نوری: قوه قضاییه ازمقصران فاجعه ویلموتس نگذرد/استقلال برنده دربی می‌شود

نوری: قوه قضاییه ازمقصران فاجعه ویلموتس نگذرد/استقلال برنده دربی می‌شود

خبرگزاری فوتبالی- پیشکسوت فوتبال گفت: مقصران فاجعه ویلموتس مدیون مردم ایران هستند و قوه قضاییه نباید از مقصران این فاجعه ملی به راحتی بگذرد.

به گزارش فوتبالیو به نقل از مهر، محمد نوری اظهار داشت: متاسفانه در خصوص اتفاقات ویلموتس باید گفت این یک فاجعه ملی است. از غرامت‌های سنگین این فاجعه هم که بگذریم، مقصران این قضیه حیثیت ملی کشور ما را لکه دار کردند و من امیدوارم بازرسی کل کشور، قوه قضاییه و دیگر نهادهای نظارتی کوتاه نیایند و با مقصران این فاجعه برخورد کرده و هزینه‌های آن را از اموال شخصی آنها بگیرند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در فوتبال ایران یک روال عادی شده بود که مدیران در زمان مسئولیت شان قراردادهای عجیب ببندند و با کنار رفتن از  مسئولیت پاسخگوی رفتارشان نباشند. باید از یک جایی برخورد با این افراد آغاز و این تابو باید شکسته شود. حالا که خوشبختانه حجت الاسلام رییسی در راس قوه قضاییه قرار دارند و نشان دادند بدون در نظر گرفتن نام و نشان با همه مفسدان مالی برخورد می‌کنند، این انتظار پیش می‌آید که در این خصوص هم از حقوق کشور دفاع کنند.

نوری گفت: مقام معظم رهبری یک جمله طلایی دارند که گفته‌اند: «دوره بزن در رو تمام شده». واقعا دوره بزن در رو گذشته چه برای دشمنانی که آنسوی مرزها آشکارا روبروی مردم ایران ایستاده و به منافع آن ضربه می‌زنند چه آنهایی که در لباس دوست هستند،  و منافقانه به جان بیت المال و منافع کشور افتاده‌اند. 

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: از این دست اتفاقات در باشگاه ها نیز به کرات افتاده و مدیران بعد از جدایی از تیم‌های خود یک مسئولیت دیگر گرفته و پاسخگوی سوء رفتارهای مدیریتی شان نبوده‌اند. این قراردادها چه با مربیان چه با بازیکنان خارجی که بار مالی زیادی برای کشور دارد نمی‌تواند از دو حال خارج باشد. یا مدیران نا آگاهانه و از روی نابلدی تن به چنین قراردادهایی می‌دهند و یا با سوء نیت و برای سوء استفاده‌های مالی که هر دو گناهی نابخشودنی است. هنوز هم دیر نشده و خوب است نهادهای نظارتی به قراردادهای عجب و سئوال انگیز سالهای گذشته باشگاه های بزرگ که باعث حیف و میل بیت المال شده ورود کنند. 

نوری سپس با اشاره به دربی پیش رو گفت: این بازی با همه دربی های گذشته تفاوت های فاحش دارد و تفاوت آن تنها در بی تماشاگر بودنش نیست. با این که پرسپولیس قهرمان لیگ شده اما انگیزه بالایی برای پیروزی در این بازی دارد و آبی پوشان هم برای جبران مافات قهرمانی های از دست رفته در سالهای اخیر باید به آب و آتش بزنند تا از این بازی پیروز خارج شوند.

وی با اشاره به حضور ۳ بازیکن توانمند در خط حمله آبی‌ها گفت: شیخ، قائدی و ارسلان برگ برنده استقلال در این بازی هستند. حضور آنها باعث می شود این تیم یک خط حمله تمام عیار با همه ویژگی ها داشته باشد. سرعت و تکنیک بالای قائدی مثل دربی گذشته می‌تواند کار دست خط دفاعی پرسپولیس بدهد و قدرت تمام کنندگی شیخ و دیاباته و خود قائدی هم بسیار تعیین کننده است.

عضو پیشین کمیته فنی آبی پوشان گفت: ارسلان در دربی قبلی ۲ بار گلزنی کرده، طعم گل زدن در این بازی بزرگ را چشیده و تجربه این کار را دارد. شیخ هم که به تازگی آقای گل لیگ برتر شده در هر دو بازی رفت و برگشت با بدشانسی به دربی نرسید و حالا برای گلزنی به سرخ پوشان بی تابی می‌کند. با این احوال به نظر من شانس استقلال برای پیروزی بیشتر است و از نظر من شاگردان مجیدی برنده این دیدار خواهند بود. 

7413