چگونه یک رستوران زنجیره‌ای رونالدو، نیمار، امباپه و مسی را هم‌بازی کرد؟

چگونه یک رستوران زنجیره‌ای رونالدو، نیمار، امباپه و مسی را هم‌بازی کرد؟

خبرگزاری فوتبالی - رستوران زنجیره ای معروف "برگرکینگ" توانست با استفاده از بازی فیفا، با کمترین هزینه، مفیدترین تبلیغات ممکن را رقم بزند.

به گزارش فوتبالی، جمع کردن مسی، نیمار، رونالدو و امباپه در یک کلیپ تبلیغاتی عملا غیرممکن است چرا که نه تنها هر کدام از آنها دستمزد بالایی دریافت می کنند بلکه بعید است که حاضر شوند که در کنار هم در یک کلیپ تبلیغاتی حضور داشته باشند. از سویی این بازیکنان قراردادهایی با کمپانی های ورزشی مختلف دارند که حق ندارند بدون اجازه آنها روی پیراهنشان تبلیغی به جز پیراهن باشگاهشان را داشته باشند. اما "برگرکینگ" توانسته چنین امری را محقق کند. این رستوران زنجیره ای اقدام هوشمندانه ای در زمینه بازاریابی داشته است که بسیاری از کارشناسان، این کار را  "خلاقانه" ترین و "هوشمندانه" ترین تبلیغ ممکن دانسته اند.

در حالی که شرکت های مختلف برای این که نامشان روی پیراهن تیم های بزرگ برود و ستارگان سرشناس لباسی با مارک آنها را بپوشند، هزینه های قابل توجهی انجام می دهند (مثلا هواپیمایی امارات سالی 70 میلیون یورو به رئال مادرید می پردازد)، برگرکینگ با کمترین هزینه ممکن به هدفش رسید.

برگرکینگ برای استراتژی هوشمندانه خود تصمیم گرفت که با باشگاه "استوناچ اف سی" در لیگ دسته چهارم انگلیس قرارداد ببندد تا نامش روی پیراهن این تیم برود.این شرکت که هزاران رستوران در صد کشور دنیا دارد، خیلی راحت توانست نظر این باشگاه دسته چهارمی را جلب کند. این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ انگلیس حضور ندارد اما در بازی محبوب فیفا حضور دارد و بدین ترتیب پیراهن  استوناج با لوگوی رستوران زنجیره ای در بازی فیفا وجود داشت.

زمانی که برگرکینگ گام اول پروژه خود را اجرا کرد، به سراغ گام دوم رفت. طبیعتا بعید بود که در حالت عادی علاقمندان به بازی فیفا به سراغ باشگاه استوناج بروند، تیمی که متعلق به شهری در جنوب شرقی انگلیس است که کمتر از 200 نفر جمعیت دارد. برگرکینگ تصمیم گرفت که برای عملی کردن پروژه خود به کاربران پیشنهاد بدهد تا اگر چالش هایی را با تیم "استوناج" به انجام برسانند، بتوانند جوایزی نظیر غذای رایگان تصاحب کنند.

این چالش جواب داد و ده ها هزار کاربر تصمیم گرفتند که باشگاه"استوناج" را در بازی فیفا انتخاب کنند و به تدریج باعث پیشرفت این تیم شدند و بهترین بازیکنان جهان را خریدند و تصاویری از آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند. زمانی که کاربران ویدیوهایی از بازی کردنشان با تیم "استوناج" منتشر می کردند، طبیعتا لوگوی برگرکینگ هم روی پیراهن این تیم ها جلب توجه می کرد و در دنیایی که بازیهای آنلاین هر روز علاقمندان بیشتری پیدا می کنند، برگرکینگ توانست با کمترین هزینه بیشترین بازخورد تبلیغاتی را داشته باشد. بسیاری از کاربران ستارگانی نظیر نیمار، رونالدو، امباپه و مسی را برای تیم هایشان خریدند اما بدون تردید رستوران های زنجیره ای "برگرکینگ" برنده بزرگ این چالش بودند.

4125