مهاجم لیون جوان‌ترین بازیکن تاریخ مراحل حذفی چمپیونزلیگ شد

مهاجم لیون جوان‌ترین بازیکن تاریخ مراحل حذفی چمپیونزلیگ شد

خبرگزاری فوتبالی - المپیک لیون در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه‌ی سه بر صفر مغلوب بایرن مونیخ شد و از رسیدن به فینال بازماند. لیونی ها تا همینجای کار هم خوب پیش رفته بودند و برای رسیدن به اینجا یوونتوس و منچسترسیتی را کنار زده بودند. لیون در این بازی از بازیکنی استفاده کرد که رکوردی تاریخی در لیگ قهرمانان اروپا بر جای گذاشت.

به گزارش فوتبالی، رودی گارسیا، سرمربی لیون در دقیقه‌ی 73 دست به تعویض زد و رایان چرکی را به جای فرناندو مارکال وارد میدان کرد. رایان چرکی دو روز پیش 17 ساله شده بود و بازیکنی بسیار جوان و آینده دار به شمار می‌رود. او با حضور 20 دقیقه‌ای در این دیدار تبدیل به جوان ترین بازیکن تاریخ مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا شد. این بازیکن که روز دوشنبه 17 ساله شده بود، پس از بویان ، داوید آلبا و جولیان دراکسلر چهارمین بازیکنی است که در 17 سالگی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا می کند.

رکورد قبلی متعلق به کنث زوهوره بود که در سال 2011 به عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا به برای کپنهاگن به میدان رفته بود. این رکورد اکنون متعلق به رایان چرکی است. ایکر کاسیاس هم در سال 2000 این رکورد را شکسته بود.

1470