خطر جدی عدم برگزاری مسابقات المپیک ژاپن

خطر جدی عدم برگزاری مسابقات المپیک ژاپن

پایگاه خبری فوتبالی - تارو کونو، یکی از وزرای دولت ژاپن، تایید کرد که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در این کشور و در سراسر جهان برگزاری مسابقات المپیک در ریسک است. 

به گزارش فوتبالی، این عضو دولت ژاپن در واقع حرفی را مطرح کرده که افراد بسیاری به آن فکر می‌کنند اما هیچکس جرات مطرح کردنش را نداشته و آن این است که میزبانی از مسابقات المپیک در این کشور بستگی به روند پیشروی شیوع جهانی ویروس کرونا دارد. او حتی پیشتر هم رفته و مدعی شده که کمیته بین المللی المپیک باید گزینه‌های جانشین را مدنظر قرار بدهد. تارو کونو که در کنفرانس رویترز حضور داشت در این باره گفت: " ما باید تمام تلاشمان را برای آماده شدن برای مسابقات در این موقعیت به کمار بگیریم اما شرایط ممکن است طور دیگری پیش برود. هر اتفاقی ممکن است اما ما به عنوان میزبان مسابقات باید هر کاری می‌توانیم انجام دهیم تا بتوانیم در زمان مناسب به خوبی مسابقات را برگزار کنیم. کمیته بین المللی المپیک باید درباره پلن بی یا حتی پلن سی برنامه ریزی کند چون موقعیت آسانی نیست. "

ژاپن این ماه وضع فوق العاده اعلام کرد چرا که آمار مبتلایان به ویروس کرونا با افزایش زیادی همراه بود. جمعیت ژاپن نیز اشتیاق سابق را برای برگزاری مسابقات ندارد و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که 80% مردم ترجیح می‌دهند این مسابقات به تعویق افتاده یا لغو شوند. 

1811