علی‌نژاد: به خاطر تحریم ها نتوانستیم پاداش پرسپولیس را دریافت کنیم

علی‌نژاد: به خاطر تحریم ها نتوانستیم پاداش پرسپولیس را دریافت کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- معاون وزارت ورزش و جوانان در خصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش فوتبالی، مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر پاداش پرسپولیس، گفت: به خاطر تحریم‌های ظالمانه نتوانستیم در سال‌های اخیر مطالبات را دریافت کنیم. 6 میلیون دلار در فیفا پول داریم، 2.8 میلیون دلار برای پرسپولیس و 300 هزار دلار برای استقلال است که هیچ کدام دریافت نشده است.

معاون وزیر ورزش درباره پرداخت طلب بودیمیر و طلب دستیار کالدرون و اینکه این پول‌ها چگونه تامین می‌شود؟، تصریح کرد: برای پرداخت بدهی دستیار کالدرون از منابع داخلی کمک گرفته شد. برای مطالبه بودیمیر هم از یک منبع قرض گرفتیم که نیمی از آن پرداخت شد. نیمی دیگر با همان روش طی یکی دو هفته اخیر پرداخت می‌شود. 

علی‌نژاد در مورد انتقاداتی که بازیکنان استقلال داشتند، اظهار داشت: ما پرداختی به این تیم و پرسپولیس نمی‌توانیم داشته باشیم. این دو باشگاه با کمک کارگزاران خودشان، منابع مالی خود را دریافت می‌کنند. اینکه یک صحبت دسته‌جمعی درباره غذا شده، چیزی نیست که وزارت ورزش درباره‌اش صحبت کند.

وی در مورد عملکرد مددی در باشگاه استقلال تاکید کرد: عملکرد او موفق بوده و اقدامات زیادی در دوران او انجام شده است. 850 هزار دلار بدهی بود که در زمان او پرداخت شد. اقدامات فنی خوبی در همین دوره صورت گرفته و 20 میلیارد تومان هم به بازیکنان پرداخت شده است. بحث خصوصی سازی هم بسیار سخت و وقت‌گیر است که به نظرم در مجموع فکر می‌کنم مددی عملکرد خوبی داشته و استقلال هم که در صدر است. نمی‌دانم چرا نسبت به این تیم انتقاداتی مطرح می‌شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: دو مجموعه ورزشی برای استقلال و پرسپولیس اختصاص یافت و افزایش سرمایه صورت گرفت. این افزایش سرمایه قدم بسیار مهمی بود که رخ داد. صورت‌های مالی شش ماهه آماده شده که یک اقدام جدید است. این دو باشگاه جلسه معارفه با هیئت پذیرش را برگزار کرده‌اند و چک لیست هم در سامانه مربوطه بارگذاری شده است و منتظریم تا اقدامات بعدی در جهت پذیرش انجام شود. درباره هیئت رئیسه هم تلاش می‌کنیم کسانی وارد شوند که کمک کنند. قرار نیست هیئت مدیره کار فنی کند. اینکه می‌بینیم دو باشگاه بدون دریافت پول از وزارت ورزش اداره می‌شوند، خبر خوبی است.

وی در پاسخ به این سوال که عدم ثبات مدیریت در دو باشگاه بر عملکرد این دو تیم تاثیر خواهد گذاشت، اظهار داشت:  مدیرانی که فعالیت می‌کنند، بعد از مدتی احساس می‌کنند که به دلیل سختی شرایط نمی‌توانند کار کنند. می‌دانم برایم این حرف شاید تبعاتی در فضای مجازی داشته باشد، اما باید بگویم که در همه دنیا به دلیل کرونا، ورزشکاران قرارداد خود را کاهش دادند، اما در ایران سه برابر شد. در زمان رسول‌پناه در پرسپولیس اقدامات مثبتی شد، اما یک فیلمی گرفته شد و تقطیع شد. او خودش هم عذرخواهی کرد و قطعا حرف‌هایشان مورد قبول نیست، اما به نظرم شرایط عادی در فضای هواداری این دو باشگاه نیست.

وی در پاسخ به این سوال درباره انتخابات فدراسیون فوتبال که گفته شده فشار برای عدم تایید صلاحیت‌ها وجود دارد، گفت: مرجع رسیدگی مشخص است و ارتباطی با وزارت ورزش ندارد.

7474