فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال: سیمئونه بهترین مربی باشگاهی یک دهه اخیر است

فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال: سیمئونه بهترین مربی باشگاهی یک دهه اخیر است

پایگاه خبری فوتبالی – فدراسیون تاریخ و آمار اعلام کرده دیگو سیمئونه بهترین مربی باشگاهی یک دهه اخیر دنیا است.

به گزارش فوتبالی، دیگو سیمئونه را می‌توان یکی از بهترین مربیان تاریخ لالیگا دانست. او از روزی که هدایت اتلتیکو مادرید را بر عهده گرفته توانسته این تیم را به اوج برساند و ۲ بار هم به همراه شاگردانش در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا کند. حالا هم با توجه به درخشش او، فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال اعلام کرده سیمئونه بهترین مربی باشگاهی یک دهه اخیر دنیا است.

سیمئونه ۵۰۲ بار روی نیمکت اتلتیکو مادرید نشسته است و در این مدت توانسته ۳۰۲ برد به دست آورد. در کارنامه او ۱۱۸ تساوی و ۸۲ شکست هم ثبت شده. او پس از لوئیس آراگونس دومین مربی است که بیشترین بازی رسمی را روی نیمکت اتلتیکو نشسته و توانسته ۷ جام هم به همراه روخی بلانکو برنده شود که شامل قهرمانی لالیگا در فصل ۱۴-۲۰۱۳ هم می‌شود. فتح سوپر کاپ اسپانیا، سوپر کاپ اروپا و جام حذفی هم دیگر افتخارات او هستند.

در جدولی که فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال منتشر کرده، سیمئونه ۱۵۲ امتیاز کسب کرده و در رده اول قرار گرفته. رتبه دوم گواردیولا است، در رده سوم کلوپ قرار گرفته و مورینیو چهارم است.

رسانه مارکا جدول فوق را به نقل از این فدرسایون منتشر کرده اما درباره معیار این امتیازها توضیحی نداده و به نظر می‌رسد این امتیازات به نسبت تعداد بازی، جام، برد و چند ویژگی دیگر محاسبه شده است.

1101