محرومیت یک ساله دروازه‌بان سابق بارسلونا به دلیل دوپینگ

محرومیت یک ساله دروازه‌بان سابق بارسلونا به دلیل دوپینگ

پایگاه خبری فوتبالی - آندره اونانا، دروازه‌بان سابق بارسلونا و فعلی آژاکس، به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ خود یک سال محروم شده و باشگاه هلندی مدعی شده که او به دلیل مصرف داروی تجویز شده برای همسرش با تست مثبت روبرو شده است.
به گزارش فوتبالی، باشگاه هلندی اعلام کرد که دروازه‌بان تیم ملی کامرون به دلیل وجود ماده ممنوعه در تست ادراری که در اکتبر ۲۰۲۰ ( مهر ۱۳۹۹ ) داده از سوی یوفا محروم شده است. این محرومیت از امروز اعمال شده و در تمامی فعالیت‌های فوتبالی به اجرا در خواهد آمد. در بیانیه منتشر شده از سوی باشگاه آژاکس آمده: " اونانا در ۳۰ اکتبر احساس بیماری داشت. او از قرصی استفاده کرد تا حالش بهتر شود. با این حال بدون اطلاع خاصی از دارویی استفاده کرد که برای همسرش تجویز شده بود. آشفتگی او باعث شد که اشتباها از داروی همسرش استفاده کند و همین موضوع منجر به مثبت شدن تست او شد. کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال نیز اعلام کرد که او قصد دوپینگ نداشته لست. با این حال اعضای یوفا باور دارند که یک ورزشکار وظیفه دارد همیشه مراقب ورود مواد ممنوعه به بدنش باشد. "
آژاکس در حال حاضر با هفت امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد و می‌خواهد درخواست تجدید نظر برای پرونده این دروازه‌بان ۲۴ ساله ارائه کند.

۱۸۱۱