گلایه‌های نماینده آل اشپورت از استقلال: با تمام نامهربانی‌ها قصد ما ادامه همکاری بود

گلایه‌های نماینده آل اشپورت از استقلال: با تمام نامهربانی‌ها قصد ما ادامه همکاری بود

خبرگزاری فوتبالی- به نظر می رسد پایان همکاری استقلال با آل اشپورت، این باشگاه را دچار چالش هایی خواهد کرد چرا که ظاهرا قرارداد میان طرفین فسخ نشده اما مسئولان استقلال همکاری را ادامه ندادند.

به گزارش فوتبالی، پس از کش و قوس های فراوان باشگاه استقلال و برند البسه این تیم، سرانجام همکاری آبی‌پوشان با آل اشپورت به اتمام رسید و قرار است استقلال برای لیگ بیستم از برند لینینگ استفاده کند. در همین رابطه با وحید جعفری نماینده برند آل‌اشپورت در خاورمیانه صحبت کردیم. این گفت و گو را بخوانید:

سوال: استقلال در بازی شب گذشته، از برند لینینگ استفاده کرد که ظاهرا لباس هواداری دو الی سه فصل پیش بوده حتی نام لینینگ را پوشانده و اسم های وب و اسپانسر جدیدی که داشتند را روی آرم لینینگ زدند. واکنش آل‌اشپورت چه خواهد بود؟ قرار است بندهایی در قرارداد فعال شود؟ از استقلال شکایت می کنید؟ و آیا استقلال قرار است غرامتی بپردازد؟

جواب: در رابطه با این سوال که استقلال در بازی با مس رفسنجان از یک برند دیگری استفاده کرد، گرچه لوگوی روی سینه را پوشاندند و برند دیگری زدند اما روی آستین و جوراب لوگوی اسپانسر دو سه سال قبل استقلال بود. گویا این لباس، لباس هواداری سال های گذشته استقلال بوده و من دلیلش را نمی دانم که چرا و به چه اجباری استفاده کردند. ما مشکلاتی از قبیل نپوشیدن لباس توسط دروازه بان و سرمربی فصل قبل استقلال را با باشگاه داشتیم. اما در زمان مدیریت آقای سعادتمند جلساتی با حضور نمایندگان ما در ایران برگزار شد و تفاهماتی به سود باشگاه هم صورت گرفت و قرار بر ادامه همکاری بود و هیچگونه مشکلی هم نبود. بعد از اینکه آقای سعادتمند رفتند، ورق برگشت و اتفاقاتی افتاد که برای ما هم جای سوال بود و تعجب کردیم از اینکه کسی پیگیر نشد. تا جایی که طی نامه ای که به ما دادند، شخصی را در دبی برای انتخاب البسه و تحویل گرفتن البسه خود به ما معرفی کردند. آمدند و البسه را انتخاب کردند. حتی بازیکنان و کسانی که باید در رابطه با رنگ و طراحی اظهار نظر می کردند هم نظر دادند. در نهایت لباس انتخاب شد و ما هم اجناس را برای ارسال به ایران و رسیدن به دست باشگاه استقلال آماده کردیم. فقط مدیریت جدید باید نامه ای به ما می دادند مبنی بر اینکه طبق قرارداد، اجناس ما را تحویل فلان شخص بدهید. اما از دادن نامه امتناع شد و نامه را ندادند و اجناس ما مجددا به انبار بازگشتند. روز شنبه لباس دیگری پوشیدند و متاسفانه در تمرینات چند روز گذشته هم مشکل لباس وجود داشت که اخبارش را ما پیگیری می کردیم و می شنیدیم. قطعا ما یک قراردادی داریم و حتما پیگیری خواهیم کرد. ضرر و زیان هایی که اندک هم نیستند به وجود آمده اند. ما نمی دانیم این اتفاقات به چه دلیلی افتادند. ما آمادگی این را داشتیم که همکاری تداوم داشته باشد کما اینکه پرسپولیس هم گرچه مدیریتش عوض شد اما پیگیر بودند و آقای شکوری تا ساعت 3 بامداد پشت خط من در حال تلاش برای هماهنگی لباس ها بودند. 4 روز مانده بود به بازی ها ولی کار انجام شد و ما اجناس را رساندیم و بازی اول هم لباس را پوشیدند گرچه طرح قدیمی بود اما قرارداد اجرایی شد. اما در استقلال این اتفاق نیافتاد. 

سوال: آیا شکایت می کنید و دنبال غرامت هستید؟ 

جواب: شکایت که می کنیم. مبلغ غرامت را باید دادگاه تعیین کند. وکیل ما پیگیر این موضوع خواهد بود. ما هم جریمه نپوشیدن لباس توسط دروازه بان و سرمربی استقلال، هم جریمه فسخ کردن یک طرفه توسط باشگاه را پیگیری خواهیم کرد که طبق قرارداد باید پاسخگو باشند.

سوال: شما امسال با باشگاه استقلال قرارداد داشتید اما باشگاه استقلال می گوید که قرارداد باید با یک توافق جدیدی تمدید می شد تا همکاری ادامه پیدا کند. یکی دیگر از دلایلی که از نزدیکان به باشگاه استقلال شنیده شده این است که آل اشپورت به دلیل تحریم ها، حاضر به همکاری نیست. آیا شما این را تایید می کنید؟ شما خودتان با استقلالی ها در چند روز گذشته تماسی داشتید؟ استقلالی ها مدعی هستند که جلسه ای را ترتیب دادند که نماینده شما در جلسه شرکت نکرده است. در این روزها با آنها صحبتی داشته اید تا مشکلات را جویا  و برطرف کنید؟

جواب: تحریم ها بهانه است. چنین چیزی نیست. اگر بود، برای پرسپولیس هم همین بهانه می توانست بهانه خوبی برای همکاری نکردن باشد. عرض کردم که مدیریت جدید این قضیه را دنبال نکرد و دلیلش بر ما پوشیده است. در زمان آقای سعادتمند، توافق همکاری جدیدی صورت پذیرفت. اتفاقا زودتر از پرسپولیس، با استقلال به توافق رسیدیم. اما با تغییر مدیریت این اتفاق مسیرش عوض شد. ما حتی یک محموله برای استقلال به قطر هم فرستادیم و آنجا تحویل گرفتند. در قراردادهای ما ذکر شده که حمل بار بر عهده باشگاه است ضمن اینکه تحویل هم در دبی است و تیم عازم قطر بود و سعی کردیم البسه را به سختی از قطری که با امارات قطع روابط دیپلماتیک است، به دستشان برسانیم. کرایه حملی که باید می دادند هم شرکت ما پرداخت کرده و آنها هنوز به ما بدهکار هستند. ما واقعا قصدمان با وجود تمام نامهربانی ها، همکاری بود. برای هزینه چاپ پیراهن ها ما آنها را آنجا به یک شرکت معرفی کردیم که برایشان انجام دهد، متاسفانه پرداخت نشد و من مواخذه شدم. من هم هزینه چاپ را دادم. باز با این وجود ما قصد همکاری کردن داشتیم که این اتفاق ها افتاد.

سوال: چرا استقلالی ها تاکید دارند که باید قرارداد جدیدی بسته شود و قرارداد امسال اعتبار ندارد؟ آیا بندی وجود داشته که در صورت ادامه همکاری باید توافق جدید صورت بگیرد؟

جواب: نه، چنین چیزی نبوده است. بعد از رفتن آقای سعادتمند، هیچکدام از اعضای باشگاه با من در ارتباط نبودند. با نماینده ما در ایران ارتباطی داشتند، ولی خواهان این بودند که قرارداد جدید ببندند. نماینده ما گفت ما یا قرارداد داریم یا نداریم. توافقاتی هم با آقای سعادتمند صورت گرفت و بر اساس آن، ما در خدمت باشگاه هستیم. باشگاه استقلال شخصی به نام آقای فریدی را فرستاد که از مربیان پایه استقلال در یکی دو سال گذشته بود و اکنون در دبی هستند و آکادمی دارند. می توانید از ایشان بپرسید. ایشان آمدند لباس ها را انتخاب کردند و من خودم شاهد بودم. ایشان از اینجا با آقای فکری و آقای وریا غفوری روی خط بودند و البسه ها هم انتخاب شدند. ما هم دستور خروج از انبار را صادر کردیم. اما بعد آنها اعلام کردند که ما نمی توانیم نامه را بدهیم. طبق قرارداد باید نامه را به ما می دادند که بگویند اجناس ما را تحویل فلان شخص بدهید. از دادن نامه امتناع شد و جنس به انبار ما برگشت. هیچ خواستی برای انجام این کار نبود. من متاسف و متاثر شدم از اینکه دیدم روز شنبه این اتفاق بد برای استقلال افتاد. می بینید که شورت و پیراهن بازیکنان یک برند دیگر است. می بینید که روی لوگو را چسب زده اند. این برای یک باشگاه بزرگ که خودم یکی از هواداران این تیم هستم، زیبنده نبود. ما برای ادامه همکاری تمایل داشتیم، اما در چارچوب قراردادی که داشتیم. حالا این که چرا باشگاه دنبال قرارداد جدید بود معلوم نیست. مگر اصلا چهار روز مانده به شروع مسابقات، قرارداد جدید می بندند؟ وقتی ما قرارداد داریم، مگر می شود یک قرارداد جدید هم روی قرارداد قبلی ببندیم؟! ما مشکلات پارسال را با آقای سعادتمند، به نفع باشگاه حل و فصل کردیم. من همیشه در این شرایط، سعی می کنم منافع باشگاه ها را در نظر بگیرم تا منافع شخصی. این کار را برای استقلال کردیم اما متاسفانه طرف مقابل حاضر به همکاری نبود. کاش از خودشان می پرسیدید. باز هم تاکید می کنم تحریم و بقیه دلایل، بهانه هستند.

سوال: در مورد کیفیت لباس هم برخی از بازیکنان و اعضای کادر استقلال در فصل گذشته، نارضایتی داشتند. آیا این موضوع را تایید می کنید و اعتراضی به گوش شما مبنی بر پایین بودن کیفیت محصولات رسیده است؟ مگر شما کالای اصلی برند خودتان که در خارج از ایران تولید می شود را به آنها نمی دهید؟ چطور می گویند که کیفیت پیراهن ها، مثل نمونه اصلی نیست؟

جواب: صحبت و ادعایی که راجع به کیفیت پیراهن ها را مطرح شده را قطعا تایید نمی کنم. کیفیت لباس های ما فوق العاده است. بقیه تیم ها هم استفاده می کنند. متاسفانه بعد از قضایای تیم ملی اتفاقهایی که آقای کی‌روش پیش آورد، فسخ های ناگهانی تبدیل به عادت شد. بعضی وقت ها بازیکنی از ما می خواهد که 10 عدد لباس به او بدهیم که به دوستان و هوادارانش هدیه بدهد یا کار دیگری انجام دهد و ما به دلیل کمبود موجودی یا دلایل دیگر قبول نمی کنیم و او فردا اعلام می کند که لباس های آل اشپورت مشکل دارد. اگر ایراد منطقی و کارشناسی شده باشد، ما همیشه قبول کرده ایم. اما اگر از بین 40 بازیکن، 2 بازیکن بیایند و اینگونه صحبت کنند، مشکل می تواند شخصی و دور از واقعیت باشد. پارسال از لحاظ کیفیت، نه پرسپولیس و نه استقلال مشکلی نداشتند. باشگاه سپاهان و آقای قلعه نویی و سرآسیایی سرمربی وقت باشگاه شهرخودرو و هومن افاضلی سرمربی وقت پارس جنوبی جم و سرمربی بعدی این تیم از کیفیت ها راضی بودند و از آل اشپورت تعریف و تمجید کردند. اگر بعضا چنین اتفاقی می افتد، به خاطر سلیقه های شخصی است. در ابتدای فصل گذشته مشکلاتی به خاطر طراحی ایجاد شد. حالا من در سایت ها میبینم که می گویند چرا طرح لباس پرسپولیس جدید نشده است. اگر در قالب قرارداد با ما حرفه ای رفتار کنند، ما آمادگی این را داریم که حتی طراحی ویژه برای هر تیمی انجام دهیم مثل کاری که برای سپاهان کردیم و نماد میناکاری اصفهان را در لباس سپاهان پیاده کردیم. بعد از آن، تیم های لیگ برتری الگو گرفتند و این کارها را انجام می دهند. مثل مس رفسنجان و شهرهای دیگر. حتی تیم منچسترسیتی هم آن نماد میناکاری ما را الگو برداری کرد. وقتی ما این کارها را می کنیم، کسی راجع به آنها چیزی نمی گوید اما وقتی برند های دیگر این کارها را می کنند، تعریف و تمجیدهای بسیاری می کنند. غافل از اینکه به این بدعت ها کسی توجهی نمی کند. امیدوارم که این مشکلات روزی در فوتبال ما کمرنگ شوند.

گفت و گو از سعید لطفی/ خبرگزاری فوتبالی


9697