چهار سال سابقه مدیریت برای کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال

چهار سال سابقه مدیریت برای کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال

خبرگزاری فوتبالی- با تایید اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال از سوی فیفا، تغییراتی در نحوه اجرای آن نسبت به قبل رخ داده است که سعی می کنیم تا روز برگزاری مجمع 8 آذر 99، این موارد را در خبرگزاری فوتبالی بررسی کنیم.

به گزارش فوتبالی، در حالی که فیفا طی نامه ای به فدراسیون فوتبال اساسنامه پیشنهادی این فدراسیون را برای برگزاری مجمع انتخابات تایید کرده است، فدراسیون فوتبال قرار است در جلسه 8 آذر ماه و بعد از تایید اساسنامه و پیشنهادهای ارائه شده از سوی اعضای مجمع آن را برای فیفا فرستاده تا بعد از تایید مجدد نسبت به انتخاب تاریخ برگزاری انتخابات اقدام کند.

اما آنچه در اساسنامه پیشنهادی و تایید شده از سوی فیفا مشخص است، تغییراتی است که در نحوه انتخاب رئیس آینده فدراسیون فوتبال در زمان رای گیری رخ داده است. 

یکی از بخش های مهم اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال که به تایید فیفا رسیده است، به سوابق مدیریتی کاندیداها بر می گردد. در این بخش اشاره شده کسی که کاندید انتخابات فدراسیون فوتبال می شود باید 4 سال سابقه مدیریت داشته باشد، این سابقه مدیرتی شامل حضور در هیات مدیره باشگاه ها، هیات رئیسه فدراسیون ها، رئیس و مدیرعامل در بخش های خصوصی و دولتی می شود .در اساسنامه قبلی این سابقه 10 ساله بود و البته شامل عضویت در هیات رئیسه فدراسیون ها و شرکت ها و باشگاهها نمی شد و تنها مدیریت و ریاست ملاک بود. تعداد فرم های افرادی که کاندیداها از اعضای مجمع بگیرند از 10 فرم به 4 فرم رسیده و برای اعضای هیات رئیسه از 5 فرم به 2 فرم. 

در بخش دیگری از اساسنامه به صورت صریح اشاره شده که با توجه به اینکه ریاست فدراسیون فوتبال یک پست تمام وقت محسوب می شود باید کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال قبل از برگزاری مجمع استعفای کتبی خود از پست های مدیرتی در هر دو بخش دولتی یا خصوصی را به مجموعه ای که در آن فعالیت می کنند ارائه داده و مدارک استعفای خود را به کمیته انتخابات بدهند تا اعضای مجمع نسبت به این مساله که رئیس آینده فدراسیون به صورت تمام وقت در فدراسیون حضور خواهد داشت اطمینان پیدا کنند. افرادی که در فدراسیون فوتبال هم پست مدیریتی دارند مانند دبیرکل (مهدی محمد نبی) و یا سرپرست(حیدر بهاروند) باید قبل از انتخابات از پست های خود استعفا دهند البته در صورتی که قصد کاندیداتوری داشته باشند. 

این بند اساسنامه می تواند یک پیامد مثبت برای انتخاب رئیس آینده فدراسیون و اعضای مجمع باشد باشد تا اعضای مجمع نسبت به عدم دو شغله بودن رئیس آینده فدراسیون فوتبال اطمینان حاصل کنند، هر چند برخی ها اعتقاد دارند شاید این استعفاها جنبه صوری داشته باشد و رئیس آینده فدراسیون فوتبال شاید بعد از برگزاری مجمع به پستی که از آن استعفا داده است باز گردد.

7655