لیگ دسته اول فوتبال/ تقابل هوادار با شاگردان ویسی/ جدال استقلال خوزستان با شاهین

لیگ دسته اول فوتبال/ تقابل هوادار با شاگردان ویسی/ جدال استقلال خوزستان با شاهین

پایگاه خبری فوتبالی- تیم صدرنشین هوادار در شرایطی مقابل خیبر خرم‌آباد صف‌آرایی می‌کند که با کسب سه امتیاز این مسابقه، می‌تواند از سایر مدعیان فاصله بگیرند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، هفته دوازدهم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال، عصر امروز (دوشنبه) با برگزاری  9 دیدار پیگیری می‌شود.
در این هفته تیم هوادار میهمان خیبر خرم‌آباد خواهد بود. شاگردان رضا عنایتی که بهترین خط حمله مسابقات را در اختیار دارند، هفته گذشته از سد تیم مدعی استقلال خوزستان گذشتند و به یکه‌تازی خود در لیگ یک ادامه دادند. نماینده استان لرستان از زمان حضور عبدالله ویسی، دو پیروزی و پنج تساوی به دست آورده و هنوز شکستی متحمل نشده است. ویسی که دو سال پیش با شاهین شهرداری بوشهر به لیگ برتر رسید، امسال همین هدف را با خیبر دنبال می‌کند.

بادران و مس کرمان به مصاف هم می‌روند. شاگردان محسن عاشوری در شش هفته گذشته تنها یک بار به برتری رسیده‌اند و با وجود اینکه تنها پنج امتیاز تا صدر جدول فاصله دارند، در جایگاه هشتم جدول به سر می‌برند. مس کرمان همانند بادران با 6 گل خورده، بهترین خط دفاعی لیگ یک را در ترکیب دارد و با وجود به ثمر رساندن 9 گل، تنها به‌خاطر تفاضل گل کمتر از هوادار به صدر جدول نرسیده است.

استقلال خوزستان میزبان شاهین شهرداری بوشهر خواهد بود. آبی‌های اهوازی در 6 هفته گذشته تنها یک بار پیروز شده‌اند و با وجود این نتایج ضعیف، در جایگاه سوم جدول ایستاده‌اند. استقلال خوزستان در صورتی که این هفته نتواند از پس شاهین بربیاید، ممکن است سقوط بیشتری را در جدول تجربه کند. چهار تساوی و دو شکست، حاصل کار شاگردان فراز کمالوند در 6 هفته گذشته بوده و نماینده بوشهر تاکنون نتوانسته عملکردی در حد مدعی صعود به لیگ برتر از خود نشان دهد. 

در نبرد تیم‌های انتهای جدولی هم چوکای تالش مقابل نود ارومیه صف‌آرایی می‌کند. تیم قعر جدولی نود با وجود داشتن بدترین خط حمله مسابقات، هفته گذشته موفق به شکست پارس جنوبی شد و نخستین پیروزی خود را در این فصل به دست آورد. چوکا هم که تنها 5 امتیاز در 7 بازی گذشته کسب کرده و بدترین خط دفاعی رقابت‌ها را در خود می‌بیند، هفته گذشته در دیداری 6 امتیازی مغلوب خوشه طلایی ساوه شد و فاصله‌اش با انتهای جدول به 2 امتیاز رسید تا در کورس سقوط به لیگ دسته دوم باقی بماند.

برنامه هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال به شرح زیر است:

دوشنبه 13 دی 1399

قشقایی شیراز – شهرداری آستارا- ساعت 14- ورزشگاه پارس شیراز
بادران تهران – مس کرمان- ساعت 14- ورزشگاه شهدای اسلامشهر
چوکای تالش – نود ارومیه- ساعت 14- ورزشگاه سردار جنگل رشت
ملوان بندر انزلی – خوشه طلایی ساوه- ساعت 14- ورزشگاه تختی انزلی
پارس جنوبی جم – استقلال ملاثانی- ساعت 14- ورزشگاه تختی جم
خیبر خرم‌آباد – هوادار تهران - ساعت 14- ورزشگاه تختی خرم آباد
آرمان گهر سیرجان – گل ریحان البرز- ساعت 14- ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان
رایکای بابل – فجر شهید سپاسی شیراز- ساعت 14- ورزشگاه هفتم تیر بابل
استقلال خوزستان – شاهین شهرداری بوشهر- ساعت 14:30- ورزشگاه تختی اهواز

6641