سید صالحی در گفت و گو با فوتبالی : دیاباته به ثبات خط حمله کمک می کند

سید صالحی در گفت و گو با فوتبالی : دیاباته به ثبات خط حمله کمک می کند

پایگاه خبری فوتبالی- سید مهدی سید صالحی که خودش به واسطه حضور در دو تیم استقلال و پرسپولیس تجارب زیادی از دربی دارد در خصوص شهرآورد تهران گفت‌وگویی با فوتبالی انجام داد.

به گزارش فوتبالی، سید مهدی سید صالحی که سابقه حضور در استقلال و پرسپولیس را دارد در خصوص تجربه خود از دربی گفت : دربی نسبت به بازی های دیگر متفاوت است چون استرس خاصی در آن وجود دارد و هواداران انتطار دارند تیمشان در هر بازی که نتیجه نمی گیرد در این بازی نتیجه بگیرد . دربی ربطی به شرایط دو تیم در جدول ندارد و حساسیت خودش را دارد  و حال و هوایش با وجود تماشاگران خیلی بیشتر است ولی قاعدتاً الان تماشاگری وجود  ندارد و همین موضوع استرس را می کاهد .

مهاجم سابق استقلال در خصوص خط حمله این تیم ادامه داد : از اوایل فصل که بازی ها شروع شد به خاطر نبود یک بازیساز استقلال کمتر در موقعیت گل قرار گرفت و رو همین حساب استقلال بیشتر از کناره هایش استفاده می کرد . به خاطر سیستمی که محمود فکری استفاده می کند کمتر در داخل محوطه جریمه بازیکن دارد و تراکمشان در باکس خط حمله کم است اما با اضافه شدن شیخ دیاباته محمود فکری می‌تواند به سیستم ۲_۴_۴ برگردد و از دو مهاجم استفاده کند. وجود شیخ دیاباته خیلی تاثیرگذار است و دیاباته به خاطر سیستم بدنی می تواند توپ را به خوبی حفظ کند . و وقتی توپ در خط حمله استقلال جریان داشته باشد فشار روی خط دفاعی کمتر می‌شود و استقلال می تواند موقعیت بیشتری خلق کند . از زمانی که شیخ دیاباته به خط حمله استقلال اضافه شد این تیم توانست بیشتر حفظ توپ و خلق موقعیت کند. در هر صورت خط حمله استقلال به روال برگشته و این اتفاق به خاطر حضور قایدی و مطهری افتاده است و به خاطر نبود دیاباته استقلال در تعویض ها  مشکل پیدا کرده بود اما با  بازگشت او خط حمله ثبات خاصی پیدا کرده است.

۱۱۲۲