکری و کادر فنی عجیبش، لیستی را به مدیران باشگاه داده‌اند که ثابت می کند هیچکدام شان نیمه اول فصل را درست و حسابی ندیده و بیشتر ترجیح داده‌اند صفحات فضای مجازی را برای نوشتن اسامی، دنبال کنند.

مهدی کیانی: هافبکی که نیم فصل است بازی نکرده به چه کار استقلال می آید؟ کادر فنی‌ای که مسعود ریگی را نیمکت نشین کرده است، مهدی کیانی را برای چه کاری لازم دارد؟ مهدی کیانی با این سن و سال، گزینه ایده‌آل تری است نسبت به امثال ریگی و مهدی‌پور؟ کدام توانایی کیانی باعث شده کادر فنی استقلال، نام او را در لیست نیازهایش قرار بدهد؟ در اینکه مهدی کیانی، بازیکن خوبی است، هیچ شک و تردیدی وجود ندارد ولی استقلال، هم بازیکنی کپی برابر اصل او دارد به نام مسعود ریگی و هم هافبک رو به جلوتری به نام مهدی مهدی پور.

میثم تیموری: واقعا کسی از کادر فنی استقلال بازیهای تیموری را در نیم فصل اول دیده یا صرفا به دو عملیات نجات دروازه تراکتور توسط او که در صفحات مجازی دست به دست می شود، بسنده شده است؟ یکی از همین دو صحنه هم مربوط است به فینال جام حذفی فصل قبل و در نیم فصل اول نبوده است. استقلالی که لیست فروش ندارد، تیموری را هم برای سمت چپ می‌خواهد تا با او، نادری، کریم زاده و میلیچ (در صورت بازگشت) چه کند؟ چرا همان کاری که قرار است با تیموری انجام شود، با نادری انجام نشد؟ تیموری مدافع چپ خوبی است که کارایی زیادی در کارهای هجومی ندارد. او پیش از این بازیکن استقلال بوده ولی یک فصل کامل روی نیمکت نشست؛ یعنی کادر فنی قبلی از عمد چنین تصمیمی گرفت؟ یعنی بازی ندادن به تیموری، اصلا فنی نبوده است؟

دیگر نام‌های حاضر در لیست استقلال هم به قدری عجیب است که باید از فکری پرسید این فهرست را برای نیم فصل نوشته یا اول فصل بعد؟ شایعات می گوید اشکان دژاگه، احسان حاج‌صفی، امین قاسمی‌نژاد، حامد پاکدل، طالب ریکانی، علیرضا علیزاده و پیمان بابایی هم در این لیست حضور دارند. چه کسی از مدیران استقلال، راه و روش مذاکره را بلد است که بتواند این نفرات را ولو برای یک مذاکره ابتدایی به پای میز بکشاند؛ قرارداد بستن، پیشکش! نوشتن چنین لیستی، اصلا کار سختی نیست. هر فوتبال دوستی برای سمت چپ زمین، احسان حاج صفی را می خواهد و برای نظم دادن به امور تهاجمی‌اش، اشکان دژاگه را. 

دیده نشدن لیگ، بزرگترین معضل کادر فنی استقلال است. آنها به قدری درگیر مشکلات موجود در استقلال هستند که فرصت کافی را پیدا نکرده‌اند تا لیستی دقیق که امکان جذب نفراتش باشد، بنویسند. و البته سوال مهمتر؛ کادری که هنوز ترکیب اصلی تیمش را پیدا نکرده این ستاره ها را هم می خواهد قربانی کند؟

برای تک تک پست‌هایی که استقلال طبق نظر فکری و گروه فنی‌اش، ایراد و ضعف دارد، از همین نیمه اول لیگ بیستم می‌توان بازیکنی را پیدا کرد که امکان جذبش وجود داشته باشد. فقط کافی است وقتی گذاشته شود برای دیدن بازیها. همانطور که استراماچونی در لیگ نوزدهم انجامش داد؛ مرد ایتالیایی نظر مثبتی روی امیرعلی صادقی گمنام داشت و این جوان، حالا در ترکیب سایپا می درخشد. 

جذب لیست فکری، کار فوق العاده سختی است اگر نخواهیم از واژه «محال» استفاده کنیم و البته این فهرست، اسامی‌ای دارد که قطعا به درد استقلال نمی‌خورند. می توان نشست و درباره تک تک نفرات لیست درخواستی فکری با او و کادر فنی‌اش بحث کرد و نشان شان داد که چنین نفراتی با همان پتانسیل در همین استقلال هستند. فکری و کادر فنی‌اش با زوم کردن روی همین بازیکنان فعلی، می توانند به موفقیت بیشتری برسند؛ لازمه این کار، آزاد کردن پتانسیلی است که امثال مهدی مهدی پور، بابک مرادی، متین کریم زاده، مهدی قایدی، ارسلان مطهری و خیلی های دیگر دارند و پیش از این، اثبات کرده و به اجرا گذاشته‌اند. 

    

گزارش از علیرضا خطیبی