گزارش ویژه/ چند سوال مهم از سعادتمند؛ استراتژی کلی باشگاه استقلال چیست؟

گزارش ویژه/ چند سوال مهم از سعادتمند؛ استراتژی کلی باشگاه استقلال چیست؟

خبرگزاری فوتبالی- احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال در چند ماه گذشته که در این باشگاه حضور داشته همواره برنامه های اقتصادی خود را برای خروج استقلال از مشکلات مالی چاره ساز می داند.

به گزارش فوتبالی، سعادتمند از فروردین ماه سال 99 به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب شد و دراین مدت بارها در خصوص برنامه های اقتصادی اش برای بهبود شرایط مالی باشگاه استقلال سخن گفته است. پفک آبی، توسعه کمپ حجازی و... بخشی از برنامه های اقتصادی سعادتمند در این مدت حدود 7 ماه بوده است و در این میان اسپانسری همچون شرکت آریا برتر آمد و رفت اما در نهایت یک انبوه ساز به نوعی به داد او رسید و با کمکی 30 میلیارد تومانی باعث تمدید قرارداد چند بازیکن شد. هر چند تمدید قراردادها هم شل بوده و ظاهرا بندی دارد که در آن بازیکن در صورت داشتن پیشنهاد خارجی از استقلال جدا شود. در حال حاضر سعادتمند باید به چند سوال مهم پاسخ دهد.

سوال اول این است. او که در جریان بدهی های استقلال بوده است چرا زودتر راهی برای پرداخت مطالبات شفر پیدا نکرده تا پنجره نقل و انتقالات استقلال در آستانه بازی های مهم لیگ قهرمانان آسیا بسته شود؟ ادعای او و مشاورانش این بود که برای استراماچونی 500 هزار یورو کنار گذاشته بودند. در حالیکه استراماچونی از آنها خواسته بود 900 هزار یورو غرامت بدهند. چرا این پول را به شفر ندادند تا پنجره باز شود و استقلال بتواند از بازیکنان جدیدش در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند؟

سوال دوم این است که  چرا سعادتمند در خصوص برنامه های اقتصادی اش و میزان در آمد باشگاه توضیح نمی دهد و آیا برنامه های اقتصادی در 7 ماه گذشته چه میزان به استقلال کمک کرده است؟  اگر از یک انبوه ساز هم کمک گرفته شده و این انبوه ساز به باشگاه 30 میلیارد تومان قرض داده است، باید باشگاه و هواداران از این انبوه ساز تشکر کنند. البته در استقلال مدیران قبلی و حتی فعلی هم هستند که به باشگاه به صورت قرضی کمک کرده اند.اما هیچ وقت این هزینه ها به صورت شفاف اعلام نشده است. در استقلال مدیرانی  بوده اند که از جیبشان به صورت ارزی هم هزینه کرده اند و رفته اند اما هنوز پولشان را دریافت نکرده اند. باشگاه طبق تعهدی که به این مدیران داده است باید اصل پول را به صورت ارزی به مدیرانی که از جیبشان هزینه کرده اند بدهد.

سوال سوم است که ماحصل انتصاب این تعداد زیاد مشاور و معاون در باشگاه استقلال چه بوده است که استقلال از نظر نتیجه گیری، حضور در بازار نقل و انتقالات و حواشی و درگیری های اخیر در فرودگاه در صدر اخبار بوده است اما تیم نه جامی برده و نه موفقیت چشم گیری کسب کرده است؟ مشاوران و معاونانی که البته در آغاز راه کنار سعادتمند بودند اما در ادامه سعادتمند آنها را حذف کرد و حالا می بینیم که علیه سعادتمند تندترین پستها و استوری ها را می گذارند؟

سوال چهارم و پایانی این است که استراتژی رسانه ای باشگاه استقلال چیست؟ این باشگاه که دیشب محل نشستن پرواز اختصاصی اش از دوحه به تهران را مخفی می کرد تا مبادا خبرنگاران به فرودگاه امام(ره) بروند و سوالی بپرسند و حتی باعث شد چند رسانه به فرودگاه مهرآباد بروند. استقلال همه چیز را مخفی نگاه می دارد. مذاکره با وکیل استراماچونی و مدیربرنامه اش را بر سر تخفیف غرامت، مذاکره با استراماچونی برای بازگشت به استقلال اعلام می کند تا هواداران دلشان خوش باشد و بعد روند مذاکرات با الکس نوری هم هنوز نامشخص است. همین مخفی نگاه داشته شدن مسایل باشگاه باعث به وجود آمدن چنین فضایی شده و هواداران استقلال را به بمب باروتی تبدیل کرده است.

گزارش از سعید لطفی/ خبرگزاری فوتبالی

9697