امیدوار: می‌خواهند کاری کنند که ما سال اول و آخر حضورمان در لیگ برتر باشد/ فلسفه حضور داوران پشت دروازه چیست؟

امیدوار: می‌خواهند کاری کنند که ما سال اول و آخر حضورمان در لیگ برتر باشد/ فلسفه حضور داوران پشت دروازه چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر تیم فوتبال آلومینیوم گفت: با آینده و آبرو و انگیزه یک تیم به راحتی بازی می‌کنند و می‌خواهند ما سال اول و آخر حضورمان در لیگ برتر باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از میزان، حمیدرضا امیدوار در اعتراض به عملکرد داور بازی تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و استقلال، در هفته دهم لیگ برتر اظهار داشت: برخی از کارشناسان داوری در خصوص اتفاقات این بازی اظهارنظر و تأیید کردند که در دو صحنه بازیکنان حریف مرتکب خطای پنالتی شدند. حتی حسین عسگری این دو پنالتی را تأیید کرده است. در چنین شرایطی این سوال پیش می‌آید که فلسفه استفاده از داوران کنار دروازه چیست؟

وی افزود: آیا قرار است حضور آنها فقط برای تیم‌ها بار مالی و هزینه اسکان بگذارد؟ ما فکر می‌کردیم قرار است آنها به قضاوت داور وسط کمک کنند. قرار است داوران پشت دروازه کمک کنند تا داور وسط قضاوت خوبی داشته باشد. در صحنه پنالتی اول داور پشت دروازه به خوبی می‌توانست صحنه خطا را ببیند. در پنالتی گرفته نشده دوم، داور وسط و هم داور پشت دروازه سمت دیگر میدان به صحنه اشراف داشتند و صحنه برخورد توپ به دست را به خوبی می‌دیدند.

مدیر تیم فوتبال آلومینیوم اراک با اشاره به اینکه شاید این قضاوت تحت تاثیر دربی هفته آینده باشد تصریح کرد: شاید چون حریف ما استقلال بود و این بازی قبل از دربی برگزار شد چنین قضاوتی کردند! من واقعا نمی‌دانم داور وسط با آن حواشی که برایش در بحث قرار گرفتن در لیست داوران الیت به وجود آمد، چه چیز را می‌خواست ثابت کند. با ما لج کرده بود یا با فدراسین فوتبال؟ می‌خواست بگوید من هر چه بگویم همان است؟

امیدوار نقش داور در سرنوشت شکست دو بر صفر تیمش مقابل استقلال، بازی را تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: برای من به عنوان مدیر تیم آلومینیوم این سوال به وجود آمده که هدف از استفاده از داوران پشت دروازه چیست؟ اگر پنالتی اول به سود ما گرفته می‌شد جریان بازی تغییر می‌کرد و چه بسا نتیجه در پایان چیز دیگری بود. من در هر مصاحبه‌ای باید به داوری اعتراض کنم. چرا این همه اشتباه در خصوص تیم ما اتفاق می‌افتد؟ با آینده و آبرو و انگیزه یک تیم به راحتی بازی می‌کنند. می‌خواهند کاری کنند که ما سال اول و آخر حضورمان در لیگ برتر باشد. واقعا کیفیت داوری‌ها اغلب در لیگ یک بهتر از لیگ برتر بود.

6641