گزارش/ واکاوی پرونده بازی پرسپولیس و ذوب آهن در کمیته انضباطی

گزارش/ واکاوی پرونده بازی پرسپولیس و ذوب آهن در کمیته انضباطی

پایگاه خبری فوتبالی- بازی تیم های پرسپولیس و ذوب آهن در حالی طبق برنامه اعلامی از سوی سازمان لیگ قرار است روز پنجشنبه برگزار شود که هنوز تکلیف اعتراض باشگاه پرسپولیس به لغو این بازی پیش از سفر به قطر و بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشده است.

به گزارش فوتبالی، سرپرست مسابقات سازمان لیگ شب گذشته و در گفت و گو با برنامه فوتبال برتر در خصوص اینکه هنوز تکلیف دیدار پرسپولیس و ذوب آهن مشخص نشده و پرسپولیسی ها معتقدند دلیل لغو این بازی هنوز به آنها اعلام نشده است گفت: بنا بر موضوعی که برای بحث کرونا در ذوب آهن به وجود آمد ارکان قضایی نامه ای را به ما ارسال کردند که شما روال عادی را طی کنید تا ما تصمیم بگیریم، من هم به این عزیزان گفتم نمی شود شب بازی به این تیم ها بگوییم این بازی برگزار می شود یا خیر چون ذوب آهنی ها آنها باید هتل بگیرند و بلیت تهیه کنند.

سهیل مهدی تصریح کرد: مقامات قضایی فدراسیون فوتبال گفتند یک روز برای بررسی راستی آزمایی وقت نیاز داشتند و قرار شد این موضوع کتبا به ما ابلاغ شود. در مجموع قرار است این دیدار روز یازدهم برگزار شود. با توجه به اینکه ستاد مبارزه با کرونا و کمیته انضباطی مدارکی را بررسی کردند شاید از 2 باشگاه افرادی به کمیته انضباطی احضار شوند تا در خصوص این مسابقه توضیحات را ارئه کنند و تکلیف مشخص شود.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در حالی به درخواست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ اشاره می کند که زهره هراتیان مدیر مرکز پزشکی ایفمارک در ارتباط با برگزار نشدن بازی پرسپولیس و ذوب آهن در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرد: تیم ذوب آهن تخلفاتی در بخش بهداشتی مرتکب شده است.

هراتیان همچنین در ادامه گفت: گزارش این تخلفات ابتدا به دبیر کل فدراسیون فوتبال و سپس به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال شده است.

بعد از آن خبرهایی از برگزاری جلسه کمیته انضباطی در روز دوشنبه(روز گذشته) و رسیدگی به این پرونده منتشر شد و صحبت از احتمال اعلام نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس به میان آمد.

در شرایطی که از همین حالا باشگاه ذوب‌آهن طی انتشار بیانیه‌ای، فدراسیون فوتبال را متهم به حمایت از تیمی خاص کرده است، فدراسیون تصمیم گرفته هیچ صحبتی درباره پرونده تخلف ذوب‌آهن نداشته باشد.

حسین عبداللهی، دبیر پیشین و عضو فعلی کمیته انضباطی درباره این پرونده می‌گوید: اجازه نداریم در این رابطه صحبتی کنیم. اطلاع‌رسانی دقیق درباره پرونده ذوب‌آهن، از طریق سایت فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد.

همچنین زهره هراتیان در پاسخ به خبرنگار فوتبالی اعلام می‌کند که فعلاً در این رابطه مصاحبه‌ای انجام نمی‌دهد.

با توجه به صحبت های سهیل مهدی در برنامه فوتبال برتر و درخواست کمیته انضباطی از این سازمان برای وقت بیشتر جهت بررسی دقیق تر پرونده، فدراسیون فوتبال تا زمان رسیدگی جدی به پرونده، تصمیم ندارد هیچ صحبتی درباره تخلف پزشکی ذوب‌آهن داشته باشد. بخصوص که حواشی احتمالی رای کمیته انضباطی از حالا شروع شده و هر حکمی می‌تواند حواشی خاص خود را به همراه داشته باشد.

7655