اکبرپور: فکری می‌دانست در استقلال همیشه فشار وجود دارد/ بعید است قایدی به فکر ساقش باشد

اکبرپور: فکری می‌دانست در استقلال همیشه فشار وجود دارد/ بعید است قایدی به فکر ساقش باشد

خبرگزاری فوتبالی- پیشکسوت تیم استقلال گفت: بعید می دانم مهدی قایدی به فکر ساقش باشد و از ترس مصدومیت در بازی ها کم کاری کند.

به گزارش فوتبالی، علیرضا اکبرپور مهاجم سال های نه چندان دور استقلال در خصوص شرایط این روزهای استقلال اظهار داشت: استقلال متاسفانه در این چند وقت زمین تمرین مناسب نداشت و بدون شک این موضوع روی کیفیت فنی تیم تاثیر می گذارد. در بازی با پیکان شرایط استقلال خوب نبود و مهدی تارتار سرمربی پیکان که مربی کاربلدی است موفق شد یک امتیاز ارزشمند را کسب کند.

وی تصریح کرد: البته غیبت شیخ دیاباته به ضرر استقلال است و اگر این بازیکن مصدوم نبود و در زمین حضور داشت، محمود فکری می توانست برنامه های دیگری را امتحان کند و روی ارسال از کناره ها، با اتکا به قد بلند و قدرت سرزنی دیاباته به کسب سه امتیاز امیدوار باشد.

پیشکسوت استقلال در مورد انتقادها از فکری بعد از تساوی برابر پیکان و فشار ایجاد شده از سوی برخی هوداران این تیم افزود: فکری قبل از اینکه سرمربی استقلال شود می دانست کار کردن در استقلال ممکن است با فشار همراه باشد در زمان مرحوم ناصر حجازی و مرحوم منصور پور حیدری هم در استقلال فشار وجود داشت. البته به نظرم استقلال کمی از داوری هم متضرر شده است.
 
اکبرپور در مورد اینکه چرا ارسلان مطهری درخشش فصل گذشته را در ترکیب استقلال ندارد گفت: مطهری بازیکن گلزنی است و در حال حاضر باید دید کادر فنی از او چه چیزی را می خواهد. مطهری مثل احمد مومن زاده است و مدام بین مدافعان حرکت می کند و بالای سر مدافعان سر می زند و به استقلال کمک می کند و سعی می کند دستورات کادر فنی را پیاده کند.

مهاجم اسبق استقلال در مورد تیتر امروز یکی از روزنامه ها که نوشته بود:«انتقاد آبی پوشان از قایدی بعد از رسیدن به تیم ملی: خوب می دود اما نمی جنگد و نگران ساقش است» گفت: بعید می دانم قایدی نگران ساقش و مصدومیت احتمالی باشد. وقتی یک بازیکن وارد زمین می شود سعی می کند گل بزند، پاس گل بدهد و تاثیر زیادی در موفقیت تیم داشته باشد و قایدی هم از این قاعده مستثنی نیست. 4 هفته از لیگ برتر گذشته و بازیکن در این موقع از فصل به فکر اثبات بیشتر خودش است. شاید برخی بازیکنان در بازی های پایانی فصل به این موضوع فکر می کنند که لیگ را به سلامت به پایان برسانند تا قرارداد خوبی برای سال جدید امضا کنند اما در این برهه همچین چیزی بعید است.

وی افزود: البته قایدی بازیکن توانمندی است و باید در بازی هایی همچون بازی با پیکان که کار گره می خورد کار های انفرادی انجام می داد و وارد محوطه جریمه شود تا پنالتی بگیرد. نمی خواهم از خودم تعریف کنم اما در زمانی که من در استقلال بازی می کردم و نمی توانستیم گلزنی کنیم بازیکنان دیگر به من می گفتند علیرضا در محوطه جریمه حریف پا به توپ شو و پنالتی بگیر. حالا قایدی با توانایی که دارد می تواند این کار را تکرار کند.

اکبرپور در باره بازی روز دوشنبه استقلال برابر صنعت نفت آبادان گفت: اکثر تیم هایی که برابر استقلال قرار می گیرند سعی می کنند از دفاع اتوبوسی استفاده کنند که در دنیا ابتدا توسط ژوزه مورینیو مورد استفاده قرار گرفت. کارلوس کی روش سرمربی اسبق تیم ملی ایران هم با همین سیستم در جام جهانی بازی می کرد و این سبک حالا در فوتبال ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و مربیان با استفاده از این سیستم به فکر کسب امتیاز هستند اما صنعت نفت همیشه نشان داده تیم تکنیکی است و فوتبال زیبایی ارائه می دهد و امیدوار هستم در بازی برابر استقلال یک فوتبال تماشاگر پسند را به نمایش بگذارد و در واقع فوتبال بازی کند و به فکر دفاع اتوبوسی نباشد.
9697