رونالد کومان و جراحی بارسلونا به سبک مربیان پیشین

رونالد کومان و جراحی بارسلونا به سبک مربیان پیشین

خبرگزاری فوتبالی – رونالد کومان زمانی به باشگاه سابقش رسیده که این تیم نیازی اساسی به بازسازی دارد و این مسئولیت روی دوش کومان افتاده تا مانند سرمربیانی چون گواردیولا و کرایف در بارسا انقلاب کند.

به گزارش فوتبالی، در حال حاضر بارسایی‌ها نمی‌توانند در سطح اول اروپا رقابت کنند زیرا میانگین سنی بالایی دارند. آلبا، بوسکتس، سوارز، راکیتیچ، اوم تیتی و ویدال نامزدهای خروج هستند. جز این بازیکنان، تعداد دیگری هم دستمزد بالایی دارند و فروش آن‌ها سخت است. به این ترتیب کومان باید خروجی‌ها را مدیریت کند.

طبق گزارشات، کومان با بازیکنان بارسا اتمام حجت کرده و تصمیم نهایی را بر عهده خودشان گذاشته. کاری که او باید انجام دهد شبیه کار کرایف در سال ۱۹۸۸ است. در آن سال ۱۳ بازیکن جدا شدند و بازیکنان جدید، اولین قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان را بدست آوردند.

این شرایط برای گواردیولا هم پیش آمده. زمانی که او به بارسلونا آمد نام‌های بزرگی چون اتوئو، دکو و رونالدینیو در ترکیب بارسا حضور داشتند اما هر دو جدا شدند و تنها اتوئو یک سال دیگر در بارسلونا ماند. نکته جالب اینجاست گواردیولا حتی از کرایف هم موفق‌تر بود و توانست ۶ جام در یک فصل کسب کند.

حالا باید دید کومان چگونه خروجی‌های باشگاه را مدیریت می‌کند و آیا می‌تواند مانند کرایف و پپ در کاتالونیا موفق باشد یا خیر.

1101