تغییر مهم در اساسنامه فدراسیون فوتبال؛ رییس با 50 درصد آرا انتخاب می شود

تغییر مهم در اساسنامه فدراسیون فوتبال؛ رییس با 50 درصد آرا انتخاب می شود

خبرگزاری فوتبالی- با تایید اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال از سوی فیفا، تغییراتی در نحوه اجرای آن نسبت به قبل رخ داده است که سعی می کنیم تا روز برگزاری مجمع 8 آذر 99، این موارد را در خبرگزاری فوتبالی بررسی کنیم.

به گزارش فوتبالی، در حالی که فیفا طی نامه ای به فدراسیون فوتبال اساسنامه پیشنهادی این فدراسیون را برای برگزاری مجمع انتخابات تایید کرده است، فدراسیون فوتبال قرار است در جلسه 8 آذر ماه و بعد از تایید اساسنامه و پیشنهادهای ارائه شده از سوی اعضای مجمع آن را برای فیفا فرستاده تا بعد از تایید مجدد نسبت به انتخاب تاریخ برگزاری انتخابات اقدام کند.

اما آنچه در اساسنامه پیشنهادی و تایید شده از سوی فیفا مشخص است، تغییراتی است که در نحوه انتخاب رئیس آینده فدراسیون فوتبال در زمان رای گیری رخ داده است. 

در مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال هر کاندیدا که در دور اول رای گیری تعداد آرای او به 50 درصد اعضای حاضر برسد برنده انتخابات خواهد بود. در صورتی که مجمع بیش از دو کاندیدا داشته باشد و هیچکدام از آنها موفق به کسب 50 درصد آرا مجمع نشوند رقابت بین دو نفر برتر در مرحله دوم دنبال خواهد شد. در مرحله دوم هر کاندیدا که بیشترین رای را از مجمع کسب کند به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال برای 4 سال آینده انتخاب خواهد شد و دیگر 50 درصد آرا هم تعیین نکننده نخواهد بود.

این در حالی است که در اساسنامه قبلی و شیوه برگزاری انتخابات، رییس می بایست با دو سوم آرا انتخاب می شد و اگر هر کاندیدا بعد از رای گیری نمی توانستند نزدیک به 68 درصد آرای مجمع را بدست بیاورد از سوی اعضای مجمع و در نهایت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پس از تفویض اختیارات، برای ادامه کار فدراسیون تصمیم گیری می شد و البته همان رییس را دوباره به عنوان سرپرست موقت انتخاب می کردند تا زمان جدیدی برای برگزاری انتخابات تعیین شود اما در این اساسنامه دیگر امکان چنین کاری وجود ندارد.

این تغییر در نوع انتخاب رئیس فدراسیون می تواند یک پیامد مثبت در اساسنامه جدید باشد که باعث می شود در همان جلسه رئیس فدراسیون مشخص شده و مجدد زمان جدیدی برای برگزاری انتخابات تعیین نشود.

7655