کی‌روش: شکست سنگینی رقم خورد اما هواداران صبور باشند

کی‌روش: شکست سنگینی رقم خورد اما هواداران صبور باشند

خبرگزاری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتبال کلمبیا به هواداران این تیم اطمینان داد که شاگردانش امتیازات لازم برای صعود به جام جهانی قطر را به دست می‌آورند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، کارلوس کی‌روش پس از شکست 6 بر یک تیم ملی فوتبال کلمبیا مقابل اکوادور در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: دو شکست سخت را پشت سر گذاشتیم. اتفاقی که افتاد، همیشه در فوتبال رخ می‌دهد. حالا شما باید با فروتنی برخیزید و ادامه دهید. بازیکنانم شایسته این شرایط نیستند و آنها نسبت به نتیجه‌ای که رقم خورده، اشتیاق و کیفیت بیشتری از خود نشان داده‌اند.

«من مسئول هستم و نمی‌خواهم این مسئولیت بر عهده بازیکنان باشد.»، وی ضمن بیان این جمله گفت: بازیکنانی که پیراهن تیم ملی را می‌پوشند و در گذشته روزهای پُرافتخاری برای کلمبیا رقم زدند، دوباره چنین اتفاقی را رقم می‌زنند. نتیجه سنگینی رقم خورد که ما بابت آن به خودمان افتخار نمی‌کنیم. از هواداران می‌خواهیم صبور باشند و ما را درک کنند. همچنین بدانند آنها شایسته بیش از این بوده‌اند و اینکه در آینده، بازی‌هایی را که باید برای رسیدن به قطر ببریم، می‌بریم.

سرمربی تیم ملی کلمبیا درباره گل‌های پُرتعدادی که تیمش در دو مسابقه گذشته دریافت کرد، تصریح کرد: اکنون زمانی برای صحبت درباره بازی مقابل اکوادور است و تفاوت دو هفته گذشته کلمبیا خیلی مهم نیست. باید بپذیریم که اکوادور بهتر بازی کرد و در شرایطی به ما گل می‌زد که کلمبیا معمولاً در این شرایط گل نمی‌خورد. نظم دفاعی همیشه یکی از ویژگی‌های کلمبیا بوده است.

کی‌روش به تیم ملی اکوادور بابت تلاش در این مسابقه تبریک گفت و خاطرنشان کرد: بازیکنان کلمبیا بابت این دو شکست رنج می‌کشند و با اشتیاقی که در بازی‌های گذشته نشان دادند، تیم ما تغییر می‌کند. کلمبیا بهتر می‌شود و امتیازات مورد نیاز برای رسیدن به قطر را می‌گیرد.

همچنین خبرگزاری «آس» با انتقاد از رقم خوردن این شکست، به آمار ثبت شده با این نتیجه هم اشاره کرد. آخرین باری که کلمبیا در یک مسابقه انتخابی جام جهانی شش گل دریافت کرد، به شکست 6 بر 2 این تیم مقابل برزیل در سال 1969 بازمی‌گردد. همچنین از سپتامبر سال 2008، تری‌کالر هیچ وقت در دو بازی متوالی شکست نخورده بود.

7413