گزارش ویژه/ جزییات جدید قرارداد محمد نادری با استقلال؛ سه ساله با شروعی یک ساله!

گزارش ویژه/ جزییات جدید قرارداد محمد نادری با استقلال؛ سه ساله با شروعی یک ساله!

خبرگزاری فوتبالی- قرارداد محمد نادری با استقلال همچنان سوژه رسانه هاست و این سوژه با استوری جدید عضو هیات مدیره باشگاه استقلال داغ تر هم شده است.

به گزارش فوتبالی، بعد از آنکه مهدی عبدیان در صفحه اینستاگرامش مدعی شد محمد نادری رقم رضایتنامه‌اش با باشگاه کورتریک بلژیک را از جیب پرداخت خواهد کرد، خیلی‌ها ادعای عضو هیات مدیره استقلال را باور نکردند تا عبدیان مجبور شود از نامه‌ای رونمایی کند که بر اساس آن قرار شده نادری مبلغ رضایتنامه را به صورت قسطی به باشگاه بلژیکی پرداخت کند.

اولین نکته قابل توجه درباره این استوری، لو رفتن حدودی مبلغ قرارداد نادری با استقلال است. حتما در جریان هستید که بعد از عقد قرارداد استقلال با این بازیکن، خبرهایی منتشر شد مبنی بر آنکه او قراردادی به ارزش 7 میلیارد(4.5 میلیارد به عنوان قرارداد پایه و 2.5 میلیارد آپشن) با تیم جدیدش بسته است. ادعایی که توسط احمد مددی و همچنین مهدی عبدیان به شدت تکذیب شد. حتی گفته شد که دریافتی نادری از تیم جدیدش بین 20 تا 30 درصد پایین‌تر از آخرین پیشنهاد پرسپولیس به این بازیکن بوده است. حالا مشخص شده که رقم قرارداد نادری با استقلال حداقل 200 هزار یورو- حدود 6.2 میلیارد تومان- است چرا که در بخشی از نامه منتشر شده توسط عبدیان، به این نکته اشاره شده که حق ترانسفر نادری با ضمانت پرداخت از محل قرارداد این بازیکن با استقلال صورت خواهد گرفت و این یعنی آنکه قرارداد نادری با استقلال حداقل 200 هزار یورو هست که بتوان پول رضایتنامه او را از این قرارداد پرداخت کرد.

نادری به دنبال آزادی اش بود

به نظر می‌رسد استقلال توانسته در یکی از بندهای این تعهد، حرفش را به کرسی نشاند. پیش از این گفته می‌شد استقلال در شرایطی حاضر است 200 هزار یورو برای رضایتنامه نادری پرداخت کند که بتواند این بازیکن را حداقل برای سه فصل در اختیار داشته باشد و چنین پولی برای قرارداد یکساله ارزشی ندارد. این ماجرا حالا رنگ واقعیت به خود گرفته چرا که نادری به شدت از قراردادی که با کورتریک بسته بود ناراحت بود و به همین دلیل از مدیربرنامه قبلی اش که او را به کورتریک برده بود، ناراحت بود و از او جدا شد و قراردادش را با او فسخ کرد. او به پرسپولیسی ها هم گفته بود که اگر پول رضایت نامه اش را بدهند، حاضر است در پرسپولیس بماند و یا اینکه باشگاه پرسپولیس حاضر باشد در بخشی از رضایتنامه با نادری شریک شود. اما پرسپولیس به نادری اعلام کرده بود نیازی به او ندارد. نادری به دنبال رها شدن از قرارداد عجیب و غریب با کورتریک بود و استقلال در این راه به نادری کمک کرده است. البته استوری عبدیان نشان می دهد که قرار است نادری انگار بیش از یک فصل در استقلال بماند وظاهرا نادری به صورت پلکانی می خواهد با استقلال قراردادش را تمدید کند که استقلال هم خواهان بسته شدن قراردادی سه ساله با نادری بود. مورد بعدی که باید به آن پرداخت، این است که یکی از وکلای بازیکنان، در صفحه‌اش نوشته که استوری منتشر شده توسط عبدیان زمانی می‌تواند معتبر باشد که به شکل رسمی تنظیم و به مهر و امضای مدیرعامل باشگاه برسد و باید لوگوی باشگاه در نامه ها دیده شود.

متن استوری عبدیان

در این بخش از گزارش پیاده شده متن استوری عبدیان شامل تعهدنامه نادری را بخوانید که البته به صورتی زیرکانه و حقوقی نوشته شده است: " درراستای قرارداد زیر فی مابین باشگاه استقلال ایران و باشگاه کورتریک و اقای محمد نادری درخصوص حق ترانسفر بازیکن توافقات زیر انجام پذیرفت:

یک- پرداخت حق ترانسفر بازیکن از طریق باشگاه استقلال دروجه باشگاه کورتریک باضمانت پرداخت از محل قرارداد بازیکن با باشگاه استقلال و همچنین درصورت رسیدن به موعد پرداخت شخصا به تعهد بازیکن خواهد بود. 

دو- مبلغ 50 هزار یورو ظرف یک هفته کاری پس از امضای قرارداد بازیکن توسط باشگاه از محل پیش پرداخت قرارداد بازیکن و باشگاه استقلال پرداخت خواهد شد.

سه- مبلغ 50هزار یورو در تاریخ 2021/3/1از محل مطالبات بازیکن از قرارداد بازیکن با باشگاه استقلال پرداخت خواهد شد و درصورت نداشتن مطالبات بایستی رأسا توسط بازیکن تهیه و پرداخت شود و باشگاه هیچ مسئولیتی در پرداخت مبلغ در اینصورت نخواهد داشت و چنانچه تعهد مالی مربوطه توسط بازیکن در موعد مقرر انجام نشود هرگونه ضرر و زیان ناشی از عدم تعهد به عهده بازیکن بوده و خسارات مالی و اعتباری به باشگاه استقلال بایستی پرداخت شود.

چهار- مبلغ 100 هزار یورو در تاریخ 2022/1/1 توسط بازیکن در طلب باشگاه کورتریک بایستی پرداخت شود. چنانچه بازیکن در سال قراداد 1400-1401 تحت قرارداد باشگاه استقلال باشد این مبلغ از مطالبات بازیکن کسر و به باشگاه کورتریک پرداخت می شود. (در این بند همانطور که می بینید با توجه به تاریخ 2022 به نظر می رسد قرارداد پلکانی بسته شده باشد.)

پنج- چنانچه در انتهای فصل فوتبالی 1399-1400بازیکن در انتهای قرارداد یکساله از باشگاه استقلال جدا شود این جدایی فقط با پرداخت مبلغ 100هزاریورو بعنوان ضمانت پرداخت به باشگاه کورتریک بلژیک محقق خواهد شد و بازیکن حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت. ( در این بند امکان جدایی در پایان فصل آینده هم پیش بینی شده است)

شش- این تعهد نامه بعنوان متمم قرارداد اصلی بوده و کلیه مفاد آن لازم الاجراست و بازیکن حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

هفت- این تعهدنامه در هفت بند و سه صفحه تعیین شده و بعنوان جزء لاینفک قرارداد اصلی بازیکن با باشگاه استقلال است.

روایت جدید درباره قرارداد نادری با استقلال

درباره مبلغ قرارداد محمد نادری با استقلال یک روایت جدید منتشر شده است. گویا اخبار منتشر شده درباره قرارداد 4.5 میلیاردی استقلال با این بازیکن صحت دارد منتهی خبری از آپشن‌هایی که قرارداد او را به 7 میلیارد تومان برساند، نیست. اطلاعات خبرنگار فوتبالی حاکی از آن است که تنها آپشن‌های موجود در قرارداد خرید جنجالی استقلال، مربوط به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی می‌شود که نهایتا 500 میلیون تومان به قرارداد این بازیکن با استقلال اضافه خواهد کرد و همانطور که در بالا نوشته شده، استقلال به صورت پلکانی با محمد نادری قراردادی سه ساله امضا کرده که بعد از پایان فصل اول و برای سالهای بعدی، نیاز به توافق مجدد دارد. البته تنها ابهام این ماجرا، ماجرای رضایت نامه نادری است. اینکه این 200 هزار یورو برای یک سال است یا برای دو سال یا برای سه سال. به نظر می رسد مدیریت فعلی استقلال قصد حفظ نادری را برای سه فصل دارد. 

گزارش از رامین طبرسی/ خبرگزاری فوتبالی

1984