سرشناس‌ترین غایبان لیست تیم برتر تاریخ؛ از مودریچ و اولیور کان تا باتیستوتا

سرشناس‌ترین غایبان لیست تیم برتر تاریخ؛ از مودریچ و اولیور کان تا باتیستوتا

خبرگزاری فوتبالی - فرانس فوتبال لیست 110 نامزد برای حضور در "تیم رویایی" تاریخ فوتبال را اعلام کرد. این مجله فرانسوی امسال به جای توپ طلا تصمیم گرفت که بهترین تیم تاریخ فوتبال را انتخاب کند که این تیم با سیستم 3-4-3 مشخص خواهد شد. مثل هر لیست دیگری این لیست هم با انتقادهایی مواجه شده و البته به نظر می رسد که بازیکنان سرشناسی می توانستند در این لیست باشند که جایشان خالی است.

به گزارش فوتبالی، یکی از بزرگ ترین غایبان این لیست، اولیور کان دروازه بان آلمانی است. دروازه بان سابق تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ به شکل عجیبی در میان ده دروازه بان برتر تاریخ نیست. او دروازه بانی مطمئن و یک رهبر درون زمین بود که یک تنه تیم ملی کشورش را تا فینال جام جهانی 2002 برد.

در خط دفاعی نیز غایبان سرشناسی دیده می شوند. مدافعان زیادی از لیست خط خوردند. دنی آلوز مهمترین غایب لیست است. این مدافع برزیلی 41 جام در دوران فوتبال خود کسب کرده و دفاع راست بی نظیری در تیم های مختلف بوده است. خاویر زانتی دیگر دفاع کناری سرشناسی است که از لیست جا مانده آن هم در حالی که نماد اینتر و تیم ملی آرژانتین بوده است. کارلس پویول و فرناندو هیرو مدافعان اسبق بارسلونا و رئال مادرید هم از لیست خط خورده اند و جای خالی آنها محسوس است.

در پست هافبک دفاعی هر چند که 20 نامزد برای دو پست انتخاب شده اند اما پاتریک ویرا که سالها در تیم ملی فرانسه و آرسنال می درخشید، گتوزو که تخصص ویژه ای در تخریب بازی حریف داشت و ماکلله که حضورش مثل داشتن یک بازیکن بیشتر درون زمین بود، غایب هستند.

در پست هافبک هجومی نامهایی نظیر پله، مارادونا، اینیستا، باجو، چارلتون، زیدان و زیکو دیده می شوند اما غیبت کاکا، مودریچ و ندود به شدت به چشم می اید چرا که هر سه تکنیک بالایی داشته اند و تجربه بردن توپ طلا را دارند.

در خط حمله البته غایبان بیشتر به چشم می آیند، از شوچنکو گرفته تا اوون، رائول، دل پیرو ، روسی، هوگو سانچز، کلوزه، کانتونا، باتیستوتا، فالکائو، کمپس، لوئیز سوارز، فورلان، فرناندو تورس، خنتو ، ویا و ... که در لیست حضور ندارند، بازیکنانی که قهرمانی جام جهانی یا توپ طلا در رزومه شان دیده می شود. 

نکته عجیب این جاست که فرانس فوتبال در میان 110 نامزد خود، 12 بازیکنی که توسط همین نشریه توپ طلا برده اند را از لیست خط زده است: سیووری، دنیس لاو، فلوریان آلبرت، آلن سیمونسون، پائولو روسی، ایگور بلانوف، ژان پیر پاپن، مایکل اوون، ندود، شوچنکو، کاکا و مودریچ.

4125