سوال روز/ چرا چمن ورزشگاه وطنی به آن وضع دچار شد؟

سوال روز/ چرا چمن ورزشگاه وطنی به آن وضع دچار شد؟

خبرگزاری فوتبالی- روز گذشته بازی تیم های نساجی و پرسپولیس در زمین بی کیفیت ورزشگاه وطنی قائمشهر برگزار شد تا انتقادات بسیاری بعد از پایان بازی از وضعیت چمن این ورزشگاه در شبکه های اجتماعی و رسانه ها صورت گیرد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که چند دقیقه تا شروع بازی تیم های پرسپولیس و نساجی فرصت باقی بود اما همچنان چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داشت و بارندگی روزهای گذشته سبب شده بود تا وضعیت چمن ورزشگاه اختصاصی نساجی به از وضعیت مطلوب خود فاصله بگیرد.

باتوجه به این که زمین چمن به وسیله کاور پوشش نشده بود ، باران در تمام نقاط آن جمع شده و شرایط به شکلی بود که حتی صبح بازی امکان داشت که تیم داوری تصمیم به لغو بازی بگیرد اما باتوجه به این که احتمالا در روزهای آینده هم وضعیت تفاوت زیادی با زمان بازی دو تیم نمی داشت تصمیم به برگزاری بازی گرفته شد.

اما سوالی که در این بین مطرح می شود چه کسی در این زمینه کوتاهی کرده است که چمن ورزشگاه وطنی به آن وضع دچار شد تا دو تیم مجبور شوند روی به بازی هوایی و ارسال از طرفین بیاورند.

ایزد سیف الله پور مدیر تیم نساجی در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی می گوید: امکانات حرفه ای در قائمشهر فراهم نیست و زمین چمن ورزشگاه وطنی باید هر چه سریعتر تعویض شود و نگهداری آن را به باشگاه واگذار کنند.

سیف الله پور در واکنش به انتقادات بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس از زمین بازی این تیم گفت: حق با باشگاه پرسپولیس است اما ذکر این نکته ضروری است که بیشترین آسیب را باشگاه نساجی در این بین متقبل می شود، متاسفانه آقای حدادیان مالک باشگاه در استان مازندران و شهرستان قائمشهر تنهاست و مسئولین حمایتی نمی کنند.

مدیر تیم نساجی تصریح کرد: مقصر وضعیت پیش آمده برای ورزشگاه شهید وطنی مدیران سابق اداره ورزش و جوانان استان مازندران هستند که توجهی به زیرسازی چمن این ورزشگاه نداشتند، آقای رنگرز هم به تازگی مدیریت ورزش استان را بر عهده گرفته اند و نمی شود در این مدت کوتاه انتظار معجزه داشت.

سیف الله پور در پاسخ به سوال خبرنگار فوتبالی مبنی بر اینکه چرا با علم به اینکه از بارش باران خبر داشتید زمین را کاور پوش نکردید گفت: ما در قائمشهر کاور نداریم که روی زمین بکشیم و مشکل چمن وطنی در این بازی اصلا کاور نبود. کاور کردن چمن مصنوعی برای مقابله با باران خیلی توجیه منطقی ندارد.

حسن رنگرز مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی می گوید: اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در سال های گذشته برای زیر ساخت ورزشگاه شهید وطنی بخش عمده ای از اعتبارات را هزینه کرده است ، به طور مثال همین امسال سکوی غربی ورزشگاه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و وضعیت تماشاگران به گونه ای خواهد شد که 2 هزار نفر دیگر اضافه خواهد تا به استانداردهای مدنظر بشتر نزدیک شویم.

رنگرز در پاسخ به انتقادات صورت گرفته از وضعیت چمن ورزشگاه وطنی گفت: چمن ورزشگاه وطنی پیش از شروع مسابقات نساجی در لیگ برتر ترمیم شده و مبلغ 200 میلیون برای بهبود وضعیت آن هزینه شده است و یک سری هزینه های جانبی دیگر هم که ماهانه برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران در ادامه تصریح کرد: حجم بارش ها در فاصله 24 ساعت به بازی نساجی و پرسپولیس عدد عجیبی بود متاسفانه در سنوات گذشته نیز به دلیل عملیات عمرانی که انجام شده بود زهکش ضلع شمالی زمین مسدود شده بود و در همان منطقه زمین فقط آب متمرکز شد که این موضوع به دلیل مسدود بودن زه کشی ها بود.

رنگرز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است چمن ورزشگاه تعویض شود و به چمن طبیعی تبدیل شود گفت: اقلیم شمال به گونه ای است که تجربه زمین چمن طبیعی پاسخگو نیست و دلیل آن هم به خاطر بارش های زیادی است که در این منطقه وجود دارد،چمن طبیعی جدا از هزینه ساخت آن ، یک هزینه قابل توجه برای نگهداری می طلبد که این موضوع در توان اداره کل ورزش و جوانان نخواهد بود و به همین دلیل است که در بسیاری از استان ها ادارات ورزش و جوانان زمین های طبیعی را واگذار می کنند.

رنگرز در ادامه می گوید: چمن ورزشگاه وطنی برای بازی های نساجی و در فاصله هر 10 روز یک بازی تعریف شده است اما در شهر قائمشهر 20 تیم وجود دارد و خود باشگاه نساجی 4 تیم در رده های سنی دیگر دارد که در این ورزشگاه بازی و تمرین می کنند که این موضوع باعث می شود روی چمن ورزشگاه فشار زیادی وارد شود و در صورتی که چمن مجموعه ورزشی وطنی به چمن طبیعی تبدیل شود با این وضعیت نمی توان از آن نگهداری درستی انجام داد.

7655