انتقاد جدید علیفر از گواردیولا؛ او در بایرن مونیخ پول مفت گرفت!

انتقاد جدید علیفر از گواردیولا؛ او در بایرن مونیخ پول مفت گرفت!

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم مصاحبه روزنامه ایران ورزشی با علیرضا علیفر را برایتان انتخاب کردیم. او کماکان منتقد پپ گواردیولاست:

  •  مگر چون اسم سرمربی منچسترسیتی گواردیولا است، حتماً اصول را هم رعایت می‌کند؟ در فوتبال از ابتدا تاکنون چند سیستم بیشتر مورد استفاده قرار نگرفته؛ 2-4-4، 1-3-2-4 و 2-5-3 که مهم‌ترین روش‌ها بوده‌اند. در تمام این روش‌ها گل نخوردن هدف اول است و بعد گل زدن. متأسفانه برخی مربیان فکر می‌کنند گل زدن هدف اول است که من با آن مخالفم. وقتی شما گل نخورید، یعنی یک امتیاز را می‌گیرید اما گل بخورید به این هدف هم نمی‌رسید. این را از قول من بنویسید، فوتبال را که من اختراع نکرده‌ام، انگلیسی‌ها مخترعش بوده‌اند و آنها این را می‌گویند. تألیف بزرگان می‌گوید یک مربی موفق باید اصول دفاع و حمله را رعایت کند.
  •  اگر گواردیولا با دفاع خطی گل نمی‌خورد، دلیلش این نیست که اصول را رعایت می‌کند. شاید تیم مقابل او هم با این روش بازی می‌کند، ضمن اینکه حوادث فوتبال هم در نتایج نقش دارند. یک‌بار می‌بینید در بوندس‌لیگا 10 بازی بدون گل تمام می‌شود و در انگلیس لیورپول هفت گل از آستون‌ویلا می‌خورد. رعایت اصول، کار درست را تعیین می‌کند.
  • من معتقدم این مربی 20 برابر دیگران حقوق می‌گیرد اما غیراصولی کار می‌کند. او و یکسری دیگر از مربیان نان شهرت‌شان را می‌خورند اما من با کارنامه آنها را قضاوت می‌کنم. 
  •  ایشان سه سال مربی بایرن‌مونیخ بوده، در حالی که این تیم را بدون مربی هم می‌شود قهرمان بوندس‌لیگا کرد. اصلاً اگر یکی از بازیکنان همزمان مربی هم باشد، این تیم قهرمان بوندس‌لیگا می‌شود. به من و شما هم بدهند، بایرن‌مونیخ با این ستاره‌ها قهرمان آلمان خواهد شد. مسئولان بایرن‌مونیخ 20 برابر حقوق بیشتر به گواردیولا می‌دهند تا در اروپا آنها را به موفقیت برساند. اغلب مریان می‌گویند سال اول باید تیم را بشناسیم، بنابراین توقع قهرمانی نداشته باشید. گواردیولا اما در سال دوم و سوم هم با بایرن نتیجه نگرفت و در اروپا به موفقیت نرسید.
  •  او چهار سال است در منچسترسیتی پول‌های کلان می‌گیرد، می‌خورد و می‌خوابد و همه می‌گویند در انگلیس قهرمان می‌شود؛ به‌به و چه‌چه. او کارش را بلد نیست اما نمی‌دانم چرا یک ایرانی که نه او را دیده، نه رفیقش است و نه هیچ چیز دیگر، خودش را برای گواردیولا می‌کُشد؟! گواردیولا هفت سال است خودش را کشته اما یک جام اروپایی نیاورده. چرا؟ چون اصول را رعایت نمی‌کند. 
1984