سنجابی رئیس هیات فوتبال استان ایلام: هیات‌ها گول وعده‌‌های میلیاردی برخی کاندیداها را نخورند

سنجابی رئیس هیات فوتبال استان ایلام: هیات‌ها گول وعده‌‌های میلیاردی برخی کاندیداها را نخورند

پایگاه خبری فوتبالی- تا روز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، پایگاه خبری فوتبالی با اعضای مجمع درباره این انتخابات و معیارهای رییس فدراسیون فوتبال برای اداره این فدراسیون، گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، دیروز و امروز گفت و گوهای فوتبالی با سعید آذری مدیرعامل فولاد خوزستان و رضا رحمانی رییس هیات فوتبال استان کردستان را منتشر کردیم و امروز با سنجابی رییس هیات فوتبال استان ایلام در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت می کنیم.

 آبختی سنجابی به عنوان رییس هیات فوتبال استان ایلام، عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال است.

 گفت و گو با سنجابی را بخوانید:

سوال: به نظر شما رییس جدید فدراسیون فوتبال، باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
جواب: رییس جدید فدراسیون فوتبال باید کاربلد و پاکدست باشد. خرد جمعی را قبول کند و به مصوبات مجمع احترام بگذارد. قول و عده ای ندهد که نتواند آن را انجام بدهد.

سوال: هیات رییسه جدید باید متشکل از چه کسانی و با چه خصوصیاتی باشد؟
جواب: الان همه در مورد این صحبت می کنند که اعضا باید فوتبالیست بوده باشند اما  افراد حاضر در هیات رییسه باید به مسائل حقوقی و فنی فوتبال اشراف کامل داشته باشند. 10 نفر آنجا بنشینید، تحت فرمان و بله قربانگو باشند فاید ندارد.

سوال: به برنامه رای می دهید یا فرد؟
جواب: این مسئله لازم و ملزوم یکدیگر است. فردی که برنامه می دهد باید برنامه ای قابل اجرا باشد. اینکه یک نفر بگوید به هر هیات فوتبال چند میلیارد می دهم از کجا می خواهد بیاورد؟ کاندیدا ها باید در وضعیت کنونی برنامه ای بدهد که قابل اجرا باشد. به برنامه ای که عملی باشد رای می دهم. هیات ها و دیگر اعضای مجمع نباید گول وعده های میلیاردی چند کاندیدا را بخورند.

سوال: چالش های پیش رو مثل بدهی سنگین به شرکت شستا، هزینه های سنگین تیم ملی و بدهی به آژانس های هواپیمایی و پرونده ویلموتس و ... دیگر مسایل را رییس جدید باید چطور مدیریت کند؟
جواب: اعتقاد دارم اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال باید تامل کامل با دولت و بخش خصوصی داشته باشند و تکلیف حق پخش تلویزیونی را روشن کنند. مجلس شورای اسلامی به ماجرای حق پخش ورود کند تا صداسیما به قانون عمل کند. باشگاه ها می توانند با دریافت حق پخش در آمد زیادی داشته باشند.

سوال: آیا فدراسیون برای رییس جدید یک زمین سوخته است یا اینکه می شود دوباره فدراسیون را از همه نظر احیا کرد؟
جواب: هیچ کار نشدنی نیست. رییس فدراسیون فوتبال به هر حال با برنامه ای که دارد باید مشکلات را حل کند. اعتقاد دارم کسی که به عنوان رییس انتخاب می شود کار بسیار سختی دارد البته امیدوارم در پروند مارک ویلموتس هم پیروز شویم تا مشکلات کمتر شود.

سوال: رسانه ها و برنامه ها و مناظره ها در رسانه ها روی شما اثر می گذارد یا نه؟
جواب: مطمئنا رسانه ها می توانند در همه مسایل اثرگذار باشند و این خاصیت رسانه است. رسانه ها در انتخابات می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

سوال: آیا کاندیداها با شما تماس یا دیدار داشته اند؟
جواب: دیدار خیر اما تماس گرفتند و صحبت های اولیه را انجام دادند. من هم اعلام کردم تا برنامه هایشان را نبینم به کسی جواب مثبت نمی دهم.

9697