احتمال شکایت استقلال از تراکتور در دادسرا به اتهام جعل

احتمال شکایت استقلال از تراکتور در دادسرا به اتهام جعل

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم گزارش روزنامه فرهیختگان درباره آخرین وضعیت پرونده رشید مظاهری در کمیته استیناف را برایتان انتخاب کردیم:

  • مسئولان تراکتور که اصرار دارند مظاهری غیرقانونی و یکطرفه قرارداد خود را فسخ کرده است، حالا این پرونده را به کمیته استیناف کشانده و در این کمیته به‌دنبال احقاق حق خود هستند.
  • رای کمیته اخلاق مبنی‌بر ۲ جلسه محرومیت مظاهری به‌خاطر یک استوری درحال‌حاضر با درخواست باشگاه استقلال به تعلیق درآمده و قرار است بعد از استماع توضیحات مظاهری در جلسه حضوری در این خصوص رای لازم صادر و ابلاغ شود که در این مورد نیز این‌طور شنیده می‌شود که به احتمال زیاد دو جلسه محرومیت دروازه‌بان ملی‌پوش استقلال تعلیق شده و یا به جریمه نقدی تبدیل خواهد شد.
  • شنیده می‌شود مبلغ قرارداد سه ساله مظاهری با تراکتور فقط برای سال اول ذکر شده و دو سال بعد او فاقد رقم قرارداد است و جالب اینکه تفاوت نسخه‌های قرارداد به همین رقم قرارداد مربوط شده، یعنی در نسخه در اختیار بازیکن رقمی برای سال‌های دوم و سوم وجود ندارد اما در نسخه مربوط به باشگاه این رقم برای سال‌های دوم و سوم قرارداد مظاهری با تراکتور با خودکار قرمز ذکر شده است، البته این موضوع توسط کمیته تعیین وضعیت تخلف محسوب شده و رای به سلامت اقدام مظاهری داده شد.
  •  رشید مظاهری قرارداد سال اول خود با باشگاه تراکتور را بدون مشکل قانونی سپری کرده اما از آنجا که قرارداد سال‌های دوم و سوم فاقد مبلغ بوده است، ظاهرا طبق قانون باطل تشخیص داده شده و مشکلی از این جهت درخصوص فسخ قرارداد مظاهری وجود ندارد، چون به‌دلیل سفید بودن مبلغ قرارداد مظاهری می‌توانست اعلام بطلان قرارداد را کرده و یکطرفه قرارداد را فسخ کند. بنابراین اساسا با این حساب قرارداد مظاهری با تراکتور یک ساله بوده، چراکه برای سال‌های دوم و سوم مبلغی ذکر نشده است و برای پیوستن به استقلال نیز نیازی به فسخ قرارداد هم نداشته، چون قرارداد یک ساله بوده و آن قراردادی که تراکتوری‌ها تلقی به سه سال از آن می‌کنند فاقد شرایط صحت معاملات بوده و به استناد همین موضوع قرارداد باطل است.
  • مظاهری  با اعلام این مساله که دستخط ابتدایی قرارداد که یک ساله بوده، با مبالغ مالی و سایر موضوعات اضافه‌شده برای سال‌های دوم و سوم متفاوت است، شکایتش را اعلام کرد. او مدعی شد که باشگاه تراکتور در قراردادش دست برده و برای سال‌های دوم و سوم آن را اضافه کرده و این موضوعات بعد از امضای قرارداد توسط خودش بوده است. ازاین‌رو با پیچیده شدن پرونده کمیته تعیین وضعیت آن را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع داد. بررسی اعضای کمیته انضباطی شروع و حتی پای کارشناس خط به موضوع باز شد و اینکه سال‌های دوم و سوم با دستخط متفاوتی به آن اضافه شده، به تایید رسید.
  •  در جلساتی که مدیران تراکتور با اعضای کمیته انضباطی داشتند، اعلام کردند مظاهری وقتی قراردادش را امضا کرده خودش از مسئولان باشگاه خواسته قبل از ثبت آن در سازمان لیگ موارد مربوط به سال‌های دوم و سوم را نیز اضافه کنند. به همین خاطر چالش میان باشگاه تراکتور و مظاهری ادامه پیدا کرده و کار تا کمیته استیناف نیز پیش رفته است.
  • تراکتور جعل از نوع الحاق را مرتکب شده و از آنجا که یک نسخه قرارداد با نسخه دیگر تفاوت دارد که طبق آن تراکتور ادعای غرامت و محرومیت برای مظاهری را درنظر گرفته، به نظر می‌رسد این موضوع مورد تخلف باشگاه تبریزی بوده و با محرز شدن این تخلف در کمیته تعیین وضعیت این باشگاه پرونده مظاهری را به کمیته استیناف کشانده و الان این‌طور شنیده می‌شود که اگر کمیته استیناف در هفته جاری رای نهایی درخصوص این دروازه‌بان را به سود استقلال صادر کند، این باشگاه قصد دارد این پرونده را از کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال خارج کرده و از باشگاه تبریزی به دادسرا به‌خاطر جعل قرارداد به‌صورت الحاق در قرارداد بازیکن استقلال و در وهله بعدی اقدام برای متضرر کردن این باشگاه و رسانه‌ای کردن آن و وارد کردن ضرر و زیان معنوی به شخص حقوقی استقلال شکایت کند.


    1984