ورمزیار: الشرطه عراق سخت‌ترین حریف استقلال است

ورمزیار: الشرطه عراق سخت‌ترین حریف استقلال است

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت فوتبال ایران گفت: نمی‌توانیم گروه استقلال تهران را در لیگ قهرمانان آسیا یک گروه سخت قلمداد کنیم اما الشرطه می‌تواند حریف سرسختی برای آبی‌پوشان باشد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته برگزار شد و تیم فوتبال استقلال تهران که با عنوان نایب قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فوتبال ایران را در فصل گذشته کسب کرده و با این عنوان گام در این تورنمنت گذاشته بود در گروه سوم این رقابت‌ها با تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق همگروه شد.

صادق ورمزیار روز پنجشنبه به بررسی و آنالیز فنی شرایط استقلال تهران پرداخت و اظهار داشت: به نظرم گروه استقلال آنگونه که فکر می‌شود سخت نیست. استقلال یک تیم شناخته شده در فوتبال آسیا است و می‌تواند نتایج خوبی را کسب کند. تیم‌های دیگر نیز شناخت خوبی از آبی‌پوشان دارند. در این گروه الدحیل و الاهلی حضور دارند اما سخت‌ترین قرعه استقلال برابر الشرطه عراق است چون این تیم انگیزه زیادی در برابر سه تیم دیگر دارد.  

او با بیان اینکه استقلال می‌تواند به راحتی از این گروه صعود کند افزود: پیش از این نیز تیم فوتبال استقلال تهران در گروه سخت‌تری قرار گرفته بود و توانسته صعود کند. اما در این دوره شرط صعود این تیم آن است که ساختار تیمی خود را منسجم کند و میزان نوسان در این تیم کم باشد. اگر این نوسان کم شود بازیکنان استقلال و تیم محمود فکری می‌توانند اعتماد به نفس لازم را به دست آورند. البته در کنار این مهم باید یک آنالیز تیمی خوب نیز از حریفان انجام شود.  

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تهران با بیان اینکه تیمی که برای موفقیت گام در لیگ قهرمانان آسیا می‌گذارد باید ترسی از رقیبان نداشته باشد گفت: تمام بازی‌ها سخت است و اگر برنامه برای قهرمانی باشد باید با اقتدار گام به مسابقات بگذاریم. استقلال اکنون در لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده که موفقیت به شمار می‌رود اما این موفقیت باید تا پایان فصل ادامه داشته باشد.  

وی در پاسخ به سوالی که چرا استقلال زیبا بازی نمی‌کند گفت: بازی زیبا بدون کسب نتیجه ارزشی ندارد. کسی به بازی زیبا امتیاز نخواهد داد. البته اگر شاگردان فکری در کنار نتیجه گیری بازی زیبا را انجام دهند بیشتر در دل هواداران جا خواهند گرفت.  

 گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا ظهر امروز مشخص شد و در منطقه غرب به شرح زیر می‌باشد:

گروه A : الهلال (عربستان)، شباب الاهلی‌(امارات)، استقلال (تاجیکستان) و برنده دیدار الغرافه از قطر و آلمایق از ازبکستان

گروه B : الشارجه (امارات)، تراکتور (ایران)، پاختاکور (ازبکستان) و برنده دیدار الوحده از عربستان و نیروی هوایی از عراق

گروه C : الدحیل (قطر)، الاهلی (عربستان)، استقلال(ایران) و الشرطه (عراق)

گروه D : السد (قطر)، النصر (عربستان)، الوحدت (اردن) و برنده دیدار فولاد از ایران و العین از امارات

گروه E : پرسپولیس (ایران)، الریان (قطر)، گوا (هند) و برنده دیدار الوحده از امارات و الزوراء از عراق

6641