گزارش ویژه/ فیفا پاسخ نامه اعتراضی کمیته ملی المپیک را داد؛ در انتظار شفاف سازی

گزارش ویژه/ فیفا پاسخ نامه اعتراضی کمیته ملی المپیک را داد؛ در انتظار شفاف سازی

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای حذف کمیته ملی المپیک از مجمع فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر سروصدای زیادی در محافل ورزشی راه انداخت. 

به گزارش فوتبالی، مسوولان کمیته ملی المپیک به دنبال این اتفاق نامه ای تند و اعتراض آمیز برای فدراسیون جهانی فوتبال فرستادند و رضا صالحی امیری هم در مصاحبه ای انتقاداتی شدید را نسبت به نهادهای بین المللی حاکم بر فوتبال انجام داد و تاکید کرد که منتظر پاسخ شفاف فیفا است.

به همین منظور بررسی های اولیه نشان می دهد که اخیرا فیفا در نامه ای پاسخ سوالات کمیته ملی المپیک درباره حذف از مجمع عمومی را با اشاره به قوانین بین المللی فوتبال و اساسنامه فدراسیون جهانی و AFC داده است. این بررسی ها نشان می دهد که طبق اساسنامه فیفا و کنفدراسیون آنها فقط حق رای کمیته ملی المپیک را از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حذف کرده اند و هیچ مخالفتی با حضور افتخاری این نهاد در مجمع عمومی نداشته اند.

به این ترتیب این شائبه مطرح می شود که حذف کامل کمیته المپیک از مجمع عمومی از سوی نگارندگان و تدوین کنندگان اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال اتفاق افتاده باشد. 

با این حال باید منتظر ماند و دید آیا کمیته ملی المپیک پاسخ رسمی فیفا را که درباره اعتراض خود دریافت کرده رسانه‌ای می کند یا نه.

اطلاع رسانی دقیق درباره جواب فدراسیون جهانی،  قطعا بسیاری از ابهامات را پیرامون حذف کمیته ملی المپیک حل خواهد کرد.

نکته قابل توجه اینجاست که دیگر امکان ندارد کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال حق رای داشته باشد و حق رای آنها از دست رفته است.

۱۲۳۴