ابراهیمی از سپاهان و استقلال تا یوپن/حضور ناموفق در اروپا و بازگشت به قطر

ابراهیمی از سپاهان و استقلال تا یوپن/حضور ناموفق در اروپا و بازگشت به قطر

خبرگزاری فوتبالی- در گزارش امروز در مورد عملکرد لژیونرها سراغ امید ابراهیمی رفته ایم و به بررسی عملکرد هافبک ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه یوپن در لیگ بلژیک پرداخته ایم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، امید ابراهیمی، هافبک الاهلی قطر یکی دیگر از فوتبالیست‌های مازندرانی است به بالاترین سطح فوتبال یعنی بازی برای تیم ملی کشورمان رسیده است.

استارت با شهرداری بندر عباس و انتقال به سپاهان

ابراهیمی فوتبالش را در سال 2009 با شهرداری بندر عباس آغاز کرد. عملکرد درخشان بازیکن نکایی باعث شد تا سپاهان برای جذب این بازیکن وارد عمل شود و در نهایت ابراهیمی در سال 2010 به لیگ برتر ایران راه پیدا کرد.

هافبک جنگنده مازندرانی در ابتدای حضورش در ترکیب زردهای اصفهانی عملکرد رضایت بخشی داشت و موفق شد در فصل دوم به یکی از مهره های کلیدی سپاهان تبدیل شود. او از سال 2010 تا 2014 برای مدت 4 فصل در سپاهان بازی کرد. عملکرد درخشان این بازیکن باعث شد تا استقلال برای جذب این بازیکن مازندرانی وارد عمل شود.

درخشش با زردهای اصفهان و دعوت به تیم ملی

عملکرد درخشان ابراهیمی در سپاهان باعث شد  تا کارلوس کی روش در سال 2012 او را برای اولین بار به تیم ملی دعوت کند. ابراهیمی بعدها به مهره کلیدی خط میانی مرد پرتغالی تبدیل شد.ابراهیمی در 118 بازی برای سپاهان 18 گل به ثمر رساند.

انتقال به استقلال و رهبری خط میانی آبی‌ها

خبر خوب برای آبی های پایتخت در سال 2014 رخ داد و ابراهیمی با استقللال قرارداد امضا کرد تا روزهای خوبی برای آبی ها رقم بخورد. حضور در استقلال جایگاه ابراهیمی در تیم کی روش را ثبات بخشید. او در جام ملت های آسیا 2015 و 2019 در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار گرفت و عملکرد خوبی داشت.

او در جام جهانی 2018 هم عملکرد خوبی در روسیه داشت و نمایش خوبی در خط میانی یوزها داشت و می توان ابراهیمی را در این تورنمنت جهانی یکی از بهترین های ایران بود.

کاپیتانی در استقلال

ابراهیمی از سال 2014 تا 2018 برای استقلال بازی کرد و در سال پایانی در برخی از بازی ها بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بست. اما رهبر جنگنده آبی ها در سال 2018 با رسیدن پیشنهاد از سوی الاهلی قطر تصمیم گرفت تا از استقلال جدا شود و تجربه لژیونر شدن را داشته باشد. عملکرد درخشان ابراهیمی در جام جهانی باعث نشد تا تیم های بزرگ اروپایی به او پیشنهاد دهند چون از لحاظ سن بالا بود و شرایط رفتن به تیم های اروپایی را نداشت.

اولین تجربه لژیونر شدن در لیگ ستارگان قطر

ابراهیمی ماجراجویی اش در لیگ ستارگان را با الاهلی آغاز کرد. او در مدت یک فصل 21 بازی برای تیم قطری انجام داد و یک گل به ثمر رساند اما سرمربی اسپانیایی در آخر فصل او را لیست مازاد گذاشت. ابراهیمی یکی از مهره های کلیدی الاهلی بود ولی سرمربی این تیم ترجیح داد تا به جای ابراهیمی هافبک خارجی دیگری را به خدمت بگیرد.

انتقال ناکام به فوتبال اروپا و بازگشت به قطر

در آن برهه ابراهیمی از سوی باشگاه یوپن بلژیک پیشنهاد دریافت کرد. در نهایت هافبک ملی پوش به صورت قرضی برای مدت یک فصل راهی یوپن شد. کاپیتان سابق استقلال هر چقدر در الاهلی فصل خوبی را پشت سرگذاشته بود ولی در یوپن نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. هافبک ایرانی در فصل گذشته 2019-2020 برای تیم بلژیکی 18 بازی انجام داد و نتوانست گلی به ثمر برساند.

آمار ابراهیمی در یوپن در فصل 2019-2020 به شرح زیر است:

تعداد بازی: 18

تعداد گل: صفر

پاس گل: 2

ابراهیمی در فصل گذشته نسبت به سال های حضورش در سپاهان، استقلال و الاهلی افت داشته و نتوانسته عملکرد مطلوب را داشته باشد. اکنون هافبک ایرانی با اتمام قرارداد قرضی اش به الاهلی برگشته تا در فصل آینده دوباره برای این تیم قطری بازی کند. 

6641