بدترین آغاز فصل گواردیولا؛ چه بلایی سر سیتی آمده است؟

بدترین آغاز فصل گواردیولا؛ چه بلایی سر سیتی آمده است؟

خبرگزاری فوتبالی - پپ گواردیولا بدترین آغاز فصل در دوران مربیگری خود را تجربه کرده و خبر بد این است که ادامه فصل برای منچسترسیتی آسان‌تر نخواهد بود. 

به گزارش فوتبالی، تساوی 1 - 1 روز شنبه برابر وستهام بدین معناست که تیم گواردیولا از 5 بازی ابتدایی خود تنها 8 امتیاز به دست آورده و تفاضل گل مثبت هم ندارد که اتفاقی غیرمعمول به حساب می‌آید. با توجه به حداقل دو بازی در هفته از حالا تا سال نوی میلادی بحران در سیتی افزایش خواهد یافت و سرمربی این تیم باید این شرایط را کنترل کند. بازیکنان از همین حالا خسته هستند چرا که آغاز لیگ برتر تنها یک ماه پس از حذف ناراحت کننده سیتی از لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک چهارم نهایی و به دست لیون بوده است. در حالی که بسیاری از افراد از آغاز ضعیف سیتی در هفته‌های ابتدایی که بدترین آعاز این باشگاه پس از سال 2014 بوده شوکه هستند، گواردیولا چندان شگفت زده نیست. او می‌داند که تیمش پیش فصلی نداشته و بسیاری از اعضای ترکیب ثابت دچار مصدومیت شده یا به ویروس کرونا مبتلا شدند. کایل واکر، رودری، ریاض محرز و فیل فودن کسانی بودند که او توانست در تمام دیدارها از آنها استفاده کند. 

سیتی در نیمه اول دیدار برابر وستهام بی انرژی بود و تا زمانی که فیل فودن گل تساوی را نزد انگیزه زیادی در بین بازیکنان دیده نمی‌شد. تیم‌های میانه جدولی راه مقابله با سیتی را یاد گرفته‌اند و حالا هوشمندانه‌تر از قبل به میدان می‌روند. دیدار برابر لستر، آرسنال و وستهام نشان داده که سیتی هنوز پاسخی برای این راه پیدا نکرده است. ایجاد تعادل در تیم با توجه به ضرورت مبارزه در دو جبهه انگلیس و اروپا کار دشواری به نظر می‌رسد. ترکیب گواردیولا در دیدار برابر وستهام عجیب بود و نشان می‌داد که او اعتمادش را به بعضی بازیکنان از دست داده است. با این حال او با توجه به فشردگی دیدارها چاره‌ای جز استفاده از تمام بازیکنانش ندارد. اگر تعویض‌های بیشتری نداشته باشد تعداد مصدومیت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. تنها راه چاره سیتی و گواردیولا برای تغییر شرایط این است که از بازیکنانی که در اختیار دارد استفاده کند در غیر این صورت وضع از این هم بدتر خواهد شد. 

1811