یحیی گل محمدی در سیرجان چطور پرسپولیس را احیا کرد؟

یحیی گل محمدی در سیرجان چطور پرسپولیس را احیا کرد؟

خبرگزاری فوتبالی- یحیی گل محمدی حالا جزو مربیان با دانش و صاحب سبک است که با قهرمانی اش در لیگ برتر، کارنامه اش درخشان شد.

به گزارش فوتبالی، یحیی گل محمدی، در هر تیمی که پیش از این مربیگری کرده ، اثر گذار نشان داده است و در همین مدت کوتاهی که در پرسپولیس حضور دارد نتایج قابل توجهی را کسب و توانست این تیم را در ادامه به قهرمانی لیگ برساند. هر چند او تیم قهرمان برانکو و تیم صدرجدول کالدرون را تحویل گرفت اما قهرمان کردن تیم قهرمان هم کار چندان ساده ای نیست.

پرسپولیس در نیمه اول بازی با گل گهر نمایش خوبی نداشت، اما در نیمه دوم با صحبت‌هایی که  گل محمدی در رختکن با بازیکنان کرد تیم ده نفره پرسپولیس به طرز چشمگیری متحول شد و توانست کامبک بزند. 

اخراج در دقایق ابتدایی کمال کامیابی نیا مقابل تیم با انگیزه ای مانند گل گهر که برای بقا در خانه تلاش می کرد می توانست هر تیمی را دچار مشکل کند، خصوصا که بازیکن اخراجی از خط میانی بود و وظیفه پوشش دهی خط دفاعی را داشت اما سرمربی  قرمزها با تاکتیکی که در نیمه دوم، در نظر گرفت، تیمش را در بازی نگه داشت.

یحیی ابتدا کاپیتان تیمش را که عملکرد خوبی در نیمه اول نداشت را بیرون کشید و حسین پور جوان را به خط میانی اضافه کرد تا جلوی ضد حملات گل گهر را بگیرد و در ادامه هم مهدی شیری که نفوذهای خوبی در این بازی داشت را بیرون کشید و سیامک نعمتی را به خط دفاعی برد. امید عالیشاه و اوساگونا هم به ترکیب اضافه شدند تا توان هجومی تیم افزایش پیدا کند و نتیجه این تعویض ها هم سه گلی بود که وارد دروازه حریف شد. البته پرسپولیس روی گل دوم با لطف دروازه بان گل گهر، توانست دروازه این تیم را باز کند. 

تصمیماتی که گل محمدی برای ۴۵ دقیقه نیمه دوم اتخاذ کرد تا حدودی ریسک بزرگی بود و می توانست شکست پرسپولیس را سنگین تر کند ولی بازیکنان به خوبی  توانستند دستورات یحیی را اجرا کنند و در نهایت پرسپولیس سه بر دو جلو افتاد اما فشار زیاد گل گهر، باعث شد که پرسپولیس گل تساوی را در دقایق پایانی دریافت کند.

7655