برنامه پرسپولیس برای پاداش آسیایی/ از تسویه حساب با بازیکنان تا خریدهای هیجان انگیز

برنامه پرسپولیس برای پاداش آسیایی/ از تسویه حساب با بازیکنان تا خریدهای هیجان انگیز

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از مزایای صعود تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به مراحل بالاتر و حذفی، کسب پاداش‌های قابل توجه است.

به گزارش فوتبالی، در پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا جوایز آن به شکلی است که تیم قهرمان صاحب 4میلیون و 750هزار دلار پاداش می‌شود و این پاداش در فصل 2020 به تیم اولسان کره‌جنوبی رسید و تیم پرسپولیس که نایب‌قهرمان شد 2میلیون و 750هزار دلار پاداش خواهد گرفت. 

در حالی که پرسپولیسی‌ها چندی پیش با کسب نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا صاحب پاداش 2میلیون و 750هزار دلاری شدند و خیلی‌ها این مبلغ را برای حل بسیاری از مشکلات باشگاه یک درآمد ایده‌آل می‌دانند اما ظاهرا قرار نیست این پول خرج خود پرسپولیسی‌ها شود.

آنچه مشخص است بخشی از درآمد قرمزها در لیگ قهرمانان آسیا بابت جرایم باشگاه و بازیکنان پرسپولیس و همینطور کارت‌های زرد و قرمز و خیریه کسر‌ خواهد شد و مابقی آن هم در صورت رفع تحریم‌ها یا پیدا شدن راهکاری برای انتقال به حساب باشگاه، باید بابت بدهی باشگاه به چند مربی و بازیکن خارجی هزینه شود.

 پس از ابلاغ رای محکومیت گابریل کالدرون، سرمربی سابق و آرژانتینی سرخ‌ها و دستیارانش به پرسپولیس از سوی فیفا که حدود 740هزار دلار است روز گذشته هم رای نهایی پرونده ماریو بودیمیر، مهاجم کروات پرسپولیس صادر شد. بودیمیر که توسط برانکو جذب شد و در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم برای این تیم بازی می‌کرد، مدتی قبل برای دریافت مطالبات خود از باشگاه به فیفا شکایت کرده بود که فیفا باشگاه پرسپولیس را محکوم کرد و پرونده مورد اشاره با اعتراض باشگاه ایرانی به دادگاه حکمیت ورزش ارجاع داده شد. طبق اعلام دادگاه  عالی ورزش، این پرونده از روند دادرسی خارج شده و با این حساب آخرین رای دفتر حل‌اختلاف فیفا به عنوان رای نهایی مورد قبول واقع می‌شود. 

در این رای آمده بود باشگاه پرسپولیس باید 475هزار یورو به علاوه 5درصد سود سالیانه به حساب این بازیکن پرداخت کند که در صورت عدم پرداخت مطالبات بودیمیر در مدت معین، 3 پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس بسته خواهد شد و بعد از پرداخت پول، این محرومیت از بین می‌رود. همچنین بعد از محرومیت از 3 پنجره نقل‌وانتقالاتی و در صورتی که عدم‌پرداخت پول ادامه یابد، پرونده به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد. 

 باشگاه برای این منظور کمتر از 2 ماه دیگر فرصت دارد. به عبارتی باشگاه پرسپولیس با احتساب هر یورو 30هزار تومان حدود 15میلیارد تومان باید به بودیمیر بپردازد. پرسپولیس 750هزار دلار هم در پرونده کالدرون محکوم شده که با احتساب هر دلار 25هزار تومان حدود 19میلیارد تومان هم باید به این مربی آرژانتینی و دستیارانش پرداخت کند. به عبارتی پرسپولیسی‌ها باید جمعا 34میلیارد تومان برای 2 پرونده خارجی‌شان کنار بگذارند.

کل درآمد پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان از مرحله گروهی تا فینال لیگ قهرمانان حدود 70میلیارد تومان است که در واقع 35میلیارد یا نصف آن باید خرج 2 پرونده خارجی شود که می‌توانست با درایت و مدیریت خوب و تسویه‌حساب به موقع در جیب قرمزها بماند.البته گفته می شود برای حضور پرقدرت پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان توسط مدیریت باشگاه از یکی از اپراتورها وام یا قرض گرفته شده که هنوز نحوه بازپرداخت آن مشخص نیست.

با کسر هزینه خیریه، احکام انضباطی، بدهی به بودیمیر، کالدرون و دستیاران او، پرسپولیس همچنان رقم قابل توجهی را در اختیار خواهد داشت. البته باید توجه کرد که پاداش پرسپولیس به این زودی ها واریز نمی‌شود و آن ها باید فکری به حال بدهی های دلاری و یورویی خود کنند.

اما با این حال پرسپولیسی ها بیش از 1/2میلیون دلار خواهند داشت که این رقم مصرف داخلی خواهد داشت. دو سال پیش مدیریت وقت باشگاه، مبالغ خارج از قرارداد را به کادرفنی، بازیکنان و اعضای تیم و باشگاه پرداخت کردند که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت و به واسطه همین موضوع بسیاری هزینه های دیگر انجام شد که همچنان ابهامات آن برطرف نشده است.

 به نظر می‌رسید. حالا جعفر سمیعی و شکوری فرصت این را دارند تا با این 33 میلیارد بخش بزرگی از قرارداد بازیکنان را بپردازند و همچنین حضوری قدرتمندانه در نقل و انتقالات زمستانی داشته باشند.

7655