نامه‌نگاری باشگاه استقلال با ارگان‌های داخلی/ سعادتمند به دنبال استعلام از فیفا

نامه‌نگاری باشگاه استقلال با ارگان‌های داخلی/ سعادتمند به دنبال استعلام از فیفا

خبرگزاری فوتبالی- مدیران باشگاه استقلال تلاش های خودشان را برای بازگشت استراماچونی به ایران بیشتر کرده اند و حالا این تلاش ها رنگ و بوی دیگری نیز به خود گرفته است.

به گزارش فوتبالی، حتما مطلع هستید که باشگاه استقلال به شدت پیگیر رفع موانع برای بازگشت سرمربی سابق ایتالیایی خود است اما فدراسیون و سازمان لیگ بر مواضع خود مبنی بر منع ورود مربیان و بازیکنان خارجی به فوتبال ایران اصرار دارند اما باشگاه استقلال از تلاش خود برای تحقق هدفش دست برنداشته و همانطور که مهدی عبدیان، عضو هیات مدیره استقلال نامه‌نگاری هایی را با ارکان دولتی داخل کشور انجام داده به موازات آن شنیده می شود که سایر مدیران استقلال نیز در تکاپوی تلاش برای رفع موانع حضور استراماچونی در ایران هستند.

برخی گمانه‌زنی ها حاکی از این بود که باشگاه استقلال قصد دارد از سازمان لیگ و فدراسیون به فیفا شکایت کند اما به دلیل اینکه این کار وجهه فوتبال ایران را در مجامع بین المللی خدشه دار خواهد کرد، مسئولان استقلال فقط به دنبال گرفتن استعلام از فیفا پیرامون قانون منع ورود مربی و بازیکن خارجی به ایران هستند. 

هرچند پیش از این، برخی از مدیران فوتبالی مدعی شدند که فیفا به قوانین داخلی هر کشور احترام می گذارد و به آنها ورود نمی کند اما برخی از حقوقدانان ورزشی تاکید کرده اند که از نظر فیفا نباید قوانین فوتبالی هر کشور از دایره اختیارات و قوانین فیفا خارج شود و در واقع بدیهیات موجود در قوانین فیفا باید در هر کشوری رعایت شود. 

به هر صورت گفته می شود که مدیران استقلال و در راس آنان احمد سعادتمند، مصمم تر از قبل به دنبال بازگرداندن آندره‌آ استراماچونی بوده و به احتمال زیاد، پیرو وضع این قانون موقتی، از فیفا استعلام خواهند گرفت اما نامه‌نگاری ها و درخواست های خود را از طریق ارگان های داخلی پیگیری خواهند کرد.

4344