متمم؛ چالش بزرگ فصل نقل و انتقالات برای استقلال و پرسپولیس

متمم؛ چالش بزرگ فصل نقل و انتقالات برای استقلال و پرسپولیس

خبرگزاری فوتبالی- فوتبال ایران در فصل فوتبالی 1399-1400 شرایط ویژه ای را تجربه کرد و افزایش قیمت بازیکنان داخلی پیرو تصمیمی که توسط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اتخاذ شد ماحصل آن بود.

به گزارش فوتبالی، شکایت های متعدد بازیکنان و مربیان خارجی از تیم های ایرانی یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال باشگاهی ایران بوده است و ماجرای ورود بازیکن ها و مربیان بی کیفیت به فوتبال ایران توسط ایجنت ها همواره بدهی های سنگین را روی دست باشگاه های ایرانی گذاشته است.

چند ماه پیش بود که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تصمیم مهمی برای سر و سامان دادن به شکایت های پر تعداد از باشگاه های ایرانی در فیفا گرفتند و قرار شد در فصل فوتبالی 1399-1400 ورود مربی و بازیکن جدید خارجی به لیگ ایران ممنوع شد. البته این تصمیم در شرایطی گرفته شد که فدراسیون فوتبال ایران ماه های اخیر درگیر پرداخت بدهی های سنگین و دعوای حقوقی با کارلوس کی روش و مارک ویلموتس مربیان اسبق و سابق تیم ملی بود.

در هر حال تصمیم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم ورود بازیکن خارجی جدید یک شوک بزرگ را به بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران وارد کرد و در بهترین حالت رقم قرارداد بازیکنان با کیفیت لیگ نوزدهم در لیگ بیستم دو برابر شد.

بازیکن هایی که قرارداد داشتند اما متمم اضافه کردند!

مشکل بزرگ مدیران باشگاه های ایرانی فقط خرید بازیکن های جدید داخلی با ارقام نجومی نبود و بازیکن های تحت قرارداد تیم ها که هنوز با باشگاه ها چند فصل قرارداد داشتند مدیران باشگاه های بزرگ پایتخت را با چالش بزرگی روبرو کرد و آن چالش هم این بود که به طور مثال وقتی یک بازیکن جدید به محض امضا قرارداد با سرخابی های پایتخت قراردادی به مراتب بالاتر از بازیکنی امضا رسانده که چند فصل در این دو تیم بازی کرده به نوعی نظم تیم ها را بر هم زد و از این رو مدیران تیم های پر طرفدار ایران یعنی استقلال و پرسپولیس برای حفظ آرامش و تعادل تیم هایشان مجبور شدند متمم هایی به قرارداد بازیکن هایی که قرارداد داشتند اضافه کنند.

احمد سعادتمند مدیرعامل سابق استقلال و مهدی رسول پناه سرپرست سابق مدیرعاملی وقت پرسپولیس هم در نقل و انتقالات پیش فصل مجبور شدند به قرارداد بازیکن های کلیدی خود متمم اضافه کنند و حتی شنیده می شود بازیکن هایی که برای لیگ بیستم با این 2 تیم قرارداد 2.5 میلیارد تومانی داشتند با متممی که به قراردادشان اضافه شد در لیگ بیستم رقمی حدود پنج میلیارد تومان دریافت خواهند کرد. اما در این میان بازیکن هایی هم بودند که به 2 برابر شدن رقم قراردادشان رضایت نداند خواهان اضافه شدند چند برابری مبلغ و تمدید بلند مدت قراردادشان شدند و در شرایطی که این امر عملی نشد راهی قطر شدند. 

9697