سه چالش بزرگ سپاهان پس از دوران قلعه‌نویی

سه چالش بزرگ سپاهان پس از دوران قلعه‌نویی

خبرگزاری فوتبالی- تیم فوتبال سپاهان 23 روز دیگر باید در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و این در حالی است که مجموعه باشگاه و هواداران تحت تاثیر ناکامی تیم در رقابت های لیگ نوزدهم هستند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، سپاهان برای قهرمانی لیگ نوزدهم وارد مسابقات شده بود ولی در نیم فصل دوم به یکباره ورق برای این تیم برگشت و در روز پایانی با تساوی مقابل پیکان به رتبه پنجم لیگ رسید تا از کسب سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم محروم شود.

 این روزها اما در شرایطی همه از شرایط نابسامان سپاهان و حتی ذوب آهن گلایه می کنند که طلایی پوشان این شهر باید با فاصله‌ای کوتاه از پایان لیگ، آماده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شوند ولی هیچ چیز در سپاهان مشخص نیست و هیئت مدیره باشگاه باید هر چه زودتر درباره سه چالشی که پیش روی تیم فوتبال باشگاه قرار دارد، به جمع بندی و نتیجه گیری برسد.

 1-  انتخاب مدیرعامل
پس از اتفاقات دیدار لغو شده سپاهان برابر پرسپولیس بود که مسعود تابش از مدیریت تیم کنار گذاشته شد و منوچهر نیکفر با عنوان سرپرستی کارهای اجرایی و مدیریتی تیم را تا پایان لیگ پیش برد. این روزها اما پس از امیرقلعه نویی که مورد حملات تندی از سوی هواداران سپاهان قرار گرفت، هیئت مدیره و مدیران فعلی باشگاه تیغ تیز انتقادات را تحمل می کنند و آنطور که شنیده می شود، نیکفر که تجربه زیادی دارد و مدت‌هاست در باشگاه سپاهان و راس هیئت مدیره این باشگاه کارهای اجرایی را دنبال می‌کند، تحت تاثیر همین اعتراض‌ها تصمیم به استعفا گرفته است. در همین حین از نام‌های مختلفی برای مدیریت باشگاه سپاهان هم حرف زده می شود، که هر کدام، مخالفان و موافقان خاص خودشان را دارند. بی شک یکی از مهم ترین تصمیماتی که طی روزهای آینده در باشگاه سپاهان شاهدش خواهیم بود، انتخاب مدیرعامل است؛ انتخابی که به شدت تحت تاثیر فشار هواداریِ افراطی در اصفهان قرار گرفته است.

2-  انتخاب سرمربی
پس از استعفای امیرقلعه نویی، هیئت مدیره سپاهان از دستیار او میگوئل تکسیرا برای حضور روی نیمکت تیم در دو بازی باقی مانده مقابل شهرخودرو و پیکان نام برد. ماموریت تکسیرا در بازی اول با پیروزی 2 بر صفر خاتمه یافت ولی در بازی دوم با تساوی مقابل پیکان خاتمه یافت تا ابهامات در مورد آینده مربیگری سپاهان بیشتر شود. شاید اگر تکسیرا موفق به کسب سهمیه آسیایی می شد، راحت‌تر می‌شد در رابطه با ادامه حضور او به عنوان سرمربی تیم در بازی های آسیایی حرف زد ولی حالا همه چیز تحت تاثیر نرسیدن و عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. با این حال قانونی که جذب مربی خارجی را ممنوع کرده و مشکلاتی که در سر راه حضور چهره هایی مثل نویدکیا در تیم سپاهان وجود دارد، باز هم شانس این مربی پرتغالی را برای ادامه دوران مربیگری روی نیمکت سپاهان بیشتر می‌کند. ضمن اینکه طلایی پوشان اصفهانی فرصت زیادی برای حضور در رقابت های آسیایی ندارند و باید 20 شهریور ماه در قطر اردوی خودشان برای برگزاری 4 دیدار باقی مانده را آغاز کنند.

3- بستن لیست بازیکنان برای بازی های آسیایی
آنطور که به مسئولان تیم فوتبال سپاهان اطلاع داده شده، آنها باید لیست نهایی نفرات خود برای حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را تا انتهای همین هفته به کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهند. در سپاهان اما هنوز معلوم نیست که چه بازیکنانی قصد جدایی دارند و کدامشان در تیم ماندنی خواهند شد. برای حل این مشکل باشگاه سپاهان نامه ای به مسئولان فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده، تا مشکل حضور بازیکنانی که تا پایان فصل جاری با این باشگاه قرار دارند را حل کند و برای آنها در بازی هایی فشرده ای که قرار است از 24 شهریورماه تا 8 مهرماه در قطر برگزار شود، مجوز بازی بگیرد، ولی هنوز فدراسیون پاسخ نامه باشگاه اصفهانی را نداده است تا در این مورد هم ابهامات زیادی وجود داشته باشد.

 سپاهان در گروه چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در کنار تیم های السد قطر، النصر عربستان و العین امارات حضور دارد و با کسب سه امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است؛ بی شک حضور قدرتمند یکی از نماینده های فوتبال ایران در این رقابت ها، در گرو اتخاذ تصمیمات درست و البته به هنگام، درباره سه چالشی است که در مورد آنها صحبت به میان آمد.

7474