نظر چراغپور درباره دربی؛ استقلال باید 1-4 می‌باخت!

نظر چراغپور درباره دربی؛ استقلال باید 1-4 می‌باخت!

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم صحبتهای فنی جلال چراغپور درباره دربی را از قول روزنامه خبرورزشی برایتان نقل می‌کنیم:

  • اولین مورد در دربی این بود که وقتی سیدجلال حسینی توپ را می‌گیرد ولی کسی روی او فشار وارد نمی‌کند او می‌تواند راحت بازیسازی کند. پاس به پهلوان و او هم توپ را از فاصله زیاد به مهدی عبدی برساند. عبدی هم درست در جایی بود که کسی با او کاری نداشت. وقتی مدافع حریف پاس بلند می‌دهد و کسی هم مانعش نباشد مشخصاً تیم آبی گل می‌خورد. 
  • وقتی تیم آبی با یک گل برتری به رختکن می‌رود چه لزومی داشت که با تغییر به زمین برگردد؟ یعنی تیم آبی می‌خواست نشان بدهد که باز هم می‌خواهد گل بزند؟ وقتی در گوشه زمین سیامک نعمتی، مهدی قایدی را پوشش داده بود با توجه به این مسئولیتی که داشت به جلو حرکت نمی‌کرد و در طرف دیگر هم مطهری با فشاری که به خط دفاع می‌آورد مانع جدا شدن مدافعان پرسپولیس می‌شد، چرا باید با ورود دیاباته این فشار از روی آنها برداشته شود؟ 
  • دیاباته نه توانایی پرس دارد، نه قدرت دوندگی لازم را دارد، نه سرعت لازم در بازگشت به عقب را دارد و نه پا به توپش خوب است. فکری آدمی را در جلوی مدافعان پرسپولیس گذاشت که دردسری برایشان ایجاد نمی‌کرد. در واقع استقلال با یک تعویض اشتباه استراتژی تیمی‌اش را از بین برد. می‌شد دیاباته را دقیقه ۷۵ به میدان آورد ولی از دقیقه ۴۶ یک تصمیم خطرناک بود که منجر به گل خوردن استقلال هم شد. این تغییر استراتژی می‌تواند زنگ خطری برای استقلال در دیدارهای بعدی باشد. 
  • من نمی‌دانم چطور استقلالی‌ها می‌گویند بازی خوبی ارائه دادند؟ این دربی باید با نتیجه ۴ بر یک به سود پرسپولیس به پایان می‌رسید.
  • ما هرگز نمی‌توانیم بگوییم این دربی یک گیم (GAME) بود بلکه این یک بازی بود. وقتی مسابقه تبدیل به GAME می‌شود که تیم‌ها استراتژی، طرح، برنامه، تاکتیک و شکل روز فوتبال را در زمین اجرا کنند. در آن صورت به این مسابقه می‌گویند GAME وگرنه به این مسابقه باید گفت PLAY. کاری که چندتا بچه هم در کوچه با یک توپ پلاستیکی انجام می‌دهند یا اصطلاحاً بازی‌بازی می‌کنند و بعد هم به خانه می‌روند.

    1984