تصاویر توضیح می‌دهد؛ چرا استقلال به سپاهان باخت؟

تصاویر توضیح می‌دهد؛ چرا استقلال به سپاهان باخت؟

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال به چه دلیل بازنده فینال نیم فصل شد؟

به گزارش فوتبالی، سپاهان و استقلال در شرایطی به مصاف یکدیگر روند که بردهای پرسپولیس در هفته‌های گذشته اهمیت این بازی را بیشتر از قبل کرده بود. با توجه به آنکه تیم یحیی گل‌محمدی شانس اصلی قهرمانی نیم فصل است، محرم نویدکیا و محمود فکری هیچ پلنی برای تساوی در این بازی نداشتند تا کار پرسپولیس برای قهرمانی احتمالی در نیم فصل را راحت‌تر نکنند منتهی بازی دیروز نشان داد که محمود فکری بر خلاف محرم نویدکیا، به جز تساوی برای اتفاقات دیگر بازی هم نقشه‌ای نداشته که نتیجه آن نمایش ضعیف تیم او در اصفهان و ثبت یک باخت دیگر در کارنامه او شد.

اینکه چه اتفاقاتی باعث شد استقلال دیروز نتواند در اصفهان نمایش خوبی داشته باشد و صدر جدول را به حریفش بدهد، سوالی است که شاید پاسخ آن با دیدن این تصاویر مشخص شود.

اولین نکته به تفاوت محرم نویدکیا و محمود فکری برمی‌گردد. نویدکیا به عنوان فردی که هیچ سابقه‌ای در سرمربیگری نداشت، نه تنها میگوئل تکسیرا را در کادر فنی سپاهان حفظ کرد بلکه علیرضا مرزبان را به اصفهان برگرداند تا کادر فنی تیمش را تقویت کند.

همانطور که در عکس می‌بینید، مرزبان بعد از گلزنی تیمش سراغ شاگردانش رفته تا هم در جشن آنها شرکت کند هم اینکه نکات فنی را به آنها انتقال دهد. شاید محمود فکری هم به چنین دستیاری در کادرش نیاز داشته باشد هر چند که سرمربی استقلال معتقد است همکاران او بهترین کادر فنی ایران هستند.

هنوز هیچ کسی نمی‌داند که چرا فکری با مسعود ریگی لج کرده. یکی از بهترین هافبک دفاعی‌های لیگ برتر بعد از نمایش نسبتا ضعیفش در بازی با سایپا، دیگر شانس حضور در ترکیب اصلی را پیدا نکرده و دیروز هم از روی نیمکت شاهد قدرتنمایی هافبکهای سپاهان در میانه میدان بود. شاید اگر فکری از ابتدا به ریگی بازی می‌داد، نتیجه بازی طور دیگری رقم می‌خورد و استقلال به این راحتی میانه میدان را به حریفش واگذار نمی‌کرد.

محمد دانشگر مدافع باکیفیتی است. مدافعی که قدرت حمل توپ بالایی دارد و علاقه‌اش به شرکت در کارهای هجومی، او را تبدیل به مدافعی متفاوت کرده است منتهی به نظر می‌رسد این مدافع باکیفیت بعضی اوقات هنگ می‌کند که نمونه‌اش را در بازی دیروز و دفع توپ عجیب او دیدیم. او البته تنها مدافع استقلال نبود که جلوی سپاهان تمرکز نداشت و به قول محمد نوری، عملکرد سایر مدافعان استقلال را فقط می‌توان با واژه فاجعه توصیف کرد.

مهدی قایدی بعد از گلزنی در چهار بازی متوالی برای استقلال، در چهار بازی اخیر این تیم نتوانسته گل بزند. جدا از آنکه قایدی بر سر مسائل مالی با باشگاه مشکل دارد و این موضوع احتمالا روی بازی او تاثیر منفی گذاشته، علاقه او به تکروی هم موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنارش عبور کرد. موضوعی که مورد توجه کارشناسان هم قرار گرفته و چندی پیش مهدی فنونی‌زاده اعلام کرد ریتم بازی قایدی با ریتم بازی استقلال جور نیست.

1984