متهم ردیف اول هواداران استقلال زیرذره بین؛ باقری بدترین بازیکن نیست

متهم ردیف اول هواداران استقلال زیرذره بین؛ باقری بدترین بازیکن نیست

خبرگزاری فوتبالی- هافبک تیم فوتبال استقلال آن‌طور که هواداران این تیم انتقاد می کنند نمایش بدی در تیم نداشته و در برخی فاکتورها جزو نفرات برتر آبی پوشان تهرانی بوده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته دوم رقابت های لیگ برتر در خوزستان مقابل میزبان خود فولاد با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد تا اولین باخت خود در لیگ بیستم را تجربه کند. این نتیجه حواشی بسیار زیادی را در حوالی تیم تهرانی به وجود آورد و در این بین نوک پیکان انتقادات به سمت یک بازیکن رفت؛ فرشید باقری.

هافبک دفاعی تیم فوتبال استقلال که به نوعی جایگزین علی کریمی در ترکیب اصلی شده مقابل فولاد و در صحنه گل اول این تیم مقصر شماره یک بود. او هم خطای منجر به گل را انجام داد و هم هنگام ضربه یار مستقیم خود یعنی فرشاد احمدزاده را مهار نکرد و بازیکن مذکور توانست گل تساوی بخش را وارد دروازه سید حسین حسینی کند.

بعد از بازی کشمکش و درگیری شدیدی بین خیل عظیمی از هواداران استقلال و فرشید باقری به وجود آمد. هافبک آبی ها در یک استوری پاسخ تند و تیزی به انتقادات داد و اوضاع را برای خودش نامساعدتر کرد. به گونه ای که حتی به کمیته انضباطی باشگاه هم فراخوانده شد. از طرفی یک مصاحبه بعد از بازی با فولاد از او منتشر شد که در آن عاجزانه خواسته بود تا محمود فکری اجازه جدایی او را بدهد. حالا قرار است در این گزارش بررسی کنیم و ببینیم که آیا واقعا باقری، همانطور که هواداران استقلال معتقدند بدترین بازیکن تیم بوده یا به قول خود این بازیکن به جز آن صحنه در بقیه صحنه ها یکی از نفرات خوبِ تیم بوده است.

باقری در برابر مس رفسنجان ۶۹ دقیقه در زمین بود و در برابر فولاد به صورت کامل در زمین حضور داشت. در ادامه با توجه به داده های متریکا، عملکرد باقری را می بینیم:

باقری در برابر فولاد نمره ۶.۵۴ گرفته که در بین بازیکنان استقلال از این حیث نفر هفتم بوده است. او در برابر مس رفسنجان اما پایین ترین نمره را به خود اختصاص داد و نمره ۶.۵۸ را به دست آورد. فرشید تا به حال و در این ۲ مسابقه آمارهای جالبی را بر جای گذاشته است. او ۱.۱ پاس کلیدی در هر بازی ارسال کرده که در تیمش از این حیث دومین نفر است. باقری با ۸۶.۸ درصد، دقت پاس بازهم دومین بازیکن برتر استقلال تا به اینجای فصل بوده است. فرشید با ۰.۶ دریبل موفق در یک پارامتر دیگر بازهم دومین بازیکن برتر تیم محمود فکری محسوب می شود و در نهایت بازیکن خط میانی استقلال در ۲ قسمت بهترین نفر است. او با ۷.۴ دریبل موفق بهترین بازیکن استقلال از این حیث بوده و البته ۳.۴ خطا، خطاکارترین بازیکن تیم هم بوده است.

یکی از مهمترین ضعف های باقری این بوده که در کارهای تهاجمی مشارکت چندانی نداشته و اصلا شوت در چارچوبی به سمت دروازه حریفان نزده است. باقری تکبل های دقی  هم نداشته و از این منظر در رده هشتم قرار دارد. عملکرد دفاعی این بازیکن نیز در هر بازی ۴.۵ بوده و در تیم رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

باقری در دیدار برابر فولاد یک پاس کلیدی داد و فقط فرشاد احمدزاده با ۲ پاس کلیدی از او بهتر کار کرد. شماره ۱۴ استقلال بعد از عارف غلامی و بالاتر از تمام بازیکنان حاضر در زمین در ۱۵ نبرد هوایی موفق بود. با این وجود یکی از نبردهای هوایی مهم را باقری باخت و تیمش گل نخست را دریافت کرد.

در پایان می توانیم با توجه به این اعداد متریکایی به این نتیجه برسیم که باقری نه آنطور که خودش می گفته فقط در آن یک صحنه خطاکار بوده و در الباقی دقایق عالی بوده و نه به گفته هواداران تیم آبی پوش، بدترین بازیکن تیم بوده است. باقری در این فصل و در این ۲ بازی و در این حدود ۱۶۰ دقیقه ای که در زمین بوده یکی از بازیکنان متوسط استقلال بوده است. او در کارهای دفاعی به جز گلی که در برابر فولاد دریافت شد نمایش خوبی داشته اما در کارهای تهاجمی نتوانسته اصلا جای علی کریمی را پر کند. البته ممکن است وظایفی که محمود فکری به او داده هم در این امر دخیل باشد.

حال باید دید سرنوشت این بازیکن ۲۸ ساله و کرمانی در استقلال به کجا منجر می شود.

7474