سیدصالحی: اسدی مهاجم ششدانگی نیست/ مساوی برای سپاهان نتیجه بهتری است

سیدصالحی: اسدی مهاجم ششدانگی نیست/ مساوی برای سپاهان نتیجه بهتری است

پایگاه خبری فوتبالی - مهاجم سابق تراکتور و سپاهان معتقد است شهریار مغانلو مهاجم کامل‌تری نسبت به اسدی و عباس‌زاده است.

به‌ گزارش فوتبالی، سیدمهدی سیدصالحی بازیکن سابق تراکتور و سپاهان در رابطه با بازی حساس این هفته دو تیم پرطرفدار غیرسرخابی عنوان داشت: این بازی همیشه حساسیت‌های خاص خودش را داشته و الان که تقریبا همه دنبال امتیاز از دست دادن سپاهان هستند، حساس‌تر هم هست. سپاهان قبل عید شرایط ایده‌آل‌تری داشت ولی در بازی این هفته با صنعت نفت باتوجه به وقفه‌ای که اتفاق افتاد، نسبت به قبل آن شرایط را نداشت. با این حال آقای مورایس به ترکیب ثابت خود رسیده و بعد جام جهانی دیده‌ایم که کمتر به ترکیبش دست می‌زند و روال خوبی را هم سپری کرده است.

مهاجم سابق تراکتور در رابطه با این تیم هم افزود: آقای بردیف ابتدای فصل نظم و انضباط خوبی به تراکتور القا کرد. بعد ایشان هم آقای خمز آمد و با نفراتی مثل محمد نصرتی که اضافه شدند، تراکتور شرایط ایده‌آلی پیدا کرده است. تراکتور توسط آقای خمز متحول شده و شاید اگر ایشان زودتر می‌آمدند، الان شرایط متفاوت‌تر هم‌ پ‌بود. به نظرم این یک بازی مرگ و زندگی برای تراکتور از لحاظ مدعی ماندن برای کسب سهمیه است. سپاهان هم طبیعتا نمی‌خواهد در صدر جدول امتیاز از دست دهد و این موضوع استرس بازی را بیشتر می‌کند. 

سیدصالحی ادامه داد: هر تیمی از بعد روحی و روانی تسلط بیشتری داشته باشد، کار راحت‌تری دارد. همچنین فکر می‌کنم این بازی جنگ خط هافبک‌هاست. سه هافبک خارجی تراکتور علی‌الخصوص آلوز عملکرد قابل توجهی داشتند. سپاهان هم مهره‌های خیلی خوبی در این بخش دارد و به نظرم هر تیمی بتواند خط هافبک دیگری را از کار بیندازد، برنده بازی خواهد بود.

مهاجم سابق فوتبال ایران راجع به سه مهاجم برتر لیگ برتر که در دو تیم تراکتور و سپاهان توپ می‌زنند اظهار داشت: اسدی سالیان سال هافبک دفاعی بوده و آقای خمز باتوجه به قوای بدنی وی را به خط حمله برد ولی بعضی بازی‌ها دیدیم که اسدی مهاجم هدف ششدانگی نیست و به زمان نیاز دارد. فکر می‌کنم اسدی و عباس‌زاده در کنار هم ترکیب بهتری هستند. با عباس‌زاده در پرسپولیس هم‌تیمی بودم و وی بازیکن درگیرشونده‌ای نیست. عباس‌زاده بسیار فرصت طلب و باهوش است و در ضربات آخر و جای‌گیری عملکرد خوبی دارد. این ویژگی‌های عباس‌زاده در کنار بازی درگیرانه اسدی می‌تواند پک کاملی باشد و به نظرم حضور هردو این نفرات در بازی برای تراکتور بهتر باشد.

وی تصریح کرد: در مقابل شهریار مغانلو، هم قوای جسمانی خوبی دارد و هم چارچوب‌شناس خوبی است. ترکیبی از عملکرد عباس‌زاده و اسدی در مغانلو دیده می‌شود و این کیفیت بالای او را نشان می‌دهد. در کل کار مدافعین هردو تیم سخت است  و شاید اولین اشتباه، آخرین اشتباه باشد!

سیدصالحی در پایان راجع به پیش‌بینی خود از نتیجه بازی گفت: قاعدتا روی کاغذ کفه ترازو به نفع سپاهان کمی سنگین‌تر است چرا که صدرنشین هستند و عملکردشان در طی این مدت بهتر بوده که امتیازات بیشتری گرفته‌اند و ثبات بیشتری هم داشته‌اند. با این حال اسم، در زمین بازی نمی‌کند و باید روز بازیکن باشد و نمی‌توان از الان گفت کدام تیم برنده است. شاید نتیجه مساوی برای سپاهان نسبت به تراکتور بهتر باشد ولی تراکتور نیاز مبرمی به برد دارد. جو ورزشگاه یادگار باتوجه به تجربه‌ای که دارم برای تیم حریف وحشتناک است. درکل هر دو تیم، تیم‌های شایسته‌ای هستند و می‌خواهند فوتبال بازی کنند و به نظرم بازی برنده خواهد داشت.

1997