اراک نمی‌تواند میزبان لیگ برتر باشد

اراک نمی‌تواند میزبان لیگ برتر باشد

خبرگزاری فوتبالی- دبیر هیأت فوتبال استان مرکزی با انتقاد از مسئولان باشگاه آلومینیوم به‌دلیل عدم پیگیری مشکلات ورزشگاه امام خمینی(ره) عنوان کرد شهر اراک با ادامه بلاتکلیفی مدیریتی آلومینیوم نمی‌تواند میزبان لیگ برتر باشد.

به گزارش فوتبالی، محسن صادقی در مورد عدم آمادگی ورزشگاه امام خمینی برای میزبانی مسابقات خانگی آلومینیوم اراک در فصل جدید لیگ برتر عنوان کرد: هیأت فوتبال استان مرکزی بلافاصله پس از صعود تیم آلومینیوم به لیگ برتر با نامه‌های مکرر به این باشگاه خواستار تعیین تکلیف ورزشگاه امام خمینی برای فصل پیش روی لیگ برتر شده است ولی به‌دلیل بلاتکلیفی مدیریتی این باشگاه تاکنون که زمان زیادی تا شروع رقابت‌ها نمانده هنوز وضعیت ورزشگاه امام خمینی مشخص نیست.

وی افزود: نماینده سازمان لیگ در بازدید از این ورزشگاه ۲۷ مشکل این محل برای برگزاری مسابقات لیگ برتر را مشخص کرد که اکثر آن‌ها در بخش‌های امنیتی ورزشگاه مثل دوربین نظارتی و تونل ورود اعضای تیم‌ها به زمین بود؛ مشکلاتی که مرتفع کردن آن‌ها زمان زیادی صرف نمی‌کند و فقط عدم وجود نقدینگی لازم و عدم پیگیری از سوی باشگاه آلومینیوم باعث شده حل نشوند. 

دبیر هیأت فوتبال استان مرکزی در مورد چرایی رفع نواقص ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک گفت: هر تیمی که خواهان حضور در لیگ برتر است باید محل برگزاری مسابقات خود را آماده و به سازمان لیگ معرفی کند اما باشگاه آلومینیوم که در حال حاضر در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و مسئولان و مدیرانش مشخص نیستند تا این لحظه نتوانسته ورزشگاه خود را معرفی کند. در صورت ادامه‌دار بودن این موضوع و به‌دلیل اینکه شهر اراک استادیوم استاندارد دیگری ندارد، بالاجبار بازی‌های خانگی این تیم به نزدیک‌ترین شهری که توانایی برگزاری مسابقات لیگ برتر را دارد منتقل می‌شود که این اتفاق اصلا در شأن فوتبال اراک و هوادارانش نیست.

صادقی تصریح کرد: ورزشگاه امام خمینی(ره) طبق قانون به هیأت دوومیدانی استان مرکزی واگذار شده است و این هیأت هم برای درآمدزایی در بخش خصوصی این ورزشگاه را به باشگاه آلومینیوم اجاره داده است. در حال حاضر هم تنها طرف سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این باشگاه است و کاری به هیأت دوومیدانی و اداره کل ورزش و جوانان استان ندارد. مسئولان این تیم باید بدانند دیگر نمی‌خواهند در لیگ آزادگان شرکت کنند و بایستی به همان شکل که با صعود به لیگ برتر حرفه‌ای شدند، به‌طور حرفه‌ای هم دنبال رفع مشکلات و پیگیری مسائل خود باشند.

وی در پایان گفت: بخش اعظمی از نواقص ورزشگاه امام خمینی(ره) را می‌توان در طول یک هفته برطرف کرد تا بتوان حداقل مجوز برگزاری مسابقات در این شرایط کرونایی را اخذ کرد. این موضوع صرفا منوط به همکاری باشگاه آلومینیوم است زیرا تا زمانی که مسئولان این باشگاه نامه‌های ما را بدون پاسخ بگذارند و به‌دنبال رفع مشکلات خود نباشند روز به روز بر حجم مشکلات‌شان افزوده خواهد شد و در پایان این طرفداران و هواداران این تیم هستند که پس از سال‌ها انتظار شاهد ناکامی و وضعیت نابسامان تیم محبوب‌شان خواهند بود.

7474